Gå til innhold

Egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som gravid er det jo mange følelser og tanker ute og går.. Og de siste dagene har jeg slitt litt med tanker rundt bildene fra ordinær og 3D-ultralyden.

Jeg føler at de er mine på en måte, men nå har mannen sendt de på mail til sin mor, og hun har igjen spredt de til venner og kjente uten at jeg fikk spørsmål om det var greit eller ikke.

Aner ikke om mannen har sagt til sin mor at det er greit, på alt annet har han spurt meg om hva jeg syns, så tror han ville spurt meg om han fikk spørsmålet uten at jeg er 100% sikker på det.

Fikk plutselig beskjeder på facebook fra venniner av svigermor og annen perifer familie om at det var koselige bilder og koselig at vi ville dele de med dem, og da steilet jeg litt... For jeg føler egentlig at dette er veldig private bilder, som jeg ikke ville dele, faktisk nesten like private som de man kan ta på soverommet..

Kan og nevne at jeg ikke ville fortelle om ultralyden før etter vi hadde vært der, for å slippe maset om at besteforeldre og tanter måtte jo få være med og dele det med oss. Dette respekterte mannen og sa ingenting om det før etter ordinær.

Men er det egoistisk av meg å ikke ville dele de bildene, eller hva syns du?

Anonym poster: 214b85a8e52699134311ea4b990aec03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,synes det er greit Svigermoren din fikk dem,men ho kunne holdt meg for seg selv :)

Skrevet

Jeg er delvis enig med deg. Synes ultralydbilder er ganske privat, det er tross alt av det ufødte barnet inne i deg. Mine bilder ble også spredd uten at jeg ble spurt (hadde faktisk ikke tenkt tanken at vedkommende skulle sende de videre), og jeg synes ikke det er greit.

Men folk ser forskjellig på det, og mange legger de ut på Facebook og tenker kanskje ikke over at noen ikke synes det er greit at hele verden får se dem. Synes ikke det er egoistisk av deg, selv om jeg selv ville delt med den aller nærmeste familien i hvert fall.

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Vær glad for interessen. Min mann gadd ikke se på ultralydbildene han. Han hadde sett det som var å se på skjermen.

Så hadde blitt rørt over interessen jeg.

Forstår ikke helt problemet? Privat som i soverom?

Anonym poster: 326d57975b84e8481028f5c151d9b46f

Skrevet

Nei, synes ikke det er ok å spre slike bilder uten å få tillatelse først! Hadde nok blitt litt muggen (ganske), men siden du ikke får gjort noe med det nå kan du kanskje la det fare?

Neste barn blir det ikke bilder til svigermor tenker jeg. Hun kan få se på de dere har, men ikke få et eksemplar.

Skrevet

Synes det er litt sært å sende rundt andre sine ultralydbilder.

Synes det er opp til foreldrene og vise dem fram til de personene foreldrene ønsker skal få se dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...