Gå til innhold

Inspirert - hvis du har vært utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

mot din mann. Og dere valgte å fortsette forholdet. Har du da rett å bli sint hvis han gjør det samme?

Anonym poster: 5e0114b2f886198350259fac7435d4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke,men da synes jeg man ikke bør være sammen heller.

Skrevet

Skal man fortsette sammen så må man legge det bak seg. Å hevne seg blir uverdig for alle parter.

Anonym poster: 2ef363c0ff0eaf871eb5a23758fd6af5

Skrevet

Jeg tenker ikke på hevn, men at partneren din anser ditt utroskap som at dere ikke lenger er bundet av troskapsløftet dere ga dere da dere ble sammen/giftet dere. Hevn er dumt og barnslig uansett. Det jeg ville frem til, er hvordan kan noen kreve at partneren skal tilgi utroskap, samtidig som en selv ikke er villig til å gjøre det samme?

HI

Skrevet

Nei man har vel egentlig ingen rett til å bli sint på mannen hvis han gjør det samme.. !

Men har heller ingen tro på at et forhold kan bli som det en gang har vært hvis en har vært utro da.

Anonym poster: 45dc5404104250c18b34a652b034d9de

Skrevet

Selvsagt har jeg rett til å bli sint. Mitt feiltrinn gir ikke han noen rett til å gjøre det samme.

Skrevet

Selvsagt har jeg rett til å bli sint. Mitt feiltrinn gir ikke han noen rett til å gjøre det samme.

Så han skal være perfekt, mens du er berettiget til å gjøre feil?

HI

Skrevet
Så han skal være perfekt, mens du er berettiget til å gjøre feil? HI Anonym poster: 5e0114b2f886198350259fac7435d4b9

Det er like galt samme hvem av oss som er utro. At en gjør noe galt betyr ikke at da er det fritt frem for den andre å gjøre det samme.

Skrevet

ja det har man. Dersom man har valgt og bli i forholdet og gå vidre så er det som har skjedd fortiden.

Skrevet

Sinne er en følelse. Den kommer om den vill, om man har rett eller ikke.

Anonym poster: d72c36fea45a23db7b140b0d0a428b8c

Skrevet

Om vi hadde jobba for å få forholdet i gang igjen, og han hadde gjort det samme, så hadde jeg gått.

For da hadde vi ikke passa sammen, rett og slett. Ja, det høres litt hyklersk ut, men greier ikke å forklare helt hva jeg mener:-)

Skrevet

Hva mener du om damer som fortsetter å være sammen med en mann som har banket henne opp da? Gir det henne rett til å banke opp mannen sin?

Dersom en av partene er utro... Man ordner opp i det, og velger å fortsette forholdet, så stiller vel begge på startstreken igjen?

Man kan jo argumentere både for og mot alt dette, men mitt personlige utgangspunkt er "two wrongs doesn't make one right".

Den som har vært utro tidligere kan jo "argumentere" med at den andre partneren var utro til tross for at han/hun vet nøyaktig hvor vondt det gjør for den andre. Bare for å få frem at dette kan argumenteres fra begge sider.

Skrevet

Nei man har vel egentlig ingen rett til å bli sint på mannen hvis han gjør det samme.. !

Men har heller ingen tro på at et forhold kan bli som det en gang har vært hvis en har vært utro da.

Anonym poster: 45dc5404104250c18b34a652b034d9de

Det kan faktisk bli bedre. Set ble det her. Vi fikk begge øynene vidt åpne for hvordan forholdet vårt var. Hva vi gjorde mot hverandre osv. Dette er litt over et år siden. Vi er som nyforelskede og vibhar et helt annet tillitsforhold og en større respekt for hverandre nå.

Vi har det så urrolig bra om dagen :-). Så her reddet faktisk utroskapen ekteskapet.

Anonym poster: d241a50aa26113a2406789b0a41f65d0

Skrevet

Min mann har tilgitt min utroskap. Jeg har ikke krevd dette av han eller ment at jeg var berettiget til å gjøre den feilen. Det var hans valg å tilgi, og jeg vet ikke om jeg hadde klart det samme. Han har ikke noen "kvote" på å kunne være utro uten konsekvenser pga dette, og hadde han ment det så hadde han egentlig ikke tilgitt.

Anonym poster: 54ccc341c5da3e584f5072326e07b7ca

Skrevet

Two wrongs don't make a right.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...