Gå til innhold

Myk tåteflaske - noen som kjenner til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er nå 3 måneder, og en gang i blant trenger jeg/vi barnevakt noen timer og gir flaske med morsmelk. Pappa kjøpte et par tåteflasker på apoteket (noen i myk plast man liksom kan klemme på - runde i formen). Problemet er at vi søler noe så innmari når vi bruker disse!

Jeg er overbevist om at det er noe vi gjør feil med hvordan vi har satt de sammen, men jeg greier ikke å forstå hva. Kastet selvsagt alt av papir, da jeg antok jeg skulle greie å bruke en tåteflaske etter såpass mange unger uten bruksanvisning :-(

Det er som om melka samler seg under ringen og lekker ut på siden under tuten. Er det noen som kjenner til disse flaskene og har noen opplysende tips å komme med? Kan jo selvsagt kjøpe Avent igjen som vi kjenner - en har jo disse to dyre flaskene vi ikke får brukt. Tips tas i mot :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Easyfeed tåteflasker??

Viktig info ang Easyfeed flaskene:

1. Flasken har noe grove gjenger som gjør at hvis du ikke treffer rett når du skrur på smokkdelen vil den kunne lekke.

2. Test flasken før bruk med varmt vann slik at du ser at det ikke blir lekkasje ved skrudelen.

3. Lekker flasken skrur du den av drar lett i smokkdelen og skrur den på igjen. Vær nøye når du skrur den på. Test alltid før du gir flasken til barnet.

Vi har 2 stk, og i starten var det noe ekstra klunder å få de til å slutte å lekke ;)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Easyfeed tåteflasker??

Viktig info ang Easyfeed flaskene:

1. Flasken har noe grove gjenger som gjør at hvis du ikke treffer rett når du skrur på smokkdelen vil den kunne lekke.

2. Test flasken før bruk med varmt vann slik at du ser at det ikke blir lekkasje ved skrudelen.

3. Lekker flasken skrur du den av drar lett i smokkdelen og skrur den på igjen. Vær nøye når du skrur den på. Test alltid før du gir flasken til barnet.

Vi har 2 stk, og i starten var det noe ekstra klunder å få de til å slutte å lekke ;)

Thanks, det er nok disse gjengene vi bommer på da. VI prøver igjen :-)
Skrevet

Vi har samme problem med en hard flaske. Den kan ikke skrus på plass, men må dyttes hardt ned og så skrus littebitt, som å "låse" den på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...