Gå til innhold

Hvorfor forsikre barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er det viktig å ha forsikring på barna sine??

 

Anonym poster: 57fb6ef5d9b8872ccd56be054b65779c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få god samvittighet og kunne skryte av det til andre.

 

Anonym poster: 19fe8de1029f068936ac9b6694339df5

Skrevet

I Tilfelle noe skjer og du må bli hjemme å ta deg av barnet.

Skrevet

Fordi det man får fra NAV er langt fra nok til å leve et normalt liv i dagens samfunn, dersom man,er så uheldig å bli ufør i ung alder.

Gjest ________
Skrevet

Vi har det ikke, sikkert fordi vi bor i Norge å får hjelp om noe skjer

 

MEN med forsikring er jo foreldrene forsikret om barnet f.els får kreft at det får økonomisk støtte til å kunne ta seg fri for å hjelpe barnet, NAV dekker 80% av lønnen og ikke 100 forsikringen kan utbetale itilegg f.eks 450,- dagen.

 

Om barnet dør får foreldrene erstatning, eller et beløp

 

Om en eller begge foreldrene sør blir barnet sikret økonomisk med å få et beløp som utbetales når det er 18 år

 

Om barnet brekker begge beina og trenger rullestol må du uten forsikring betale leie for den

 

Med forsikring dekker den rullestol, hjelp og erstatning om de får varige smerter osv

Skrevet

Vår forsikring dekker også tannbehandling, slik at vi slipper vente på tur hos den allerede pressa tannlegen, og kan få gjort det hos den private tannlege vi måtte ønske. Veldig greit, spesielt dersom ungen skulle for eksempel knekke fortenner under lek. Det er slettes ikke noen garanti for at folketannrøkta prøver å rette opp i det som bare er kosmetisk, spesielt dersom det er melketenner.

Skrevet

Som nevnt tidligere får du større økonomisk tilskudd om du må ta permisjon fra jobb for å ta vare på barnet, ditt eller i verste fall må slutte å jobbe for å ta vare på barnet på heltid. Du får sannsynligvis også tilgang på erstatning raskere enn det de klarer å behandle slikt i NAV.

 

Eller ombygging av hus som følge av sykdom eller ulykker slik at barnet trenger spesialtilpasninger, eksempelvis rampe i stedet for trapp, bredere dører etc. Noe tilskudd får du fra den norske stat, men ikke på langt nær det du trenger om du kommer i situasjonen.

 

Det kan også være situasjoner der alternative behandliger, eksempelvis i utlandet, kan dekkes av forsikringen og ikke dekkes av den norske stat. Med forsikring vil du kunne få tilgang på disse.

 

Husk at det er forskjell på barneforsikringene - sjekk om de dekker både ulykke og sykdom, eller bare ulykke. Noen har også behandlingsforsikring i barneforsikringen som sikrer barnet behandling innenfor en kortere tidsfrist enn det staten garanterer (eller staten lover det i alle fall på papiret).

Gjest Gullguttene
Skrevet

Vi har forsikring på barna fordi det gir en økonomisk trygghet, både for oss voksne og barna. Jeg har forsikring på innbo, bil, hund, reise osv. Da syns jeg det bare skulle mangle at jeg også forsikrer det aller kjæreste jeg har.

Skrevet

Det blir som med andre forsikringer. Klarer man seguten forsikring om man er uheldig. Vi har forsikring på hus og gården. Men ikke barna. Hadde nok hatt det om vi hadde en dårlige økonomisk situasjon. Men har vurdert uføreforsikring, men ikke kommet frem til om vi skal ha det eller ei.

Skrevet
Vår forsikring dekker også tannbehandling, slik at vi slipper vente på tur hos den allerede pressa tannlegen, og kan få gjort det hos den private tannlege vi måtte ønske. Veldig greit, spesielt dersom ungen skulle for eksempel knekke fortenner under lek. Det er slettes ikke noen garanti for at folketannrøkta prøver å rette opp i det som bare er kosmetisk, spesielt dersom det er melketenner.

 

Men man må ikke ha forsikring for å gå til privat tannlege.

Skrevet

Det blir som med andre forsikringer. Klarer man seguten forsikring om man er uheldig. Vi har forsikring på hus og gården. Men ikke barna. Hadde nok hatt det om vi hadde en dårlige økonomisk situasjon. Men har vurdert uføreforsikring, men ikke kommet frem til om vi skal ha det eller ei.

 

Vi forsikrer barna, ikke fordi vi har dårlig råd. Men fordi en forsikring gir så mye mer enn nav. Vet ikke hva du legger i dårlig råd, og du er jo allerede hjemmeværende så det ville ikke blitt en belastning i økonomien på den måten som det ville her. Likevel vil jeg tro du ikke har satt deg inn i hvor mye en barneforsikring kan gi dere hvis uhellet først skulle være ute. Men hvis dere har flere millioner på bok så kan jeg forstå at dere ikke har det.

 

Anonym poster: 020216cf6491d38a1469a2d53fb9f148

Skrevet
Vår forsikring dekker også tannbehandling, slik at vi slipper vente på tur hos den allerede pressa tannlegen, og kan få gjort det hos den private tannlege vi måtte ønske. Veldig greit, spesielt dersom ungen skulle for eksempel knekke fortenner under lek. Det er slettes ikke noen garanti for at folketannrøkta prøver å rette opp i det som bare er kosmetisk, spesielt dersom det er melketenner.

 

Men man må ikke ha forsikring for å gå til privat tannlege.

 

Ja, alle kan gå til privat tannlege. Men da må man betale av egen lomme. Var vel det som var poenget.

 

Anonym poster: 020216cf6491d38a1469a2d53fb9f148

Skrevet
Det blir som med andre forsikringer. Klarer man seguten forsikring om man er uheldig. Vi har forsikring på hus og gården. Men ikke barna. Hadde nok hatt det om vi hadde en dårlige økonomisk situasjon. Men har vurdert uføreforsikring, men ikke kommet frem til om vi skal ha det eller ei.
Vi forsikrer barna, ikke fordi vi har dårlig råd. Men fordi en forsikring gir så mye mer enn nav. Vet ikke hva du legger i dårlig råd, og du er jo allerede hjemmeværende så det ville ikke blitt en belastning i økonomien på den måten som det ville her. Likevel vil jeg tro du ikke har satt deg inn i hvor mye en barneforsikring kan gi dere hvis uhellet først skulle være ute. Men hvis dere har flere millioner på bok så kan jeg forstå at dere ikke har det. Anonym poster: 020216cf6491d38a1469a2d53fb9f148

 

Vi har god økonomi og kan selv stå for de utgiftene et evt. forsikringsselskap tilbyr. Vi har satt oss inn i det, eller for det meste min mann. Men vi har diskutert dette sammen. Så eneste vi føler kan være fornuftig er å sikre barna om de skulle bli uføre for vi har ingen garanti for om vår økonomiske situasjon vil vare når neste generasjon overtar.

Skrevet
Vår forsikring dekker også tannbehandling, slik at vi slipper vente på tur hos den allerede pressa tannlegen, og kan få gjort det hos den private tannlege vi måtte ønske. Veldig greit, spesielt dersom ungen skulle for eksempel knekke fortenner under lek. Det er slettes ikke noen garanti for at folketannrøkta prøver å rette opp i det som bare er kosmetisk, spesielt dersom det er melketenner.
Men man må ikke ha forsikring for å gå til privat tannlege.
Ja, alle kan gå til privat tannlege. Men da må man betale av egen lomme. Var vel det som var poenget. Anonym poster: 020216cf6491d38a1469a2d53fb9f148

 

Jeg syns bare det høres ut som at man må gjennom forsikringsselskap for å få tilgang til private tjenester.

Skrevet
Vår forsikring dekker også tannbehandling, slik at vi slipper vente på tur hos den allerede pressa tannlegen, og kan få gjort det hos den private tannlege vi måtte ønske. Veldig greit, spesielt dersom ungen skulle for eksempel knekke fortenner under lek. Det er slettes ikke noen garanti for at folketannrøkta prøver å rette opp i det som bare er kosmetisk, spesielt dersom det er melketenner.
Men man må ikke ha forsikring for å gå til privat tannlege.
Ja, alle kan gå til privat tannlege. Men da må man betale av egen lomme. Var vel det som var poenget. Anonym poster: 020216cf6491d38a1469a2d53fb9f148

 

Jeg syns bare det høres ut som at man må gjennom forsikringsselskap for å få tilgang til private tjenester.

 

Nei, det må man ikke. Men hvis man har forsikring så dekker de privat tannlege og man slipper utgiftene selv.

 

Anonym poster: 020216cf6491d38a1469a2d53fb9f148

Skrevet

Forsikrer mot ødeleggelser de kan gjøre og selvsagt forsikrer de slik at de slipper og bli minstepensjonister om skade, sykdom eller annet gjør de ute av stand til og arbeide den dag det er aktuelt.

 

Forsikring ved dødsfall er strengt tatt unødvendig, da man SPARER penger på og miste et barn(litt kynisk sagt)......SOm regel har man selv forsikringer som dekker opp uførhet ol som kan komme pga psykisk knekk etter og miste et barn...Og likedann forsikring som dekker opp sykmelding/Fravær pga dødsfall, eller man bruker det offentlige systemet, og blir skmeldt i en periode for og bearbeide sorgen...

 

Fravær pga sykt barn dekkes også godt opp gjennom det offentlige, elelr forsikring på seg sevl,- ikke på barnet...

 

Anonym poster: 2e57ae0cc4f0208353e011ffbc60cc21

Skrevet

Har forsikret barna, om en av de skulle havne i en ulykke og g.eks havne i rullestol vil vi da få støtte til nødvendig ombygging hjemme, rullestolbil osv. Møter mange i mitt yrke som sliter med trang økonomi fordi de har barn med ekstra behov.

 

Anonym poster: 8f80e997ad390074343c4612e71d5054

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor man IKKE forsikrer barna sine!

 

Anonym poster: f4152356051a5d97d885751e55948cc3

Skrevet
Jeg lurer på hvorfor man IKKE forsikrer barna sine! Anonym poster: f4152356051a5d97d885751e55948cc3

 

Slik vi ser det: Så lenge man har midler til å betale for evt. ugifter selv er det en sjanse man kan velge å ta. Er man ikke uheldig har man spart de pengene. Det andre er at en forsikring kun er økonomisk. Det er ingen sikkerhet mot ulykker og død.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor man IKKE forsikrer barna sine!

 

Anonym poster: f4152356051a5d97d885751e55948cc3

Fordi det er klin umulig å få utbetalt noen erstatning.

 

Anonym poster: c99398076c5aa81ea7d0abe1dceb9693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...