Gå til innhold

Mistet jeg nå? Erfaringer ang. blødning i uke 7.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med tredje barnet, og når jeg nøys kjentes det ut som jeg "tisset" på meg. Synes dette var veldig rart, siden jeg har jo såpass kontroll at det ikke pleier å skje, selv om jeg fødte for 4 mnd siden... Gikk på toalettet, og det var visst blod som var kommet ut. Like mye som en full teskje, er ikke det litt mye til at det er festeblødninger?

Kan ikke huske å ha opplevd dette i de to forrige svangerskapene, men har jo hørt snakk om festeblødninger... Eller har noen erfaring med at det var slik de mistet? Har ikke kjent smerter (enda).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt uskyldige blødninger i begge svangerskapene mine som har lykkes. Jeg har også mistet uten at det har startet med blod (missed abortion), og hvor det har startet både med litt spotting og med fossblødning. Med andre ord - blødning i seg selv er et ganske uklart symptom. Men forferdelig kjipt siden det KAN bety en spontanabort.

Jeg håper det er en uskyldig blødning. Hvordan går det nå?

Har du vært hos legen? De kan ta hcg-målinger over 48 timer og se om stigningen er normal, eller sjekke med ultralyd om du er langt nok på vei. Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Takk for svar. Jeg var hos legen i dag. Fostersekken og "babyen" var der, men siden det var så tidlig fikk han ikke sjekket om hjertet slo enda. Men han synes det så bra ut. Nå har jeg kaldsvettet, vært ubeskrivelig kvalm, og jeg blør igjen nå i kveld. Så jeg blir litt forvirret her, men skal tilbake igjen om et par uker å få et endelig svar da. Aldri opplevd lignende, og det er mitt 3. barn. Fikk termin 5 dager etter ett- årsdagen til yngstejenta da :)

Skrevet

For at du skal slippe å vente på svar så lenge så kan du ta hcg prøver. Da får du svar i løpet av noen dager.

Jeg var til innvendig UL og fikk beskjed om at alt stod fint til selv om jeg blødde i uke 7. Men to dager etterpå mistet jeg. Det var ikke til å misforstå;(

Skrevet

Ok, er dette noe som må gjøres hos lege, eller kan jeg kjøpe selv på apoteket?

Skrevet

Jeg har blødd i alle mine svangerskap, aldri mistet.

I følge jordmor jeg gikk til er det ganske vanlig å blø litt, det er flere som gjør det enn som ikke gjør det. Ene svangeskapet blødde jeg i flere dager, så sluttet det før det blødde litt igjen.

Ikke store blødninger da, men blod på papiret hver gang jeg var på do og littegranne mellom. Trengte ikke bind liksom, gikk bare med truseinnlegg for sikkerhets skyld.

For å sjekke økningen av hcg må du til lege å ta blodprøver, men du kan kanskje ta en clear-blue test i dag og en ny en om en liten uke og se om uketallet har økt (står det ikke hvor mange uker du er på vei på de nye testene?).

Skrevet

Du må ta blodprøve hos legen med to dagers mellomrom. Da ser de om Hcg stiger. Den skal stige ganske mye hver dag så tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Du må ta blodprøve hos legen med to dagers mellomrom. Da ser de om Hcg stiger. Den skal stige ganske mye hver dag så tidlig i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...