Gå til innhold

Er dette vannkopper mon tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget masse små, bleke prikker på 1,5-åringen min i går kveld. De har ikke forandret seg i dag. De er ganske svake, og hun har vondt i ørene og er forkjølt også. Starter vannkopper med sånn blekt utslett? Noen i omgangskretsen som har det, derfor jeg mistenker det...

Anonym poster: 6a0a63dd9ce5b3c12be26300a48c717e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Starter med røde utslett som blir blemmer. Bare å søke på nettet etter bilder...

Anonym poster: d864a5dbeaa950eaadf7cee01cfef9f7

Skrevet

Ja har sett de på nettet, men de er jo nå de er modne og væskefylte. Tenker mer på om de er bleke helt i starten?

Skrevet

Hvis det sitter mer eller mindre på hender, føtter, rundt munnen eller rundt seteområdet kan det være munn-hånd og fot-syken..

Anonym poster: 99092d8cd16255be075911d93d235c89

Skrevet

hva er det da? flger det feber med på det?

Skrevet

Gutten vår hadde vannkommer som aldri ble store og blemmete. De toppet seg.som små kviser. Han hadde aldri fler enn fem om gangen, hovedsaklig i fjeset, men også noen ganger på rygg og mage. Syntes ikke det lignet på det selv, men legen som undersøkte han sa at det var vannkopper det var. Det varte i rett over en måned. Aldri feber, bare litt forhøyet temp noen få dager. Ikke tegn på kløe, og godt humør som vanlig.

I følge legen er det veldig varierende hvordan de får det når de er så små. Vi var heldige, bortsett fra at det varte så lenge. Det er naturligvis vanskelig å si hvordan det blir hos dere, men nå vet du i alle fall det jeg vet om vannkopper hos småtasser. God bedring i heimen. :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Prikkene er stort sett borte nå, og vet ikke helt hva det var. Sikkert ikke vannkopper ihvertfall.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...