Gå til innhold

*inspirert* hva serverer man i dåp / navnefest da? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva serverte dere i dåp eller navnefest da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde koldtbord til middag og dessert/kaker litt senere.

Anonym poster: d017c7f2bdcf3ff2dbb318f3211d739d

Skrevet

Snitter og varm kakao med krem :)

Skrevet

Tapas hadde vi med sistemann. Vi hadde fløtegratinerte poteter og noe laksegreier med første og koldtbord med hun i midten.

I helga var det dåp og da fikk vi gryterett med ris. Har også vært i dåp og fått sodd med potet.

Skrevet

Den beste dåpen jeg har vært i fikk vi servert lapskaus og flatbrød :-D namnam husker det ennå og nå er min fetter 26 år :-) så det var god lapskaus

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet (endret)

Serverte kyllingsalat, focaccia, aioli, indrefilet skiver, quiche og party poteter. Noe for enhver med andre ord :)

Så kaker! Masse kaker!

Hadde til og med vin vi, men babyen fikk ikke lov å drikke sin vin da, siden det er en god årgangsvin som ikke ville vært god i fjor :)

Endret av Juliea - kukløsklan
Skrevet

første: betasuppe

andre: koldtbord

tredje: tapas

fjerde: skikkelig suppebuffet, med seks ulike supper og godt brød

fikk i grunn veldig god tilbakemelding på maten alle gangene, men den siste slo virkelig godt an, hos absolutt alle, så hvis det blir en femtemann kjører vi det da også! ;-)

Anonym poster: 9d29cfd065992265f4b1b39f88f3a607

Skrevet

Koldtbord er en sikker vinner synes jeg. Og tapas.

Skrevet

Koldtbord

Snitter

Lapskaus m/ flattbrød

Gryterett m/ ris og salat

Alltid kaker til dessert :-)

Skrevet

Vi hadde spekeskinke, indrefilet, focaccia, salat, aioli + + med førstemann, men er litt i tvil om vi skal ha det denne gangen også, da... Godt med noen tips ihvertfall :)

Skrevet

Hadde kun besteforeldre og guforeldre på middag. Serverte de kalkun med tilbehør.

Resten på rundt 50 stk fikk kaffe og kaker utpå ettermiddagen.

Var alenemor så hadde ikke råd til noe større.

Anonym poster: ea9916d39632ea4c0e1c53ff72635bde

Skrevet

Hadde koldtbord med to varmrettar (karbonader og hjortegryte) og eit middels stort kakebord.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Førstemann hadde vi treretters. Forrett var noe salatgreier med melon og spekeskinke, Hoverdrett var Jarlsberg-gratinert Klippfisk med potetpure, pesto og noe grønnsaksgreier. Dessertvar hjemmelaget sorbet og brownies. Vin til lle uten baby og far som synes det er bedre med pepsi-max. Kaffe og kaker etterpå. Vi er liten fam da, bare 14 stk.

Til nr 2 gjorde vi det litt enklere. Fremdeles klippfisk, da. Bacalao med Foccachia. Hjemmelaget seff. Til dessert lagde jeg mini- pavlova :-)

Anbefalr bacalao. Legg i bløt fisk og skjær alt opp dagen før, legg det lag for lag så ordner det seg selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...