Gå til innhold

Hva leker barnet ditt mest med? Kom med gode tips på leker som "varer"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater nips og leker som faller fra hverandre bare man tar i de. Liker best klassiske leker som varer, og får fnatt av dilldall.

Bruker gjerne noen hundrelapper ekstra på færre gode leker, enn mange dårlige billiggreier. Vi har en treåring. Det selvsagte er Briotog og Lego. Men noen som har tips om andre greier?

Det både foreldre og barn liker her i huset:

KAPLA byggesett:

http://www.trigonor.no/main.aspx?page=articlelist&gid=2378&gidlevel=3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå varierer det veldig mellom kjønn og alder. Men det om brukes mest generelt her i huset er Lego, duplo, tretog, bruder kjøretøy, brettspillet Villkatten er nesten utslitt av alle barna, My little pony, siku kjøretøy.

Skrevet

Glemte å nevne Schleich som produserer naturtro plastfigurer.

Skrevet

Takk! Vi har en del sånne plastfigurer vi også.

Skal legge Villkatten på minnet - min er litt for liten enda, men fint julegavetips!

Skrevet

Noen leker vare for bestandig, og vi har noen som ble kjøpt til eldstemann som nå er 11 år og har blitt lekt med av alle fire.

Briotog, lego og en kasse full av treklosser kommer stadig frem (treklosser får du billig på f.eks Biltema).

En annen ting som alle har lekt veldig mye med er en garasje fra Wader. Den blir fremdeles lekt mye mer av minstejenta på 3 år, har en kasse med småbiler og denne garasjen, veldig populært. Har holdt kjempegodt også, den ble kjøpt til eldstemann.

http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=5512&KatId=32

En lekekasse som etterhvert har blitt full av diverse dyrefigurer er også populær, har samlet dyr alle barna har fått oppgjennom så det er alt fra dinosaurer til pusekatter i den og de blir lekt veldig mye med.

Har også lekekjøkkenet til Ikea og div kjeler, koppestell, bestikk o.l. Det lekes med daglig.

Hamaperler er også fremme flere ganger i uken.

Så er det selvfølgelig ting som tegnesaker, modelleire, puslespill o.l. som alle har. Her i huset blir det brukt mye.

Skrevet

Playmobil er stor stas her i huset, og de holder i genrasjoner. Jeg har funnet frem mine gamle ting fra loftet og de leker ungene med nå. De ser like fine ut nå som for 30 år siden. Ungene trodde ikke jeg hadde hatt de når jeg var liten heller. Masse for både gutter og jenter i dette.

My little pony har jeg også funnet frem fra loftet, de er også anske like som de ungene kjøper nå.

Skikkelig plastikkdyr holder også i en evighet.

Biler, de små bilene i metall.

Ungene har fått dilla på pusslespill, de som er på brett ikke de i esker. Ser de mamma har hjemme er nesten like fine de også, og de ble brukt veldig mye.

Anonym poster: 6567e4175a53a1eb7bd476fa0b501ad2

Skrevet

Småen min på 22 mnd bruker Duploen sin mest. Og så elsker hun å pusle slike trepuslespill med knotter på brikkene. Ellers så går det mest i tegning og bøker, pluss herjing i "lekebingen" :)

Skrevet

Geomag og Magnetex har mine elsket fra den alderen av. Synes det er gøy selv, og varer for alltid.

Brio buiIder system

Playmobil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...