Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Jeg er kontaktlærer på vgs- har en elev som er borte på 3dje uka nå, lurer foreldrene til å tro at h*n går. Jeg kontakter foreldre hver dag h*n ikke kommer, men likevel får de henne ikke på skolen.. H*n har sluttet å ta tlf hvis jeg ringer.. Er så vanskelig- hva kan jeg gjøre? Noen erfarne kontaktlærere der ute? Har mange ideer til hva vi kan gjøre dersom h*n kommer, men det gjør h*n jo ikke.. Anonym poster: 142983fad48e941588ff11e53971f02e
forevermamma Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Kanskje ikke helt riktige forumet...? Har du noen kolleger du kan rådføre deg med..?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Er ikke poeng å skriv h*n når du samtidig skriver henne. Skjønner det er en jenta da. Anonym poster: 5b6468c7337c19da17411971fddd44ea
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Ikke vits å bruke h*n når du skriver henne i samme innlegg..... Anonym poster: dc1d7bc3edbdea4f97279832d6fdd527
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Rektor og barnevern, selvfølgelig. Har du virkelig ikke tenkt å langt selv? Anonym poster: c5d0e5f1d50a58caa35c7b9fa328d605
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 Det er frivillig å gå på videregående så om jenta ikke vil så vil hun ikke. Jeg tror du bør sende henne en sms der du skriver at du skal slutte å mase, men at døra er åpen dersom hun vil prate eller komme tilbake. Mer enn det kan du ikke gjøre. Anonym poster: ee195c58953796fcaf9ce6daa120192b
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #8 Skrevet 19. november 2012 Det her må jo rektor, helsesøster og evt ppt kobles inn. Ikke sak for deg som kontaktlærer alene. Synes det er svakt av skolen å ikke tenke tverrfagelig siden du spør her inne. Det kan være årsaker til at jenta ikke dukker opp! Har du tatt kontakt med rektor/studierektor, helsesøster????? Anonym poster: dc1d7bc3edbdea4f97279832d6fdd527
Willy Wonka Skrevet 19. november 2012 #9 Skrevet 19. november 2012 Du må ta kontakt med ledelse, helsesøster. Det kan være årsaker til fravær hverken du eller foreldre er klar over!! Hun trenger trolig hjelp.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #10 Skrevet 19. november 2012 Rektor og barnevern, selvfølgelig. Har du virkelig ikke tenkt å langt selv? Anonym poster: c5d0e5f1d50a58caa35c7b9fa328d605 Barnevernet?? Haha! Tror du virkelig at barnevernet kan tvinge noen til å ta videregående skole? Anonym poster: ee195c58953796fcaf9ce6daa120192b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå