Gå til innhold

Hvordan vet man at man har funnet den rette?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i 3 mnd nå,og er fremdeles usikker..

Han er rett for meg på mange måter,han gir meg ro og lar meg være meg selv.Han er "enkel" på den måten at han ikke skal lage krangel om alt,vi har sex ofte nok..

Men han er litt for kjedelig på en måte..Vi gjør liksom aldri noe annet enn å spise og glo på tv,sexen er den samme hele veien,ikke orker han å gjøre nye ting.

Jeg vet han er bra for meg,da jeg trenger en "nedpåjorden" mann,for jeg flyr høyt selv ofte.(Har adhd og sliter med "vanlige" ting til tider).Men jeg har ikke de kjempefølelsene lenger som jeg hadde i begynnelsen..:/

Anonym poster: 2738a269d4c18efd6df18acd740a005d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er usikker allerede er det kanskje et tegn?!

Jeg sa til mannen min da vi ble sammen at han fikk tre måneders angrefrist (han kunne gå uten annen grunn enn, sorry, dette går ikke/vil jeg ikke). Og 6 måneders reklamasjon (Det er ikke meg, det er deg..) Jeg tror det er viktig å være åpen om hva man trenger og vil ha i begynnelsen, før man har investert for mye...

Skrevet

Du vet vel aldri om mannen er den rette. Mannen min er "den rette" for meg stort sett, men jeg har dager jeg kunne tenke meg å være enslig. Sånn tror jeg alle har det selv om partneren er aldri så perfekt.

Uansett om du velger denne mannen eller en annen, så vet du ikke hva som vil skje. Kanskje er denne mannen den rette, men du velger å gå, og møter en annen du tror er den rette. Etter 3 år er den nye mannen utro. Kanskje var den første rett for deg, eller ville han også vært utro? (Det med utroskap er bare for å sette ting på spissen).

Uansett hvem du velger, hvis du skal ha et langvarig forhold med en mann, så må du regne med noen gode dager og noen dårlige. Mye tv-titting og kjedelige kvelder hjemme er normalt. Men finn på ting for å få variasjon :) sexen blir ofte også litt ensformig i langvarige forhold, men her bestemmer man også selv hva man gjør ut av ting :)

Skrevet

Altså, jeg fikk med meg at dere bare at vært sammen 3 mnd, men sånn som du beskriver situasjonen nå er vanlig etter hvert uansett :)

Kjenn på magefølelsen, du finner nok ut av det :)

Skrevet

Tusen takk begge to,dere har helt rett :)

Jeg tror bare jeg forventer for mye av kjæresten,nesten som at han skal være som min eksmann...Det er 5 år siden vi gikk fra hverandre,så det er ikke det at jeg savner han,men følelsene,om dere forstår..

Jeg er nok bare storforlangende og bør senke kravene mine... :P

For han er virkelig søt og snill :)

Anonym poster: 2738a269d4c18efd6df18acd740a005d

Skrevet

Eksmannen er kanskje eksmannen av en grunn, og kanskje det er en helt annen type mann du trenger ? :) Så lenge han er snill, ærlig og trofast er det noe av det viktigste synes jeg. Men om noe plager deg må dere bare kommunisere ;)

Vi har mange kjedelige dager, selv om mannen min er "den beste" :P Jobb, middag, han sovner på sofaen, vi ser på tv, legger oss, jobb, middag and so on :P Noen dager drar vi på besøk til venner, andre dager gjør vi ingen ting. Han sover stort sett etter jobb og jeg kjeder meg et par timer :P men sånn er livet, er helt normalt å være slått ut etter jobb (han har en fysisk krevende jobb). Noen ganger er det til og med jeg som slokner på sofaen :P

Hverdagene kan være kjedelige hvis vi ikke bestemmer oss for å gjøre noe, men vi er flinke til å finne på noe gøy i helgene da :) og kjeder jeg meg så tar jeg turen til en venninne ;)

Gi det litt tid, men snakk med han om det ikke fungerer bra nok.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Om du allerede føler deg usikker, er det sikkert ikke riktig, i hvert fall ikke etter mine personlige erfaringer.

Lykke til :)

Skrevet

Det er vanlig å ha en liten krise etter 3 mnd. Da begynner ting å roe seg, og kan lett bli kjedelig for dem som liker fart hele tiden. Hvis det er en gutt du liker godt og vil være sammen, så bør du være mer tålmodig og gi det litt tid.

Skrevet

Jeg visste det før han åpnet munnen at det var mannen min :D Han så meg inn i øynene og jeg var solgt, har vært sammen i snart 12 år. Jeg tror på at en kjenner og vet det. Men ikke sikkert alle har det slik.

Skrevet

Tja.. jeg stilte det samme spørsmålet med samtlige av mine ekser. Så, da jegfant mannen i mitt liv, visste jeg det bare. Aldri i tvil. :)

Skrevet

Akkurat det med usikkerhet synes jeg ikke er grunn til å dumpe noen, før man har prøvd. Venninna mi er usikker nå, 1 uke før bryllupet :P tipper de gifter seg altså :P vært sammen 9 år :)

Anonym poster: b17685004557c5c996d6998655da83d4

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1353343253' post='144747728]

Jeg visste det før han åpnet munnen at det var mannen min biggrin.png Han så meg inn i øynene og jeg var solgt, har vært sammen i snart 12 år. Jeg tror på at en kjenner og vet det. Men ikke sikkert alle har det slik.

Akkurat som med meg og mannen.

Vært sammen i snart 12 år vi også :)

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1353343253' post='144747728]

Jeg visste det før han åpnet munnen at det var mannen min biggrin.png Han så meg inn i øynene og jeg var solgt, har vært sammen i snart 12 år. Jeg tror på at en kjenner og vet det. Men ikke sikkert alle har det slik.

Det første jeg sa da jeg så mannen for første gang for snart 9 år siden var at "han skal jeg ha" (visstnok sa han det samme om meg ;)). Og sånn ble det.

Siden har jeg visst at han er den jeg vil dele livet med, det er sånn det bare ER. Jeg sluttet å spørre meg selv hvordan man vet om noen er det rette når vi ble sammen, for jeg bare vet.

Skrevet

Jeg kjente samboeren min når vi var tenåringer, vi skrev til hverandre men mistet etterhvert kontakten.

Møtte han 7-8 år senere og alt klaffet med en gang.

Jeg har aldri villet gifte meg, før jeg møtte han.

Nå er vi forlovet og venter vårt første felles barn :)

Sånn visste jeg at han er den rette for meg. Har aldri følt sånn for noen.

Anonym poster: 0ed34f9145d89820173d84eab090ccf4

Skrevet

Tja.. ut ifra hva du sier virker det jo ikke som han er den rette?

Og med tanke på at forholdet er så nytt, tenk hvor.lei du vil bli og hvor kjedelog du vil synes han er etter tre år!

Skrevet

Jeg har litt inntrykk av at det lett kan bli slik om en prøvekjører hele greia (blant annet har sex) før man har blitt skikkelig kjent med personen. Da blir det gjerne fort kjedelig om personen ikke gir deg nok mentalt.

Jeg følte at min mann var den rette allerede før jeg hadde snakt med han eller møtt han (det var en venninne som lekte Kirsten giftekniv). Jo mer jeg ble kjent med han, jo sikrere ble jeg. Vi hadde et avstandsforhold i ca. 1 år og til vi giftet oss. Begge følte seg rimelig sikre etter 3.mnd, og da fridde han. Vi kjente hverandre veldig godt når vi ble gift, men ikke på det seksuelle. Tror ofte det fysiske kommer i veien for å lære den andre personen å kjenne om en tillater seg å begynne med det først/samtidig.

Skrevet

For meg er de store følelsene viktig i et forhold. Det skal krible, krible helt ned i tærne. Jeg skal kjenne at jeg elsker og blir elsket. Jeg vil begjære og bli begjært. Jeg vil at mannen i mitt liv skal være min beste venn og jeg hans. Jeg vil kjenne at jeg ønsker han alt godt og kjenne at han vil meg bare vel. Jeg vil kjenne at livet uten den andre virker helt utenkelig og gir meg en klump i magen på størrelsen med en basketball. Heldigvis har vi det fortsatt sånn, etter snart 17 år sammen. Blir det kjedelig etter 3 mnd så høres det ikke ut som den rette. Jeg har uten tvil funnet den rette. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...