Gå til innhold

Dere med halv barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer dere at barnet deres skal få delta på alle aktiviteter på lik linje med de andre barna? At barnehagen skal planlegge aktiviteter etter hvilke dager barnet deres er tilstede?

Eller er dere innforstått med at barnet deres "bare" får halvt tilbud siden de er der halve tiden?

Tenker nå når det nærmer seg jul og det er diverse turer og formingsaktiviteter i barnehagen.

Anonym poster: 109ed96cea247ef43aca599c65c6d165

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig for bhg å planlegge sånt, hvis det er barn med forskjellige størrelser på plassen. Noen mandag, noen onsdag osv. Så jeg hadde ikke forventet at de planla det etter MITT barn.

Anonym poster: 101d9c392b5901f36689d631090cb272

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

skal alle andre leve etter når min unge er i bhg?

Nei, det er ikke så veldig aktuelt, de setter det opp som de vil, så får sønnen min delta på det som er satt opp når han er der :)

Han får med seg baking av pepperkaker da, for det er fredag og mandag nå, desetter opp de store aktivitetene på dager det er flest barn i bhg..

Synes nesten det er frekt, å skulle forvente at bhg lever etter ens egen unges tilstedeværelse.

Skrevet

Jeg var klar over at barnet mitt bare hadde halv plass og ikke fikk være med på mye av det de fant på. Men jeg ble informert på foreldremøte at de har ordnet det slik at den ene gangen de lager varm lunsj i uka skulle komme på enten tirsdag eller torsdag for da ville alle barna få varm lunsj. Det skjedde ikke. De hadde varm lunsj konsekvent på de dagene mitt barn ikke var tilstede. Da ble jeg sint inni meg. Men sa jo selvfølgelig ingenting om det.

I tillegg føler jeg at de legger mye av "morsomme" tingene til de dagene det er få barn tilstede. Her i bygda er mange av barna ikke tilstede på onsdager fordi da har storesøster eller storebror og fri fra skolen. Og jeg ser at mange morsomme aktiviteter blir lagt til på onsdager.

Anonym poster: 321da154ad4f3276e1a2f3838f94216c

Skrevet

Det er jo en av valgene man tar når man går for redusert plass, da blir det redusert tilbud av aktiviteter også.

Skrevet

Jeg forventer på ingen måte at barnet mitt skal få være med på alt selvom han har halv plass. Nå er han bare 16 mnd, så han lider ingen nød om han går glipp av noe. Er barnet større forstår jeg at det kan være et større problem hvis de "kule" tingene stadig skjer på barnets fridager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...