Gå til innhold

Nå er jeg irritert på mannen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han rydder aldri opp etter seg. Og jeg er hjemme i perm så han mener jeg skal rydde og vaske i huset. Jeg er enig i at jeg bør gjøre litt hver dag siden jeg er hjemme.

Men jeg føler meg som en slave som må gjøre alt, det er veldig sjelden hjelp å få. Det ligger fire tissebleier etter et av barnene som han har skifta, men ikke kasta. Det ligger masse brukt snus på bordet hans, mer enn du kan telle på to hender! Hvis han tar ut noe av et skap matboks eller klær lar han alltid døra stå åpen etterpå, mer støv å vaske til meg. Går fra bordet uten å rydde 6 av 7 dager i uka, hjelper aldri til med klesvask, støvtørking eller annen rydding enn maks en gang i måneden.

Også kommer han i dag og er sur fordi det er rotete her og spør i et surt tonefall om ikke jeg kan rydde her. Faen, jeg blir så sint at jeg snart sprekker.

Er jeg urimelig?

Anonym poster: 38841b8c48f376c05ac635ad6800d22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det sier seg vel selv at du ikke er urimelig! :P

Jeg hadde lagt ner loven og sagt at dere får dele litt på husarbeidet, OG at det trossalt bli mye mindre å gjøre hvis han i det minste rydder opp etter seg selv! Man er da i permisjon for å ta vare på barnet sitt, ikke for å være hushjelp og pleie mannen. Evt. så kan du jo si at han får ansette noen til å enten passe barnet eller vaske i huset, for du har ikke tid eller energi til begge deler! :P

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt over deg og diverse andre damer her på forumet som klager over akkurat det samme.

Hvorfor i alle dager gjør du ikke noe med det? Du må informere han med store bokstaver om hva du forventer at han gjør.

Han er på jobb i omkring 8 timer, mens du er på jobb døgnet rundt. Det sier seg selv at det er ganske urimelig. Og enhver voksen person klarer å lukke igjen skapdører, kaste snusen sin og rydde av bordet selv.

Tror endel av damene her må gå litt inn i seg selv og se hva de faktisk tillater også!!

Anonym poster: d770cf5a076d6237c3dd65b6672187f7

Skrevet

Kast alt han ikke rydder opp etter seg i sengen hans.

Kast de klærne han ikke rydder etter seg i søpla.

Slutt å vaske hans klær, ta bare dine egne og barnas.

Anonym poster: 749f9c33ce73bf50daa040a0fff28b29

Skrevet

Det er stor forskjell på vanlig husarbeide og slave for en annen. Det er vel ikke mannen som er nyfødt?

Hadde ikke plukket opp dritten etter andre,nei!

Skrevet

Hahaha, ja urimelig.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg beklager, men jeg kjenner at jeg blir litt irritert på deg og dine like...

Hvor mange tråder skal man egentlig lage om håpløse mannfolk som ikke 'hjelper til'??

Du blir bare behandlet så dårlig som du tillater, så hvis du ikke syns det er greit å være hushjelp og mamma for din egen mann får du ta tak i problemet da. Det er ingen andre enn du selv som kan gjøre noe med dette.

Gjest Utradisjonelt
Skrevet
Jeg beklager, men jeg kjenner at jeg blir litt irritert på deg og dine like... Hvor mange tråder skal man egentlig lage om håpløse mannfolk som ikke 'hjelper til'?? Du blir bare behandlet så dårlig som du tillater, så hvis du ikke syns det er greit å være hushjelp og mamma for din egen mann får du ta tak i problemet da. Det er ingen andre enn du selv som kan gjøre noe med dette.

Amen!

(Du skriver akkurat det jeg tenkte, men så mye bedre ;) )

Hilsen #3 som ble anonym ved en feiltakelse

Skrevet

Blir helt matt av slike mannfolk. Kan tenke meg at han flytta rett fra gutterommet hvor mamma ordet alt etter han, og inn sammen med deg?

Stram han opp eller sett hardt mot hardt!! :)

Skrevet

Haha samme her. Han er hjemme i perm og jeg jobber turnus, så vi har noen dager hjemme sammen. Igår lagde han middag. Tenkte bevisst at jeg IKKE skulle rydde opp på kjøkkentet etter hans ingog søl. Igår la jeg meg tidlig, sto opp til samme rot! Pluss rotet på salongbordet! (godis, aviser, glass, brusflasker osv). Jeg var borte i to timer idag. Da babyen sov! INGENTING hadde blitt rørt på, bare fyllt seg opp videre på benken. Her topper det seg at mannen ikke en gang kaster søppel i søppelbøtta ,men legger det på benken!

HURRA! ååh.. Idag har jeg tømt alt søppel, satt på tre vaskemaskiner, brettet to store kurver med tøy, andre oppvaskmaskin står på, den har forresten blitt ryddet ut to ganger idag. Har ryddet og bært vekk tøy fra stue, bad og soverom. Ryddet generelt, puter og pledd i sofaen, kastet aviser, satt bøker på plass. Pluss tatt meg av babyen. Og laget lunsj til oss! Kokt to kjeler med flasker osv. Laget middag som snart er ferdig, luftet og redd soverom.Ja gått i ett. Som vanlig, etter at jeg har hatt arbeidshelg.

PLUSS at han skal mate barnet vårt med grøt el. og lar barnet spise selv uten skje, mer jobb på mor...

Jeg er en smule irritert jeg også!

Jeg shiner huset hver kveld/dag før jeg skal jobbe, og det ser helt bomba ut da jeg kommer hjem. Sørgelig. Jeg er lei! Jeg ba han ta inn posten kl 10. Har det skjedd? Neida jeg er på vei ut nå faktisk ;)

Anonym poster: d915c447fdcce0dcc989d6875cba18c8

Skrevet

La han ta en uke hjemme, så behandler du han på samme vis. Så skal du se det blir andre boller.

Skrevet

Be han skrive ned en liste over hva som vil være HANS oppgaver i hjemmet når han skal ha permisjon og hva han mener dere da bør kunne dele, så er det jo bare å si: 'flott, vi tar det fra nå av'

Skrevet

Og her har jeg skrevet enkle lister:

- Tømme søppel

- Rydde ut/inn av oppvaskmaskinen

- Sette på en maskin med tøy / sette på en tørketrommel

- Re senger og lufte

De fire oppgavene er hans.. Listen som henge på kjøleskapet tror han visst er til pynt, slik at det ser ut som han "gjør" noe hjemme han og.

Ingen av delene blir gjort. Mannen min fyller ikke en gang spylevæske eller bensin, siden han går til jobb, og jeg for det beste bruker bilen til bringing/henting og handling.

Anonym poster: d915c447fdcce0dcc989d6875cba18c8

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Søstera mi har laget et skjema over ting som gjøres i huset, som signeres av den som har gjort det - så mannen får se skjevheten i hva som gjøres av hvem. Søstera mi og UNDULATEN leder! Kanskje det kan være en idé hos dere?

Skrevet

Gi F i å gjøre noe som helst en dag. Ikke rydd etter deg selv heller så får han selv se hvor mye du faktisk gjør!

Skrevet

Lag en liste (for dere som er så glad i det) over hva far mener må gjøres i huset, når/hvor ofte, av mor mens hun går i permisjon. Flytt listen over til far når han overtar permisjon.

Forundret over grad av uselvstendighet på dette forumet... :o

Anonym poster: dc0a7da4e6fba817202da5a985e0e059

Skrevet

Ser jeg er knallheldig her ja :) Mannen min hjelper heller ikke noe særlig til, MEN han klager aldri på støv og rot :D

Skrevet

Skjønner at det kan være litt vanskelig for deg, siden han jobber og du er hjemme. Du burde ta det opp med ham på en hyggelig måte, og fortelle at dere må fordele oppgavene i hjemmet på ettermiddagen. Dere er tross alt 2 om hus og barn, og skal begge ha det bra, må begge bidra.

Skrevet

JA du er urimelig! Du går tross alt hjemme mens han jobber. DU burde ta ALT husarbeidet og dere må dele på ansvaret for barna. Hus og hjem er jobben din når du går hjemme, han har jobben sin. Ja du får nok mer jobb enn han, men slik er det for kvinner og slik burde det vært i alle hjem!

Anonym poster: 298cb34839b404aefec9171674bb4f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...