Gå til innhold

Fødsel etter ett KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble informert om at hvis man har hatt ett KS før, kan man velge mellom vaginal fødsel eller KS neste gang selvom det ikke er noe som skal tilsi at KS forløsnig hadde vært bedre..

Kan noen fortelle meg hvorfor denne regelen finnes?? Er det mer problematisk å føde vaginalt etter ett KS, enn om man ikke har hatt et?

Tusen takk for svar...

Anonym poster: f8266c2f7ba2c2d98a20e783a54088f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en regel altså? Jeg mente jeg kun hadde hørt at terskelen var lavere for å få KS hvis det var en medisinsk grunn til at man fikk det første gang.

Aner ikke hvorvidt det er riktig eller ei, så jeg skal ikke påstå noe som helst, men jeg er fortsatt interessert i svar på spørsmålet ditt, for det blir aktuelt for meg i framtiden ;)

Skrevet

Etter et ks er det ikke verre tror jeg, men er noe med at etter så og så mange ks så er livmoren (?) så svekket at du må ta ks. Vaginalt er ikke lenger en mulighet.

Anonym poster: 0ef2f89341aa69277c7fe96461e88b72

Skrevet

Det er en ørliten risk for at livmoren skal revne under en vaginal fødsel etter keisersnitt, så de er litt mer obs. Jeg har født vaginalt med nr. 2 selv om det ble snitt med første, og for mitt vedkommende så var det helt uproblematisk.

Skrevet

Jeg så nettopp et program som hadde om dette. Etter tre keisersnitt, ble kvinnen advart mot å bli gravid flere ganger. Livmoren blir tynnere (? jeg tror det var det det var, altså) etter hvert keisersnitt, så det var fare for at livmoren ville revne under en evnt neste graviditet. Det er også fare med tanke på snittet som blir gjort, og at om morkaka fester seg ved snittet, kan morkake løsne helt eller delvis...

Jeg så dette på et program, men om det bare gjaldt denne kvinnen eller om det gjaldt de fleste ks-kvinner, vet jeg ikke.

Anonym poster: ddc4d64ff4534b3ad9de65cc9c136da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...