Gå til innhold

Dere som har vært i Egypt. vaksiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok dere noe? drikke vaksine? Har vært der før, og da tok vi ingenting. Det gikk veldig bra. Er endel som anbefaler, så er usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok ingenting. Spiste Idoform og spritet hendene mye. Fikk ingen tegn til dårlig mage.

Skrevet

Vi har vært der, og angrer på at vi ikke vaksinerte oss først. Vi dro i et reisefølge på 15, hvor 11 ble syke i løpet av turen. Og vi var supernøye på hygiene/håndsprit - hadde jo hørt på forhånd at man ofte blir dårlig i Egypt. Så skulle vi reist igjen, hadde vi uten tvil vaksinert oss hele gjengen!

Skrevet

Vi fire i familien tok hepatitt a eller b husker ikkje .. Og fikk påfyll igjen 6 måneder etterpå...

Skrevet

jeg spiste sanne reisesyketabletter 2-3 dager før reise og hele reise, dem får du kjøpt på apoteket. Da gikk det helt fint. Jeg liker å smake på friske frukt og grnnsaker så jeg må ha det. Mannen og dattera spiste lite frukt og grønt, så gikk fint uten noe tabletter til dem. I Afrika har de andre bakterieflora, det kan vare rent, men vi kan reagere likevel. Ikke vask frukt og sant og ikke puss tennene med kranvann- bare med flaskevann.Ikke ha isbiter i drikke , det er helt sikkert laga av kranvann. Vi likte oss godt i Egypt, servisen var på topp, været i oktober kjepebra, en av favoritene:-)

Skrevet

Vi tok også vaksine, spritet bestikk etc der nede, tok idoform før vi dro og var generelt forsiktig, men vi fikk turistdiare.. Forferdelige greier når man er på bussturer og det er dårlig med toalettfasiliteter når man kommer fram.. :) anbefaler å ta med blokkeringststabletter, hvis ikke kan det bli en lang flytur hjem.. :)

Skrevet

Jeg har vært i egypt 2 ganger uten vaksine. Første gang tok jeg idoform travel,begynte 1 uke før avreise. Nå var jeg der nylig gravid og tok derfor ingenting, har hørt at idoform ikke anbefales til gravide.

Ble ikke syk noen av gangene. Holdt meg unna frukt og grønnsaker, og var nøye me restaurantvalgene. Gikk mye i fridays, hard rock cafe og kinamat :) håndsprit e et must så klart:)

Skrevet

Må si det at viss dere bestiller tur til Egypt som er laga for turister så trenger du ikkje bekymre deg. Vi var på et stort område med ca 7 hoteller med all inclusive... Der er alt trygt, maten er helt trygg, dette er laga for turister og dem tar ingen sjanger.. Vi spiste alt, vi var tre familier på totalt 13 stk... Ingen blei dårlige i det hele tatt... Men selvfølgelig viss dere reiser til sharm el sheik og skal bestille mat ute selv så bør og må dere være forsiktige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...