Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 That's me. Har prøvd å få lønnsopprykk på jobben, men fikk ikke. ALLE som "har greie på" (fagforening osv) det er sjokkert over hvor lavt jeg får betalt i forhold til kompetanse og arbeidsoppgaver. Nå fikk en kollega som har lavere utdanning enn meg nettopp opprykk, mens jeg ikke fikk. Vi har omtrent like lang ansiennitet, men helt ulike jobber. Min krever mer enn hennes. Har aldri fått annet enn skryt for jobben far sjefer og kolleger. Nå skal en annen kollega slutte. Hun er en slags assistent, eller sekretær, eller alt-mulig-person. Hennes stilling er nå lyst ut, riktignok med noe høyere krav til utdanning enn det hun hadde. Og den stillingen står annonsert med høyere lønn enn meg. Da blir jeg SUR. Tror jeg skal søke den jobben, som jeg er flere mil overkvalifisert for, bare for å markere at jeg er MISFORNØYD med lønna. Ja, jeg vet jeg er smålig og misunnelig. Men det VIL jeg være. Hrmpf. Just so you know. Anonym poster: 01b0591ff684560f53d1e158fdd9c737
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Å da hadde jeg blitt sur ja fikk du noe forklaring på hvorfor du ikke fikk opprykk?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #3 Skrevet 19. november 2012 Forstår deg godt. Det er ikke alle arbeidsplasser som klarer å sette pris på sine ansatte og gi alle lønn som de fortjener. Du kan gjøre det på flere måter. Men den ene måten som er bankers er jo å søke på andre jobber og når du sitter der med et tilbud går du til sjefen og sier at de må matche eller gi en viss sum over dette for å beholde deg. Det er mange som gjør dette i firmaet mitt. Tungvint, burde vært unødvendig, sleipt osv. Men dessverre det eneste som funker. Anonym poster: 1947be4fb2b49e98a2c04ef734d50124
Cruella De Vil Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Er du med i en fagforening? De er ofte til god hjelp når man har lavere lønn enn andre med tilsvarende kunnskaper/utdannelse/arbeidsoppgaver. Jeg jobber selv i staten, og jeg er egentlig bare glad til hvis andre får mere i lønn, for da er det lettere for meg å få opprykk igjen i neste runde. Men det er sikkert annerledes i det private markedet, da, jeg har aldri vært i en forhandlingssituasjon om lønn der...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #5 Skrevet 19. november 2012 Helt sant at en del arbeidsplasser ikke setter pris på sine ansatte og betaler rett lønn. Mannen min fikk heller ikke den lønna han skulle hatt og han så seg lei. Ja han søkte nye jobber og tok en annen jobb med den inntekten han skulle hatt. Nå må den gamle jobben hans leie han inn til langt høyere pris Anonym poster: b65893d20527beda85f0cf0dbf655c7a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 jaja. Takk for støtte. Dette er faktisk staten, og fagforeningen var inne og jobbet for meg (angivelig). Jeg anbefales å ta det opp som egen sak. Det gjrø jeg kanskje, men føler egentlig mest for å finne noe annet, så nå søker jeg andre jobber fra denne uken her. Og hvis jeg får dem, blir det ikke pressmidel, men da slutter jeg. Det er egentlig synd, for jobben min er veldig bra, og jeg får virkelig brukt min kompetanse. Men jeg er bare så sur (inni meg), at jeg tenker at da kan de bare ha det så godt. Anonym poster: 1300355e97a5038d6266601e2c63ff4f
Cruella De Vil Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 jaja. Takk for støtte. Dette er faktisk staten, og fagforeningen var inne og jobbet for meg (angivelig). Jeg anbefales å ta det opp som egen sak. Det gjrø jeg kanskje, men føler egentlig mest for å finne noe annet, så nå søker jeg andre jobber fra denne uken her. Og hvis jeg får dem, blir det ikke pressmidel, men da slutter jeg. Det er egentlig synd, for jobben min er veldig bra, og jeg får virkelig brukt min kompetanse. Men jeg er bare så sur (inni meg), at jeg tenker at da kan de bare ha det så godt. Anonym poster: 1300355e97a5038d6266601e2c63ff4f Ja, problemet med staten er jo at man nesten utelukkende ikke går opp i lønn med mindre både arbeidsgiver og fagforening støtter det i samme runde... I hvert fall er det slik her jeg er. Jeg synes absolutt du skal ta det opp som en egen sak, så har du prøvd, i hvert fall. Og det er ikke dumt å søke andre jobber også; kanskje du finner noe du har like lyst til å jobbe med, som betaler godt?
Gjest ________ Skrevet 19. november 2012 #8 Skrevet 19. november 2012 Skriv dine argument ned skriftlig og si at om du ikke får den lønnen du har krav på begynner du å lete etter en Anen arbeidsplass som er villig til å betale for de kvalifikasjonene og erfaringene du sitter inne med. Dette gjorde svigerfar, han kom så langt at han fikk ny jobb og da skjønte de med kontor lengere opp at han mente alvor... Dagen etter hadde han gått opp 50 000,- fått eget kontor og en betalt fridag i mnd
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 Første søknad til annen arbeidsplasser sendt, den andre går ut i løpet av morgendagen. Fint å høre om andre som hadde effekt av det. Men for min egen del tror jeg som sagt at jeg takker ja, hvis jeg får en av de andre stillingene. Takk for svar til alle, HI Anonym poster: 1300355e97a5038d6266601e2c63ff4f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #10 Skrevet 21. november 2012 Søk andre jobber, får du tilbud som matcher det du ønsker i lønn kan du gå til din leder å fortelle dette, om de da fortsatt ønkser deg der må de gå over den lønnen du er tilbudt. Anonym poster: 34232563006775e303623939e2b2ae46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå