Gå til innhold

Legge til mellomnavn på 10 og 12 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angrer på at de ikke ble oppkalt som lillebroren, og vurderer nå å legge til mellomnavn. Er det ok, eller veldig merkelig? Barna ønsker også mellomnavnene. Hva tenker dere om dette? Navnene vil bli brukt sammen med fornavnene til daglig, ikke bare stå på papiret.

Anonym poster: da7a25f85657df6b9d9c5d4cef7bf39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellomnavn eller et andre fornavn?

Hvis Hans plutselig skal ha 2 fornavn og hete Hans Ola blir det kanskje mest rart for de rundt (i en overgangsperiode), så lenge barna vil og ønsker dette selv.

Hvis Hans Olsen får navnet Hans Lie Olsen, vil vel knapt noen legge merke til det.

Jeg hadde allikevel syntes at det var problematisk å endre fornavn etter såpass mange år, men det betyr ikke at andre føler det slik, Hva føles mest rett for deg? Beholde eller endre?

Skrevet

Jeg vurderer også et ekstra fornavn til mine to på 6 og 8, noe de selv ønsker. Men lurer på om det kanskje blir litt rart. Jeg selv la til mitt andre fornavn som 18-åring, og bruker begge som den største selvfølge. Lurer rett og slett på å vente, slik at de selv kan legge det til når de blir eldre. Men på den andre siden så blir det kanskje mer naturlig om vi gjør det mens de er såpass små :) Lykke til med valget :)

Skrevet

Viss det er noko dei virkelig vil saa syntes eg dei skal faa lov til det. Men ikkje om dei foler at dei maa, eller at dei blir pressa til det...

Skrevet

Er ett til fornavn. Er ikke fancy navn som plutselig har dukket opp, men navn vi vurderte da de ble født. Valgte ett fornavn siden de hadde to etternavn. Men da vi giftet oss tok vi bort det ene etternavnet.

Anonym poster: da7a25f85657df6b9d9c5d4cef7bf39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...