Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd/tenkt på en sånn?

Er det noe vits i?

http://www.alexi.no/sleepyhead.html

 

Jeg har tenkt å kjøpe en sånn:-) Men tror jeg forsøker å finne en billigere..

Den var skikkelig dyr!! Jeg har pleid å rulle sammen helseteppet, et eller to og lagt det på samme måte.. som en bue rundt babyen. Man trenger ikke å kjøpe en slik sak og bruke masse penger på det altså :).. hvis ikke man ikke har noe annet å bruke pengene på da:D

Er det samme nytten hvis man legger en pute på hver side og? :) Var noe sånt som at det skulle forhindre flatt hode eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har prøvd/tenkt på en sånn?

Er det noe vits i?

http://www.alexi.no/sleepyhead.html

 

Jeg har tenkt å kjøpe en sånn:-) Men tror jeg forsøker å finne en billigere..

Den var skikkelig dyr!! Jeg har pleid å rulle sammen helseteppet, et eller to og lagt det på samme måte.. som en bue rundt babyen. Man trenger ikke å kjøpe en slik sak og bruke masse penger på det altså :).. hvis ikke man ikke har noe annet å bruke pengene på da:D

Er det samme nytten hvis man legger en pute på hver side og? :) Var noe sånt som at det skulle forhindre flatt hode eller noe :P

Nei, det forhindrer ikke flatt hode med en slik "rull". Det det hjelper for er urolige babyer som har vanskelig for å sove eller roe seg. De har jo fostervannet tett rundt seg inni livmoren, og noen synes det blir for mye "luft" rundt når de skal sove.. de liker å ha det tett liksom. Jeg syntes det også hjalp mine jenter å bysse dem litt i teppe tett inntil i armene.. og det er ofte derfor babyer og nyfødte blir pakket inn så tett sammen i tepper slik at de neste ikke kan røre seg inni der.. fordi de faktisk liker det. Mine måtte også ha litt dunkel belysning(førstemann) og vesla likte godt å ha teppet eller en sutteklut litt løst over ansiktet så hun ikke ble forstyrret av lyset.

 

For ikke å få flatt eller skjevt hode så må man bare sørge for å skifte hvilken side babyen har hodet når det sover. Noenganger må man kanskje snu babyen i senga eller snu senga rett og slett, dersom barnet ikke vil ligge slik du vil når du kanskje forsiktig snur hodet når det har sovnet. For som oftest da så snur de hodet tilbake igjen. Men da altså.. er det lurt å snu hele babyen eller senga. De liker ofte å ha ansiktet mot din side av senga dersom de har sprinkelsenga eller vogga eller hva de ligger i rett ved siden av deg. Det lukter mamma liksom:)

 

Vel.. det var mine tips ivertfall. Bare snakker av erfaring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Junior foretrakk en side og vi fikk råd om å lage en liten helling i senga slik at han ikke fikk lagt seg mot favoritt siden sin. Brukte vel bare et helseteppe eller noe sammenrullet tror jeg og det fikset seg selv.

 

Han følte seg også utrygg med all plassen utenfor magen, så i stedet for dyne, så ble det ullfleeceteppet han fikk av oldemor - pakket han inn som en liten burrito og så dyna løst over. Etterhvert gikk vi over til dynepose - det brukte han i flere år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang med et teppe med bestemor ruter, til baby'n til et vennepar som ventes når som helst. :)

Gleder meg til jeg vet kjønn, og kan begynne på teppe til min egen lille krabbat :)

Lærte meg å hekle når jeg fjernet galleblæra i sept, og trengte noe å bedrive tiden med, og det trengs jo litt tidsfordriv på kveldene noen mnd fremover nå oxo :)

Tenkte oxo å sy noen trekk til ammeputa selv, morro med noe ikke alle andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhei, nå har jeg endelig vert på ultralyd!

 

Var en sprellende blid liten jente inni der, som var kjempe frisk og fin. Tok en helomvendig mens vi holdt på også, lå med hodet ned når vi begynte, og snudde hodet opp før vi var ferdig. Det der var ingenting å bekymre seg for! Jeg måtte virkelig konsentrere meg for å ikke le eller begynne å gråte jeg alså, klarte ikke engang se på venninnene mine, for da hadde jeg ikke klart å holde meg.

 

Så ja, enda en jente i juni! Er det egentlig noen gutter enda? Jeg ble foresten satt tilbake en hel uke, terminen ble flyttet fra 17 juni til 24! Så da blir det kanskje tilogmed julibebi... Egentlig greit siden jeg har eksamener til midt i juni, større sjans for at jeg får fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy! Da har vi termin samme dag Totoaa hvis ikke jeg også blir flyttet da, ul neste uke :) gratulerer med en liten jente! Så godt at alt så bra ut, smågledegruer meg til ul jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så gøy! Da har vi termin samme dag Totoaa hvis ikke jeg også blir flyttet da, ul neste uke :) gratulerer med en liten jente! Så godt at alt så bra ut, smågledegruer meg til ul jeg nå!

 

Ja, jeg gikk jo på p-piller og har jo da i teorien "falsk" mentstruasjon, så da er det lett å bomme sa de :) Er det din første også?? Jeg er fremdeles helt overveldet over både synet av den, og hjertet som slo og slo! Nå skjønner jeg faktisk at det er noen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er min andre, men sliter med å finne lykkefølelsen denne gangen, alt var liksom mer et eventyr sist gang, så håper jeg også får mer virkelighetsfølelse etter ul. Så godt at du hadde en kjempefin opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så herlig Totoaa:) Ei søt lita jente:)

Jeg gleder meg nå til ultralyd imorgen. Ok.. gruer meg litt også da.. håper at alt er veldig, veldig bra bare!

Blir spennende å kanskje få vite kjønn også!

 

Nei, nå må jeg se å lage pannekakerøre! Vesla har bestilt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere flinke til å endre terminlista når dere får nye datoer på ul?

.. jeg går inn og evt. endrer imorgen på min egen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Så koselig med ei lita jente Totoaa:) enda halvannen uke til ul for meg..

I boka står det ul er mellom uke 17-19 og min ul da er jeg 18+6 (bytter dagen etter), så syns det er rart de sa på sykehuset at jeg er innkalt så tidlig som forsvarlig.

 

Har jo fått se denne lille hoppern min, men gleder meg til å se forandringen fra uke 12 og til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere flinke til å endre terminlista når dere får nye datoer på ul?

.. jeg går inn og evt. endrer imorgen på min egen:)

 

Ja, jeg holder på! Må forandre dato på appen min på telefonen osv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå så herlig Totoaa:) Ei søt lita jente:)

Jeg gleder meg nå til ultralyd imorgen. Ok.. gruer meg litt også da.. håper at alt er veldig, veldig bra bare!

Blir spennende å kanskje få vite kjønn også!

 

Nei, nå må jeg se å lage pannekakerøre! Vesla har bestilt:)

 

Hoho!! Lader du opp til UL imorgen du også, med pannekaker idag?! :P:D Lykke til da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Totoaa!

 

Her viste det en liten gutt på UL i dag :) Og ble satt 1 uke tilbake, så er bare 16+6 idag.

 

Termin 26.juni!

 

Endelig kan jeg slappe litt av og tro at alt skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuuhuu :) Da har man vært på første UL på sykehuset idag :) Alt vel med lille nurk, men sta som et esel (slektes vel på mamman *ler* ) så snudde den bare ryggen til, la hodet på morkaka og brukte den som hodepute, puttet tommelen i munnen og sov som bare det :P Jobbet i en halvtime for å prøve å få den til å snu seg, uten hell, så ble desverre ikke helt klok på kjønnet idag, og må vel smøre meg med enda litt tolmodighet :) Men av det lille vi fikk sett under og bakfra, så mente hun at det var 80% sjanse for en liten jente, men får vente ennå litt til før man får et klarere og bedre bilde. Men best av alt var jo såklart at alt var vel med barnet <3

 

Ny termin ble også satt, 13.juni istedefor 9.juni

 

Ny ultralyd bestillt 31.januar på ultralydklinikken for 3D ultralyd, det blir spennende :) Og ikke nok med det, men førstkommende fredag er jeg jaggumeg 20uker og halvveis allerede, synes tia raser avgårde jeg :P

Endret av Tilly82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å høre om alle som har vært på ultralyd og fått sett friske fine jenter og gutter! Kjenner jeg gleder meg til det blir min tur, ei uke igjen til UL i dag, håper virkelig alt er bra inni der! Har så smått begynt å kjenne litt liv den siste uken, tror ihvertfall det er det jeg kjenner :-) Er jo førstegangs så har jo egentlig ikke så mye peiling på hvordan det skal kjennes ut. Men er små bevegelser/dunk et stykke under navlen sånn ca :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å høre om alle som har vært på ultralyd og fått sett friske fine jenter og gutter! Kjenner jeg gleder meg til det blir min tur, ei uke igjen til UL i dag, håper virkelig alt er bra inni der! Har så smått begynt å kjenne litt liv den siste uken, tror ihvertfall det er det jeg kjenner :-) Er jo førstegangs så har jo egentlig ikke så mye peiling på hvordan det skal kjennes ut. Men er små bevegelser/dunk et stykke under navlen sånn ca :-)

 

Høres veldig ut som liv det ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå:) ul i går viste en frisk og flott liten gutt:) termin 18 juni, bare en dag forskjell fra det jeg mente, så da er alt i orden:)

er det noen som har fått påvist proteiner i urinen? hadde 3 nå på mandag når jeg var, men legen sa ingenting om det, hun stresset bare over noen blodprøvesvar som ikke var kommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Micka - jeg fikk påvist det og sammen med konstant hodepine, en svusjlyd i brystkassa mi og forhøyet blodtrykk (normalt for andre, men høyt for meg) gjorde at jeg ble raskt satt i riskokategorien for svangerskapsforgiftning..

 

På de neste uprøvene så var det ikke noe der, men bt, hodepine og svusjelyd er det samme. Dvs jeg sjekkes relativt jevnlig - tror de ikke tør annet.. Legen riner omtrent 1 gang per uke bare for å høre hvordan jeg har det. så jeg føler meg veldig dullet med :)

 

Så lenge ikke legen setter i gang alarmberedskapen, så ikke tenk på det, men du kan jo evt nevne det neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :D Har vært på ultralyd, og våre tanker var riktige, i magen har jeg ei lita jente ;) Ei bestemt ei, som ikke vil snu seg slik at jordmor fikk sett ordentlig på hjertet. Derfor skal vi tilbake på onsdag. Ellers så alt bra ut, og jeg ble satt noen dager tilbake, med termin 18.juni! Nå har vi kjøpt lyys lilla maling, "da jeg var liten"-bok og ei rosa newbie-body :D Og nå står barnefar klar med malingsspannet ;)! bare velstand her i huset idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med sånne dumme tanker, jeg. Redd for alle mulige sykdommer. "Tenk om jeg får ditten og datten", livredd for folk. Nesten så jeg angriper folk av sinne om de går inntil meg om jeg må noe i byen. Haha. Jeg er aggressiv! Og redd.

 

Redd for om babyen skal få sykdommer eller skader og så videre. Nå i disse dager er det toxoplasmose, listeria og influensaen jeg er redd for. Det er ganske slitsomt egentlig :( Og jeg klarer ikke å slappe av og være glad. Må skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det må være slitsomt. Jeg tror både du og baby'n holder dere friske, og tror det mentale og fysiske henger sammen. Hvis du hele tiden tenker på sykdommer og kjenner etter på symptomer, så tror jeg hjernen din kan gjøre deg syk. Senk skuldrene og nyt at det vokser og gror i magen, ha en positiv innstilling, så kommer de gjenværende mnd til å gå kjempe fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne melde meg inn i tråden jeg også, hvis jeg får lov? :) Har termin 27. Juni foreløpig. Venter veldig på time til ordinær UL nå, men har heldigvis vært på en i uke tolv. Noen flere som ikke skal vite kjønn? :) Blir vanskelig, men skal prøve å holde oss.. Har en gutt fra før.

 

Vet hvordan du har det blomstogbier, jeg er også redd for det. Har bihulebetennelse nå, men håper det er over i løpet av helga.

Endret av Portishe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne melde meg inn i tråden jeg også, hvis jeg får lov? :) Har termin 27. Juni foreløpig. Venter veldig på time til ordinær UL nå, men har heldigvis vært på en i uke tolv. Noen flere som ikke skal vite kjønn? :) Blir vanskelig, men skal prøve å holde oss.. Har en gutt fra før.

 

Vet hvordan du har det blomstogbier, jeg er også redd for det. Har bihulebetennelse nå, men håper det er over i løpet av helga.

 

Vi skal heller ikke vite kjønn :) Har vært på ultralyd i uke 12, og ordinær ultralyd. Jordmor så hva det var, men vi klarte å si at vi ville vente med å vite, selvom det var alt annet enn lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...