Gå til innhold

Gutt eller jente?Symptomer?


Ønsker3gull

Anbefalte innlegg

Ja, så er jeg kommet til uke 11 idag da:) *sukk*, det er deilig! Neste uke skal vi på ultralyd ifbm. duotest, og gru-gleder meg til resultatene, men håper og tror at alt er greit og ser fint ut og at spiren i magen er frisk og fin!

Selv om vi neste uke ikke får vite om det blir gutt eller jente(regler ved duotest), for det kan man visst se i uke 12.. så er vi jo littebitt spente da.

Med to jenter fra før hadde det vært moro med en gutt, men samtidig ville det bli en kjempefin jentegjeng som får mye glede av hverandre også:)

 

Tenkte at hvis junimagene har lyst til å dele på denne tråden hva vi får vite av kjønn i magene våre, så er det jo litt morsomt?!:) Jeg tror vi alle begynner vel å bli ganske spente på det, når vi begynner å nærme oss ferdig med 12 uker snart ( de siste er vel i uke 9 om jeg regner riktig?!?) :)

 

Mannen og jeg har lyst til å vite hva spiren i magen er ivertfall, og når jeg vet, så legger jeg det ut her.

 

Kunne ha vært morsomt om vi i tillegg legger til symptomer(kvalm/ikke kvalm, mye hår/lite hår, kviser/ikke fått kviser under svangerskapet osv, osv).

 

 

Så, hvis noen junimager har lyst til å dele, så er tråden laget ivertfall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt!

 

Er 10 uker naa (ca), og kvalmen har blitt mye bedre. Haaper den forsvinner helt snart...

 

Skal paa tidlig ul i dag. Og regner med til duo test om et par uker (fikser time til det etter legetimen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ul privat når jeg er 12 uker, så kanskje vi vil vite kjønnet da om det er mulig:) i såfall deler jeg det her:) gleder meg til å se liv!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker på Tors:D Var på ultralyd forrige Tors. Kjempe stas å se den lille! :D Fikk et kjempe fint bilde. Ser på det hele tiden;)

 

Jeg er også veldig spent på om det blir jente eller gutt. Har ikke noe å si, men gøy å få vite det;)

 

Jeg har vært endel kvalm i begynnelsen, men ikke kastet opp så mye som de to andre gangene jeg har gått gravid. Kvalmen er liksom helt annerledes.. Mer konstant kvalm, og har brekt meg før jeg har fått i meg mat.

Med jentene var jeg ikke kvalm hele tiden, men måtte plutselig kaste opp midt i middagen ell.

 

Får fortere fett hår, litt mer kviser, får lett dårlig smak i munnen.

Det tok litt tid før puppene ble ømme, men når det begynte vokste de fort og var veldig ømme i noen uker. Nå har det roet seg litt. Er ikke så ømme lenger nå, men fortsatt store og tunge.

 

Lurer litt på en det kan være en liten gutt inni der;) Synes jeg så noe mellom bena der på UL. Men det kan godt være jeg så navlestrengen;P

 

Skal på ordinær UL i romjulen, så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker på vei og var på UL i går. Trodde ikke vi skulle få vite kjønn, men jammen ser det ut til å bli en gutt. Har gutt fra før også. Sympomene har vært mange og ubehagelige, men lite kvalme. Slitt mest med svimmelhet, hodepine og slapphet. Sånn var det sist også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på hele to ultralyder til uka, så sjansen for å se kjønnet er forhåpentligvis stor. Skal holde dere oppdatert, men holder en knapp på gutt denne gangen og! Er 12 uker i dag...

Endret av annef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere noen diller eller?

Jeg har hatt lyst på mye tomat, og sukkererter. Mye melkeprodukter.

Igår hadde jeg såå lyst på sjokoladevanilje is, og tror dere ikke mannen min hadde kjøpt en hel pakke kroneis:D Lykke!!

Jeg var å handlet meg en 3 liter sjokoladeis istad..sånn for å ha i nøden;P

Prøver å spise sunt i hverdagen altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette er kjempespennende da dere!:) Blir moro å høre hva dere venter, og gleder meg STORT til å se hva vi selv venter:)

Jeg har foreløpig, i motsetning til de to andre svangerskapene, ikke hatt så lyst på godteri. Dessuten har jeg vært tidligere trøtt og mye mer trøtt enn ved de to andre.

Jeg har dilla på melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk tråd:)

Jeg skal på ul når jeg er 11+5, så tror ike jeg får vite kjønn da, men hadde vært veldig kjekt da:)

 

Mine symptomer er:

*Ømme bryst. Vært det fra pos test og er det enda... Håper det gir seg snart.

* Ettermiddagskvalme. (ikke så jeg brekker meg nei)

* Jeg føler jeg har økt hårvekst på leggene.

* Dilla på melk... nam nam nam

* Føler meg veldig lite vakker, stråler ikke akkurat.

* Fått mere kviser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12 uker i morgen. Jeg har ikke vurdert tidlig UL, men kanskje jeg skal gjøre det for å se om alt er bra :-)

 

Jeg har fått litt dilla på Ananas juice og te med sukker og melk.. Nam nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12 idag og var på ultralyd. Alt bra, men lille knøtt sov og ville ikke vise oss om det var jente eller gutt:D

Så her får jeg smøre meg med tålmodighet til ordinær ul ser det ut til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg hatt ul i uke 7 og 9. Alt var bra begge gangen, men siden jeg mistet sist er jeg veldig stressa så har bedt om en til i uke 12 ca:)Er idag 10+2.

 

Her har jeg vært plaga med hodepine siden ca uke 5. Fryser veldig mye og kvalmen kom fram mere og mere, særlig fra uke 8.

Brekker meg av søppel,kaffelukt,tomatsaus,kattespy,samboeren ånde(stakkars mann,takler ikke at han puster på meg omtrent:/) og ellers ting som ser ekkelt ut. Kan bare tenke på det så brekker jeg meg :P

Spyr ikke da heldigvis, men ikke langt unna. Nå gleder jeg meg bare til å komme over uke 12 og få vite at alt er tipp topp inni her:)

 

Har blitt veldig glad i druer,sukkererter,is og pepsi max. Men det meste av mat smaker bare rart og matlysta er jo heller ikke på topp.

 

Går her å håper veldig på en jente, selvfølgelig blir jeg glad uansett sålenge jeg får en frisk unge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Prøvekanin86! Det høres rett og slett for jæ.... ut slik som du har det nå:(

Jeg kjenner meg igjen skjønner du, fra forrige svangerskap;)

 

Men du.. må spørre.. har du vært like kvalm de siste svangerskapene.. hvor du mistet?

For jeg har nemlig lest at når man er kvalm under svangerskapet( ja, 1. tri da) så er svangerskapet sterkere og barna smartere:)

Så da satser vi på det. Jeg er også kvalm, selv om ikke like mye som deg høres det ut som. Så jeg lener meg på den forskningen og satser på at dette går bra:)

 

Stor klem til deg, og håper du veldig snart blir myyye bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntrende innlegg Ønsker3gull:)

Har bare vært gravid en gang før og da var jeg vel kanskje rundt 7 uker når jeg mistet i SA, men svangerskapet stoppet opp i uke 5.

Og da hadde jeg ikke annet enn trøttheten og hodepine. Hodpinen har vært verre nå, har også hatt veldig ømme pupper og kvalme denne gangen og det hadde jeg ikke sist:)

 

Var hos legen idag og skulle få noen kvalmestillende tabletter, så kan bare hente de på apoteket når jeg får mulighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Har litt fett hår og fått litt uren hud :-( vært veldig kvalm, ømme pupper, fryser, kjempetrøtt, tett i nesa. Har gutt fra før, og mye kjenner jeg igjen men noe er nytt :-) alle tror jente, men jeg er litt usikker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente fra før og har samme symptomer som da, fryktelig kvalm/oppkast, uren hud, ser rett og slett fæl ut :P (jentene tar morens skjønnhet er vel det de sier? hehe).

 

Fordi alt er så likt nå tror jeg jente igjen, men kan jo godt hende det blir gutt, er veldig spent. Så lenge alt går bra er det jo ikke nøye, men kunne godt tenkt meg en jente til så de to kunne blitt søstre og venninner, har søstre selv som jeg er kjempegode venninner med, men er jo også morsomt med gutt også så har man begge deler, blir siste barnet her så. Like velkomment og en stor overraskelse blir det, håper de kan se det på ordinær ul, vi kan nesten ikke vente med å vite! Har jentenavn klart allerede, men gutt er vanskeligere, flere som har begynt å tenke navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er 13 uker nå, og fikk litt uventet trolig vite kjønnet på UL i uke 12, og var litt uforberedt på å få vite så tidlig, og litt irritert fordi det er usikkert å slå fast slå tidlig. Synes legen burde spurt om vi ville vite før han utbrøt "og det der ser ut som en liten snopp"! Jeg har en jente på 23 mnd, og har selv mange søstre, så jeg var nok også litt uforberedt på gutt, men venner meg til tanken for hver dag som går. Er spent på om UL i uke 18 også viser gutt:-)

 

Jeg synes jeg har ganske like symptomer som sist, stort sett lyst på det samme, sjokolade og søte frukter, vil ha det samme pålegget etc. Har altså ikke typiske gutte-lyster som feks salt! Har fått samme hud som sist, og vært tilsvarende kvalm, kanskje litt mindre kvalm denne gangen. Har heldigvis tenkt tanken om en sønn, ettersom datteren min stort sett har yttertøy i kjønnsnøytrale farger som grått og rødt:-) Har faktisk hatt guttenavn klart siden sist jeg var gravid, så det er vel et tegn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke stole på UL i uke 12. Jeg kjenner mange som har fått feil beskjed da, så tror nok det fortsatt er 50/50. Allfall hvis legen sa at han så en snobb. Både gutte- og jente-fostre i uke 12 har snobb, er like lange, mens forskjellen kan være at guttetissen står litt mer oppover og jentetissen litt mer nedover. Ville nok ikke stolt på legen helt der, men kan jo selvfølgelig hende det er gutt, han har jo 50% sjanse på å gjette riktig.

 

Like symtomer som sist har nok ikke noe å si på at det blir samme kjønn. De fleste i min vennegjeng som hadde likt svangerskap har fått ulikt kjønn, og de som hadde ulikt svangerskap fikk likt kjønn. Kjenner andre vennegjenger der de har motsatt erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tror på at uansett gutt eller jente, så er svangerskapene forskjellige. Jeg har to jenter fra før og svangerskapene var helt ulike. Derfor trodde jeg det kom en gutt sist, og hadde guttenavn klart.. men plutselig fikk vi vite at det ble ei jente:)

 

Så nå er jeg såklart veldig spent på ul i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap slet jeg veldig med svimmelhet, hodepine/migrene, frøys mye, en del kvalme og fikk helt avsmak på alt søtt - salt derimot var nam, nam ;) På ultralyd i uke 12 antok jordmor gutt og det var en gutt :)

 

Denne gangen er alt annerledes. Slitt med ekstrem trøtthet, veldig kvalm, fryktelig tørst, utrolig uren hud, varm og har helt avsmak på salt, mens søtt og sjokolade er nam nam ;) Nå venter jeg tvillinger så jeg vet liksom ikke om det er grunnen til at det er annerledes - om det kanskje er en jente der inne eller to? Hehe...

 

De antydet ikke noe på ultralyd i uke 12 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende da Ktærten! Forresten... hvordanlager jeg det hjertetegnet du har i nicket ditt på tastaturet?!? Finner liksom ikke noe hjertetegn her :D

 

... og forskjellige smileys.. hadde vært morsomt å bruke noen andre. Noen som kan fortelle meg?:)

 

Selv har jeg også ikke noe særlig lyst på søtt eller sjokolade. Jeg har alltid, så lenge jeg kan huske det, vært en sjokoladegine og kunne levd på bare det! :D.. men nå.. not so much;)

Fint for meg da. Har ikke noen " hang" for salt i grunn heller, men. Veldig dilla på gule epler og kaldt vann da. Merkelig.

Men, mine to andre svangerskap var forskjellige, så da måtte jo dette også bli heelt annerledes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende da Ktærten! Forresten... hvordanlager jeg det hjertetegnet du har i nicket ditt på tastaturet?!? Finner liksom ikke noe hjertetegn her :D

 

... og forskjellige smileys.. hadde vært morsomt å bruke noen andre. Noen som kan fortelle meg? :)

 

Selv har jeg også ikke noe særlig lyst på søtt eller sjokolade. Jeg har alltid, så lenge jeg kan huske det, vært en sjokoladegine og kunne levd på bare det! :D.. men nå.. not so much;)

Fint for meg da. Har ikke noen " hang" for salt i grunn heller, men. Veldig dilla på gule epler og kaldt vann da. Merkelig.

Men, mine to andre svangerskap var forskjellige, så da måtte jo dette også bli heelt annerledes;)

 

Hjertet har jeg kopiert fra en annen som hadde det for 3 år siden - så aner ikke hva man trykker for å få det.

 

Det er spennende å synse ang. kjønn. Skal jeg tippe så sier magefølelsen litt to jenter her siden ALT er helt ulikt sist og hjertelyden også forsåvidt er "jentehjertelyder". Men mulig det bare er annerledes siden det er to denne gangen. Blir litt feil å si at man håper, for kjønn er virkelig helt irrelevant, men av praktiske årsaker så tar jeg gjerne en av hver :P Hehe... men 2 gutter er også koselig - har en gutt fra før og MYE utstyr jeg gjerne skulle gjenbrukt - samtidig som det jo hadde vært morsomt med en... eller to jenter. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vårt første barn, så har ingen tidligere svangerskap å sammenligne med. Er akkurat 17 uker i dag, og har til dags dato ikke vært i nærheten av dårlig. Har fått det for meg at det er en liten gutt der inne, men vet at det godt kan være en følelse som ikke stemmer. Blir uansett utrolig glad når vi får vite kjønn om litt over to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo kjempespennende da miniMe83.. om to uker:)

Her har jeg trodd det var gutt begge gangene sist, og jeg har skjønne jenter:).. så denne gangen tenker jeg det sikkert blir en jente til.

Jeg er selv 16 uker idag, og venter på ul-time i posten. Håper den kommer i romjula:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...