Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegave til egne foreldre ?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer :)

Anonym poster: c758dcae718e38d3951bc8987a3f5dd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 1000-1500, kommer helt an på,men i år får de for 900,får alltid masse av de også,så synes de fortjener det, gode foreldre

Skrevet

1000 til hver..de er skilt. Spleiser med søstra mi

Skrevet

Mine foreldre så varier det veldig. Ofte får en av de eller begge ting til hytta, så siden vi også bruker hytta kan det bli dyrere enn hva vi egentlig hadde gitt. Vaskemaskin, symaskin og endel slike ting har det blitt oppgjennom tiden. Spleiser med min søster. Men ligger på rundt 500kr til vanlig, men veldig varierende. I år er det ikke så mye. Funnet det de ønsket seg for en billig penge i år.

Anonym poster: 7c58bd6d4a95912cadf74e33a891313b

Skrevet

Jeg bare lurer :)

Anonym poster: c758dcae718e38d3951bc8987a3f5dd6

Totalt ca. 1500. 500,- til hver av dem og 500,- på noe til dem sammen.

Skrevet

I fjor ga vi dem et innrammet bilde av datteren vår, og en stor krukke med hjemmelaga julesmåkaker. Trodde dette var fine gaver, men følte meg plutselig veldig gjerrig? :/

Vi ville heller gi noe slikt, enn noe dill de ikke hadde bruk for. Når vi spør om det er noe de ønsker seg sier de alltid at de har alt de trenger.

Skrevet

normalt 1000kr, men i år blir det bare 500kr fordi mannen min mistet jobben og da må vi være litt forsiktige frem til han får en ny :-)

Anonym poster: 4b9037d5ca4fa16b2b19f57501196a0c

Skrevet

I fjor ga vi dem et innrammet bilde av datteren vår, og en stor krukke med hjemmelaga julesmåkaker. Trodde dette var fine gaver, men følte meg plutselig veldig gjerrig? :/

Vi ville heller gi noe slikt, enn noe dill de ikke hadde bruk for. Når vi spør om det er noe de ønsker seg sier de alltid at de har alt de trenger.

Har du gamle foreldre? Våre foreldre er unge og minst like oppdatert og tekniske som oss, så de har alltid ønsker.

Anonym poster: 51fcc6a0235d3a0856a75ba6003f6b0e

Skrevet

Mine foreldre har også veldig mye men jeg finner jo alltids noe å kjøpe;) De er aktive og går mye turer, drive med hunder og pappa er "datanerd". Finner bestandig ting de kan trenge, det kommer jo noe nytt og spennede hele tiden på alle fronter. Kan ikke skjønne at noen har alt og at en ikke finner på. Turtøy må jo oppdateres også, det samme må sko og annet utstyr.

Jeg har også gitt innrammet bilde men da som en tilleggsgave. Mine foreldre er utrolig støttende og en stor del av vår hverdag så å finne gaver til dem ser jeg på som en glede:)

Bakevarer baker vi sammen, eller vi baker hvert vår slag og deler. Syns ikke det er noe til gave til foreldre, men det er nå min mening. Det ville jeg gitt som en oppmerksomhet på lillejulaften f.eks.

Anonym poster: b5de18f1d7d1a28909df1c69df60038f

Skrevet

Har du gamle foreldre? Våre foreldre er unge og minst like oppdatert og tekniske som oss, så de har alltid ønsker.

Anonym poster: 51fcc6a0235d3a0856a75ba6003f6b0e

Å neida, våre foreldre er på begge sider i begynnelsen eller midten av 40-årene :) Men de har jo vært etablerte i en god del år, og har det de trenger. Det de ønsker seg får de gjerne av hverandre. Jeg tviler på at vi ville fått noe ut av dem uansett hvor hardt vi prøvde :) Våre foreldre setter jo veldig pris på sånne personlige gaver da :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Pappa og kona får for 200, mamma rundt 300.

Skrevet

Mine foreldre har også veldig mye men jeg finner jo alltids noe å kjøpe;) De er aktive og går mye turer, drive med hunder og pappa er "datanerd". Finner bestandig ting de kan trenge, det kommer jo noe nytt og spennede hele tiden på alle fronter. Kan ikke skjønne at noen har alt og at en ikke finner på. Turtøy må jo oppdateres også, det samme må sko og annet utstyr.

Jeg har også gitt innrammet bilde men da som en tilleggsgave. Mine foreldre er utrolig støttende og en stor del av vår hverdag så å finne gaver til dem ser jeg på som en glede:)

Bakevarer baker vi sammen, eller vi baker hvert vår slag og deler. Syns ikke det er noe til gave til foreldre, men det er nå min mening. Det ville jeg gitt som en oppmerksomhet på lillejulaften f.eks.

Anonym poster: b5de18f1d7d1a28909df1c69df60038f

Vi får også veldig mye støtte fra våre foreldre, og tilbringer mye tid med dem, så det er ikke det det står på :) Jeg tror egentlig vi er litt mindre "gave mennesker" og liker heller å være sammen :)

Skrevet

Pleier og gi dem for ca. 1500 kr hver.

Har ikke mange vi gir til. De stiller opp som barnevakt og gjør en masse fint for sønnen.

Skrevet

Et sted mellom 300 og 1500 til hver av dem.

Anonym poster: 25298ef00c3dee692a239ecdb114015c

Skrevet

Ca 1000 til sammen, men legger en del tid i å finne de riktige tingene til dem, og å finne gode kjøp sånn at vi får mest mulig for pengene. Vi har ikke allverdens med penger. Også får de alltid noe hjemmelaget fra barna i tillegg, som er det de blir aller mest glade for. :)

Anonym poster: aa8a0511d4b5bd08ca162cc6b993afba

Skrevet

Nå er jeg ikke så opphengt i pris, men foreldre og svigerforeldre får for ca 500-1000 kr hver, i tillegg til kalender sammen. Et år ble det ikke kalender, og d var en stor skuffelse på begge sider.

Anonym poster: e072ddf7dafd7c825f09127e0a5ae7e2

Skrevet

I år blir det 2 flasker vin og gavekort på spisested .

Tenkte å kjøpe på 600 kr.

Dette blir da til svigers, mamma+samboer og pappa+kone :)

Skrevet

Mine får gave for ca 300 hver fra meg. Vi har stor familie og bruker vanligvis ikke så mye på gaver til de voksne. Vi søsknene har også avtale om å ikke bruke mer enn sa 300 på gave til hverandre. Imidlertid bruker vi ganske mye på gaver til barna og ungdommen.

Skrevet

500kr til hver og 500kr på en felles fra jentene. Pluss en egen oppmerksomhet til dem fra jentene. Men da gjerne noe de har laget. Hvis de har et spesifikt ønske om noe dyrere gir vi felles gave. Bruker stort sett ikke mer enn 2000 tilsammen hvertfall. Finner alltid noe de trenger selvom de sier de har alt de trenger. Får sjeldent noe ønske ut av dem, men prøver å følge litt med gjennom hele året. "Skulle gjerne hatt en ny kagfetrakter" , da prøver jeg å huske det. Så liker de begge å lese, så hvis jeg står uten noen ideer er det alltid populært med bøker:).

Skrevet

Mye dyre gaver til foreldre her!! Undrer meg litt over det. Mamma blir nesten fornærmet om vi bruker mye penger på de. Hun ønsker seg veldig siste barnehagebilder av barna og hjemmelagde gaver fra barna. Hun ønsker at vi skal bruke pengene på å lage en fin jul hjemme, de blir jo invitert på julaften. Kjøper alltid noe ekstra til henne, da.

Merker at jeg er lik. Mamma spør hva jeg ønsker meg, jeg sier noe enkelt fordi jeg vil heller at de skal bruke penger på barna. Vi har det meste vi trenger.

Kjenner at dette gavehysteriet blant oss voksne er verre...

Anonym poster: 292c25366c52cdc665fabce4f93b9e76

Skrevet

Mye dyre gaver til foreldre her!! Undrer meg litt over det. Mamma blir nesten fornærmet om vi bruker mye penger på de. Hun ønsker seg veldig siste barnehagebilder av barna og hjemmelagde gaver fra barna. Hun ønsker at vi skal bruke pengene på å lage en fin jul hjemme, de blir jo invitert på julaften. Kjøper alltid noe ekstra til henne, da.

Merker at jeg er lik. Mamma spør hva jeg ønsker meg, jeg sier noe enkelt fordi jeg vil heller at de skal bruke penger på barna. Vi har det meste vi trenger.

Kjenner at dette gavehysteriet blant oss voksne er verre...

Anonym poster: 292c25366c52cdc665fabce4f93b9e76

Skrevet

Varierer veldig fra år til år, det viktigste for oss er å finne noe som gleder dem skikkelig. Som regel fra 500 kr og oppover, men har ikke fastsatt budsjett og heller ikke krav om likt beløp for alle 4.

Det største jeg har kjøpt er en fullautomatisk kaffemaskin til min far, men det var kombinert med bursdagen hans som er i januar og han skulle bli 65 år. Han er fremdeles veldig stolt over å by på kaffe 3 år senere. ;-)

Men et år fikk han og mamma "bare" et sett med 4 kaffekrud med bilde av sønnen vår, og de var kjempe fornøyd det året også. Svigers ble veldig glad for teaterbilletter og flybilletter (kjøpt med bonuspoeng) så de kunne besøke oss.

Min mor og svigermor blir som regel mest glad for kalenderen med bild av poden som jeg lager hvert år, vi bor i utlandet og de ser barnebarnet altfor sjeldent.

Anonym poster: 84faddb0dc48a28cf4dc7ef23caa70fa

Skrevet

er som regel 1000-1500 kr, men i år vet jeg ikke hvor mye det blir. skal bestille hotellrom og legge penger vedsiden av til en bedre middag. skal spleise med søstra mi og broren min så blir nok ikke så mye mer enn det tenker jeg.

Anonym poster: d13375f3874f6a16e5077a3fd1538b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...