Milla-Mamma til 3 Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Er det vanskelig å bruke håndpumpe? Burde eg kjøpe dette eller elektrisk? Nokon med erfaring?
Gjest Pølsevev! Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Jeg synes elektrisk er best, men det kommer jo litt an på hvor mye man pumper. Jeg pumpet endel, og ble ganske sliten i hånden av den manuelle. Men det var ikke noe mer vanskelig å bruke den. Kjøpte derfor Avent sin pumpe som kan brukes både manuelt, på strøm og batteri, så da har man valgmulighetene.
It's all about me Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Manuel og elektrisk er som natt og dag. Med manuel kan du slappe mere av og da kommer det også mere melk.
lille sprelle Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Hadde uten tvil valgt elektrisk. Jeg endte med å pumpe MYE pga barnet og også pga brystproblemer. Hadde nok fått ødelagt armene om det ikke hadde vært for den elektriske gitt! De er forøvrig lett å selge på finn til halv pris av hva du kjøpte den for!
Gjest MaJo0812 Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Kjøp for all del elektrisk, jeg hadde manuell og det var utrolig slitsomt og klønete. Enda jeg pumpet lite! Måtte få gubben til å pumpe tilslutt, hånda mi orket ikke.. se det for deg..
Giss Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Min erfaring: Elektrisk: mer effektiv - men vonnere, og jeg følte meg virkelig som ei ku i en melkemaskin.... Manuel: mildere i bruk siden man har full kontroll, men tar lengre tid og man kan bli sliten om man har stor produksjon (hadde ikke jeg).
mamman til to gutter Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Jeg har kun prøvd håndpumpe og til mitt bruk var den veldig grei. Jeg hadde så god utdriving at det ikke var noe problem med pumpingen fordi melka kom uten at jeg måtte pumpe så mye. men jeg pumpet ikke mye fast, bare av og til når jeg hadde behov for å gi flaske og når vi begynte med grøt, for da kjøpte jeg grøt som skulle blandes med melk.
Michelle91 Skrevet 20. november 2012 #9 Skrevet 20. november 2012 Jeg har hatt både elektrisk og manuell. Anbefaler avent sin elektriske. Manuell blir du rimelig sliten av om du pumper aktivt. :-)
November-spire-79 Skrevet 24. november 2012 #10 Skrevet 24. november 2012 Elektrisk hadde jeg gått for. Jeg har bare manuell og det tar en evighet for meg å fylle opp ei lita flaske med melk. angrer på at jeg ikke kjøpte elektrisk.....
Mamma&skatt Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 som nevnt over her, Avent sin som kan brukes både elektrisk og manuelt. følger også med batteri, slik at du kan bruke el-delen uten at den trenger å være plugget i en stikkontakt veldig grei, for du pumper manuelt i starten første gangen og finner den rytmen du liker, så trykker du på en knapp og så husker motoren den rytmen og overtar pumpingen. neste gang du skrur på så er det bare å starte pumpingen og rytmen er den samme, det likte jeg
sillyfilly og Olivia Skrevet 25. november 2012 #12 Skrevet 25. november 2012 Elektrisk. Medela swing. Du kan regulere selv hvor fort den skal pumpe og hvor hardt. Du kan også velge å bare stimulere. Så slipper du å holde på den tunge motoren som sitter på Avent sin elektriske pumpe. Det irriterte jeg meg grenseløst over. At flaska med membran, ventil og det hele var så forbaska svært og klumpete. Det slipper du med medela, den kandidat ha rundt halsen i snor eller legge den på bordet. Den bråker myyyye mindre enn Avent sin. Men om du ikke tenker å pumpe deg så ofte, bare ei gang i uka eller sjeldnere kan en manuell håndpumpe være det beste for deg.
sillyfilly og Olivia Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 Kandidat skulle bety: kan du ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå