Jern-Erna Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Noen som har gode tips til hvordan unngå hyling, skriking og tvang ved tannpuss.. Toåringen vår vil absolutt absolutt ikke pusse tenner.. Og i godt over et år. Nå har vi kjempet med henne.. Slitsomt at dagen skal ende med hyling hver eneste dag.. Vi synes selv vi er konsekvente, og hun slipper ikke unna.. Og vi har liksom ventet på at hun skal gi opp og godta at det må gjøres.. Men neida! Vi har prøvd flourtablett som lokkemiddel, har to tannbørster(en til henne og en til mamma/pappa), vi pusser tennene til dukken hennes osv osv Men ingenting hjelper! Så nå trenger jeg deres hjelp damer..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Ettåringer kan være ille, men når de bikker to år synes jeg det er lettere for da forstår de mer språk og begynner å få fantasi. Se på bilder av karius og baktus, fortell historien, lat som du ser kariuser i munnen hennes og at du fanger dem med tannbørsten, syng karius og baktussangene, spør om hun "ser" kariusene på tannbørsten før dere skyller dem ned i vasken osv. Med andre ord lag en lek ut av det ved hver tannpuss med masse fantasi. Anonym poster: c7fce940095d290272badd523ad2d87e
Gjest SHOC Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Har dere prøvd elektrisk tannbørste? Her er det stas når den spiller.
♥Madam Mim♥ Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 vi hadde også et mareritt med jenta vår. Hu er 2.5 år. Prøvde alt som var og jeg følte meg jo skikkelig slem som holdt både armer og ben fast mens jeg pusset. Pusse tenner MÅ man jo uansett. Endelig en dag fant jeg løsningen. Jeg later som karius og baktus hopper fra tann til tann og gjør et stooooort nummer ut av å jakte på de!!! hun begynner faktisk stadig å le og sier nå bare jakte karius når jeg nevner tannpuss. Her om dagen ville hun ikke vaske rusk ut av øyet, men da hadde karius hoppet heelt opp dit også så da var ikke det noe problem lenger heller :-D
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Anbefaler denne! http://www.elkjop.no...vance-power-d10 Føler jeg kommer til bedre når jeg pusser barnets tenner med elektrisk tannbørste, og får generelt sett renere tenner. Så er det litt gøy også! Anonym poster: 3b41322616ad06dea1a16ea0132f70e0 Anonym poster: 3b41322616ad06dea1a16ea0132f70e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå