Gå til innhold

kvalm.no


Gjest jordbærcravings

Anbefalte innlegg

Gjest jordbærcravings

Jeg er så kvalm at jeg ikke kan bevege meg. Jeg må ligge helt stille i sengen og ellers raper/brekker jeg meg hele tiden. Ble først glad for gravidsymptom, men dette blir for drøyt. Hvordan vet man om man har omgangssyke eller er gravidkvalm??:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, har hørt at det skal hjelpe å ha noen Ritzkjeks eller andre litt salte kjekt på nattbordet når man våkner, og at ingefærkapsler du kan få kjøpt på apoteket hjelper. Jeg er 5+5 i dag og er heldigvis ikke kvalm enda, men hørte at kvalmen vanligvis begynner i uke 6. Når begynte din kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jordbærcravings

Spiser tom&jerry(!) kjeks og har akkurat fått ingefærkapsler av min gravide søster;-) kvalmen kom i går, det samme har den gjort hos søstra mi i flere svangerskap. Men noen er jo så heldige at de slipper, rundt 12%. kan jo krysse fingrene for deg:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn i kvalme gjengen.... Forferdelig natt bak meg der jeg har lagt helt i ro i frykt for at noe skal komme opp igjen.

Kan ikke huske at jeg hadde det slik med mine to andre, bare veldig trett med dem. Så dette kom litt som en nedtur for jeg trodde nesten at jeg var immun mot den slags.

Urk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her. Ble kvalm og dårlig på dagen i uke 6, ble d sist jeg var gravid også. Så her er d mye kvalme og oppkast. Har allerede gått ned 5 kg,er 7+4. Kjøpte meg sea armbånd på apoteket,og de hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 6+4 og har vært fryktelig kvalm den siste uka. I dag har jeg drukket ingefærøl-brus og ingefærte fra Pukka (28% ingefær i teen), kjøpte teen på helsekosten.

Har ikke vært kvalm i det hele tatt..! :D Ingefær funker kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv akupunktur, dette har jeg hatt god nytte av. Har samtidig brukt seaband fra apoteket inn i mellom behandlingene. Blir ikke helt fri for kvalme, men har det ihvertfall mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere skriver. Ønsker ingen dette livet, men det hjelper å lese at man ikke er alene... =)

 

Her startet kvalmen før positiv test, og blir verre for hver dag. Prøver alt, men vet at jeg ikke har kommet til de verste ukene enda, og at det mest sannsynlig varer mye lengre enn 1 tri.

Men jeg har overlevd en gang, og kommer til å gjøre det denne gang også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen har virkelig meldt sin ankomst her også. Forsøkt sånne armbånd uten hell :/ I dag fikk jeg kvalmestillende medisiner av legen sammen med noen dager fri i form av sykemelding. Håper virkelig det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kvalmestillende tabletter fikk du av legen? Jeg fikk Afipran, tok en tablett i morrest, men måtte no kaste opp likevel! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det! :) har lest mye rundt på nett ang. Afipran. Det virker som enkelte har mer virkning av den enn andre.. Krysser fingra for deg! Slitsomt å føle seg fyllesyk 24/7.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg er også kvalm, det kom mye tidligere denne gangen enn med førstemann, men har holdt seg i sjakk frem til i går, hvor jeg kastet opp og hadde en helt jævlig dag. Brakk meg bare jeg bevegde meg. (og jeg holdt forelesning!!) Fikk kvalmestillende (Merzin) av legen, men de hjalp lite, kanskje max 20%.

 

Seaband funker for meg også, placebo eller ei.. I tillegg hadde jeg nytte av ingefærkapsler sist, nå drikker jeg ingefærøl og føler det hjelper litt og.

 

AKK. Har ikke tid og ork til det her.. :-) Men må vel igjennom det ja. Sist gikk det over rundt uke 12, med bedring fra uke 10 av.. Nå er jeg 7+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper på merkverdig vis å se at det er flere i samme båt. Skal bare holde ut nå, og så nyte graviditeten for fullt når energien kommer tilbake!! Det gleder jeg meg til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle traske ned i butikken i dag. Fikk skikkelig lyst på havregrøt, risgrøt med saus og iskrem. Da jeg endelig kom ned i butikken og så alle matvarene, frukt og kjøtt. Kom kvalmen for fult, og måtte egentlig bare komme meg fort ut igjen for jeg mistet helt appetitten. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere og kvalmen? Må innrømme at det er det værste nå for tiden og skulle ønske jeg var foruten.. men men.. har ikke vært på ul enda, så at jeg er kvalm og uvel er liksom et symptom på at alt er i orden (håper jeg). Tenker hvertfall slik. Er enda 5 uker igjen til ul. Hvordan gjør dere det med mat og drikke for tiden? Hva frister mest? Jeg spiser så lite som jeg aldri har gjort før, ingenting frister. Men må spise for å ikke bli mer kvalm, er ikke så lett det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det nå blitt en fast rutine på å kaste opp hver morgen.. ;) småkvalm utover dagen også, men går greit å eksistere! :)

Jeg er 8+2 i dag. Matlysten er dårlig, men MÅ spise hver 3-time, ellers blir kvalmen mye værre! Brødskive med leverpostei + et lite glass melk eller knekkebrød med smør er deilig! :-D Også går det mye i frukt!! Middag er komplett umulig å få i seg, grøsser ved tanken! :) Håper det går bra med resten av dere! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at hvis jeg ikke sover, er ekstremt trøtt hele tiden. Så blir jeg kvalm.

Ellers kommer kvalmen sånn litt snikende på kvelden egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde jeg skulle være heldigere denne gangen, men når jeg bikket 6 uker kom jammen den *#¤%# kvalmen. Det er så fæælt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...