Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 har dere så lite å finne på om dagen at dere går inn på ett innlegg kun for å kommentere skrivefeil?? Jeg er selv en av dem som sikkert skriver masse feil her inne, men på brev osv er jeg selvsagt nøye med at alt vlir riktig skrevet. Både med spørreord, og/å, komma/punktum, orddeling osv. De fleste her inne gjør vel som meg, vi skriver i full fart og sitter rett og slett ikke å leser gjennom etterpå før vi poster. På toppen av det hele sitter jeg og skriver på ipad så det sniker seg stadig inn en bokstav eller to som ikke skulle vært der eller fikk ikke inn mellomrommet mellom ordene! Sånn, da var det sagt og nå kan dere få lov til å lese ord for ord i denne teksten for å finne feil istedet for å forstå hvor opphengte dere er i bagateller :-P Anonym poster: 700e378738dfc28d43495a2ae334bfc9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Jeg sitter også for det meste og skriver på iPad, og vet at det fort kan snike seg inn noen feil. Jeg bryr meg ikke om at det av og til er en bokstav for mye/lite, mangel på mellomrom osv. Det som irriterer meg er ulogiske, barnslige formuleringer, når det blir mye gramatiske feil og ellers veldig dårlig språk. Da tenker jeg at personen muligens burde fulgt litt bedre med i norsktimene på skolen... Anonym poster: 26072d432e1e06a51a9e6c9756bb9c25
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Alle skriver vel mer eller mindre feil når de sitter og taster fort på tastaturet iblandt.. Men å spørre om -hvem tilbehør,hvem kjole osv får meg til å tenke at vedkommende ikke har gått ferdig ungdomsskolen engang ... Anonym poster: c2d44fefeafee6bc492c1ed325e581df
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Ja, det kan godt hende ikke alle her inne har fullført ungdomsskolen. Årsakene kan være så mange. Men at ikke alle er så flinke til å uttrykke seg grammatisk korrekt, skal vel ikke hindre dem i å få uttrykke det de har på hjertet her inne? Her bør da fokuset vitterlig være på innholdet! Anonym poster: b56df96554067ec36926debe6e9f5797
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 har dere så lite å finne på om dagen at dere går inn på ett innlegg kun for å kommentere skrivefeil?? Jeg er selv en av dem som sikkert skriver masse feil her inne, men på brev osv er jeg selvsagt nøye med at alt vlir riktig skrevet. Både med spørreord, og/å, komma/punktum, orddeling osv. De fleste her inne gjør vel som meg, vi skriver i full fart og sitter rett og slett ikke å leser gjennom etterpå før vi poster. På toppen av det hele sitter jeg og skriver på ipad så det sniker seg stadig inn en bokstav eller to som ikke skulle vært der eller fikk ikke inn mellomrommet mellom ordene! Sånn, da var det sagt og nå kan dere få lov til å lese ord for ord i denne teksten for å finne feil istedet for å forstå hvor opphengte dere er i bagateller :-P Anonym poster: 700e378738dfc28d43495a2ae334bfc9 Er det så vanskelig å skrive riktig her? Anonym poster: 77b35aef9813d3dfdcc1c3f6cdcb720f
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Jeg måtte jo legge inn noen feil som dere kunne irritere dere over også da :-P HI Anonym poster: 700e378738dfc28d43495a2ae334bfc9
Gjest Heartbroken Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Jeg følte meg litt truffet av spørsmålet ditt, siden jeg akkuratt (for første gang, faktisk) gikk inn for å svare tull på en tråd der spørsmålet var "hvem tilbehør har du til kylling" eller noe sånt Som regel overser jeg skrivefeil og svarer på spørsmålet, men jeg må innrømme at innlegg som er proppet med tydelige skrivefeil - og ikke slurvefeil - gir et inntrykk av HI som ikke er bare positivt. Når man konsekvent skriver f.eks beskymret, intrresang, nyskjerig osv blir jeg litt opphengt i skrivemåten istede for innholdet, dessverre...
Miamimom Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Jeg følte meg litt truffet av spørsmålet ditt, siden jeg akkuratt (for første gang, faktisk) gikk inn for å svare tull på en tråd der spørsmålet var "hvem tilbehør har du til kylling" eller noe sånt Som regel overser jeg skrivefeil og svarer på spørsmålet, men jeg må innrømme at innlegg som er proppet med tydelige skrivefeil - og ikke slurvefeil - gir et inntrykk av HI som ikke er bare positivt. Når man konsekvent skriver f.eks beskymret, intrresang, nyskjerig osv blir jeg litt opphengt i skrivemåten istede for innholdet, dessverre... Signerer!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #9 Skrevet 20. november 2012 Jeg irriterer meg over skrivefeil, det tror jeg alle gjør som ser dem. Men jeg ser ikke poenget med å poste et svar bare for å påpeke det. Så grinete gidder jeg ikke å være. Anonym poster: 33896a4c88d4114ea6671e7f82772876
Lille♥mitt Skrevet 20. november 2012 #10 Skrevet 20. november 2012 Jeg irriterer meg ikke over skrivefeil som opplagt er begått fordi det skrives i full fart, feks mangler en bokstav, en bokstav er byttet ut med den rett ved siden av på tastaturet osv. Men et ord som irriterer meg ganske mye her inne er "beskymret". Er det virkelig så mange som tror at det skrives slik?? Ofte gidder jeg ikke klikke meg inn på tråden engang fordi det står beskymret i overskriften.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 Når grammatikken inneholder graverende feil, ja, da irriterer det meg. Og ja, jeg bemerker det av og til. Og/å, da/når, konsekvent feil spørreord o.l. Hvorfor ikke ta det som rettledning?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 En feil jeg irriterer meg over er f.eks "jeg kjøpte en is til hun" eller "jeg vil være hjemme med hun før jeg begynner på jobb" Anonym poster: 77b35aef9813d3dfdcc1c3f6cdcb720f
PintSizedDictator Skrevet 20. november 2012 #13 Skrevet 20. november 2012 Jeg følte meg litt truffet av spørsmålet ditt, siden jeg akkuratt (for første gang, faktisk) gikk inn for å svare tull på en tråd der spørsmålet var "hvem tilbehør har du til kylling" eller noe sånt Som regel overser jeg skrivefeil og svarer på spørsmålet, men jeg må innrømme at innlegg som er proppet med tydelige skrivefeil - og ikke slurvefeil - gir et inntrykk av HI som ikke er bare positivt. Når man konsekvent skriver f.eks beskymret, intrresang, nyskjerig osv blir jeg litt opphengt i skrivemåten istede for innholdet, dessverre... Er helt enig. Slurvefeil som ikek (som er min spesialitet) og dte er mer unnskyldt. Får makk av å lese om hvem kjole, hvordan bil, til meg blir det blå farge på veggen, vi blir å gå... O,o!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #14 Skrevet 20. november 2012 Jeg like ikke noen ha skriva fail. I e sint! Anonym poster: 8f5746e8f35f9541753fe6218e74e823
Virginia. Skrevet 20. november 2012 #15 Skrevet 20. november 2012 Jeg er blant dem som irriterer meg grønn over skrivefeil (som tydelig ikke er tastefeil eller dialekt..) og veldig dårlige formuleringer, men kommenterer det likevel sjelden både her inne og i det virkelige liv. Unntaket er om noen konsekvent skriver et ord feil eller liknende, da sier jeg noe. Til den anonyme over som irriterer seg over bruken av "hun",- det er dialekt...
Virginia. Skrevet 20. november 2012 #16 Skrevet 20. november 2012 Stusser i blant over at så mange skriver desverre (med en s) og avspassering (med to..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå