Gå til innhold

Even må betale 95.000 kr i formueskatt til staten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...verdens beste land å bo i, my ass.

Norge i et nøtteskall.

Skrevet

Seriøst!? Det er en skam, trodde de fiksa det sist da det kom ut at han som ble skada i barnehageulykka måtte betale formueskatt?

Får så vondt av den gutten at jeg klarer ikke lese artiklene om han. Så grusomt det som skjedde.

Og 2,7 mill er for lite synes jeg :(

Skrevet

Joda, det er teit at ett barn må betale formueskatt.

På en annen side, om pengene står i banken så har han en 100-200 tusen i renter pr år

Skrevet

Råttent..

Håper avisoppslag fører til at familien ikke må betale disse pengene.

Erstatning som dette burde være skattefri, for både barn og voksne

Smålige, søkkrike Norge! Jeg skjemmes..

Skrevet

Ang erstatningen..dette var erstatning fra privat barneforsikring sto det i artikkelen. Det er stadig noen som spør hva som er vitsen.med å forsikre barna sine- her er svaret!!

Skrevet

På en annen side, om pengene står i banken så har han en 100-200 tusen i renter pr år

Skjønte ikke hva du mente...gjør det noe om han får renter av disse pengene. Man vet vel svært lite om fremtiden hans, ikke minst psykisk belastning det er å være så skadet. Blir han arbeidsufør? Takler han arbeidslivet?

Synes det blir veldig smålig å tenke som deg...

Anonym poster: d87eaf2f8283f2e02c2ef37e1bbd875d

Skrevet

Skjønte ikke hva du mente...gjør det noe om han får renter av disse pengene. Man vet vel svært lite om fremtiden hans, ikke minst psykisk belastning det er å være så skadet. Blir han arbeidsufør? Takler han arbeidslivet?

Jeg mente at formueskatten spiser ikke opp erstatningen hans, men av rentene :)

Skjønner ikke hvorfor det gjør meg smålig?

Skrevet

Jeg mente at formueskatten spiser ikke opp erstatningen hans, men av rentene :)

Skjønner ikke hvorfor det gjør meg smålig?

Han bør ikke betale skatt av denne summen overhodet. La han få de renter han kan av erstatningen da fremtiden hans er kjempe usikker i forhold til normalt yrkesliv etc

Skrevet

Datteren min har 1,5 mill stående på konto som hun har fått av Norsk pasientskadeerstatning pga feil som ble gjort på sykehuset (hun er varig skadet).

Pengene blir selvfølgelig forvaltet av overformynderiet og de tar 6% i "lønn" for strevet. Det er også ganske vannvittig synes jeg.. Dette er da i tillegg til skatten vi må betale.

Anonym poster: 1db82ac808f9e2f19c30ed2d9edb86ef

Skrevet

Like regler for alle .....

Anonym poster: 024bdbc33b52c8d1241efee218561a88

Skrevet

Like regler for alle .....

Anonym poster: 024bdbc33b52c8d1241efee218561a88

Selv et uskyldig barn?

Skrevet

Når Even blir voksen og har behov for disse pengene er de ikke like mye verdt som de er i dag,det er helt sykt at det skal betales skatt av disse pengene.

Skrevet

Den jævla staten krever, og krever og veeeldig ofte gir til latmakker som ikke gidder og jobbe, samme med innvandrere som får alt på gullfat. Og endatil krever formueskatt fra et barn!!?? Det er er en grunn til at jeg ikke studerer i flere år for og få en god jobb, med en veldig god lønn: For det første må jeg betale mer skatt, i tillegg til og betale ned på studielån og for det andre så går jeg ikke flere år på skole for å betale for latmakker og invandrere.

Anonym poster: 8b02d2b942107f6bbb1fe6606b6d9d32

Skrevet

Jeg har ingenting imot hverken skatt eller avgifter, det er slik samfunnet vårt går rundt.

Men jeg mener at et barn som har fått erstatning uansett om det er fra pasientskadeerstatningen eller et forsikringsselskap burde holdes unna skattevesenet frem til de er voksne og skal levere egen selvangivelse.

Min datter er invalid, men ikke ufør, hun vil kunne jobbe selv om valgmulighetene hennes innen yrker er begrenset. Den dagen hun er voksen, skal tjene egne penger og ha ansvar for egen økonomi kan formuen hennes (erstatningen) regnet med, men så lenge hun er mindreåring og lignes sammen med oss foreldre er det helt vannvittig at skatteteaten skal ha mange titalls tusen kroner fra kontoen hennes i skatt.

Håper virkelig de kan få til en ordning så disse barna, med formue pga erstatning kan slippe betale skatt.

Anonym poster: 1db82ac808f9e2f19c30ed2d9edb86ef

Skrevet

Den jævla staten krever, og krever og veeeldig ofte gir til latmakker som ikke gidder og jobbe, samme med innvandrere som får alt på gullfat. Og endatil krever formueskatt fra et barn!!?? Det er er en grunn til at jeg ikke studerer i flere år for og få en god jobb, med en veldig god lønn: For det første må jeg betale mer skatt, i tillegg til og betale ned på studielån og for det andre så går jeg ikke flere år på skole for å betale for latmakker og invandrere.

Anonym poster: 8b02d2b942107f6bbb1fe6606b6d9d32

Helt naturlig at "staten" krever og krever når innbyggerne står og krever nye veier, nye sykehus, gratis helsetjeneste, sponsede barnehager, et rikt kulturtilbud, sykepenger, arbeidsledighetstrygd, uføretrygd, kontantstøtte, ett års lønnet svangerskapsperminjon, et militært forsvar, barnetrygd, støtte til utdanning, gratis utdanning, et godt utbygd kollektivnett...

"Staten" er ikke en rik onkel som skylder oss noe som helst. Staten er oss, og de fleste av oss henter ut langt mer av kassa enn vi bidrar med selv.

Hadde alle delt din tankegang så måtte du ha betalt for alt du nå får selv.

Anonym poster: 74be880534d8060d5f229a16dd5fba98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...