Gå til innhold

Redusert jobb i butikk og barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for tiden rundt 60 % stilling i butikk, gått frivillig ned fra 100%. Jobber to kvelden i uka, samt annenhver fredag og lørdag. Dette er noe jeg egentlig ønsker å fortsette med, syns det er greit å jobbe kveld, for da får jeg hele dagen sammen med sønnen vår. Han skal starte i barnehage i august, da er han 20 mnd. Vi vil ha han hjemme to dager i uka, å fortsette å jobbe som jeg gjør nå, eller evt gå opp til 70-80%. Samboer er i 100% jobb, å tjener godt. Vi tenker å prøve på nr 2 til sommeren/høsten igjen, å tenker da litt på nye foreldrepenger også. Men jeg vil så gjerne ha han hjemme to dager, for å ha mest mulig tid med han. Men så kommer inntenkte da. Sånn som jeg jobber nå, så får jeg utbetalt mellom 12-13000,- Får kontantstøtte fra januar, så tenker å spare de, så de kan brukes i den nye pemisjonen kanskje evt, hvis jeg skal fortsette å jobbe redusert. Samboer betaler litt mer på huslån og regninger, så vi klarer oss sånn sett. Kan ikke fortsette i den jobben jeg er i nå, pga pendlevei, så jeg må søke jobb her. Åssen ville dere gjort det i forhold til tid hjemme, og med jobbing med tanke på nye foreldrepenger osv? Eller i det hele tatt? Er det flere som har redusert plass her, hvordan deler dere det opp? Korte dager eller er de hjemme ? Dette blei rotete, men håper dere skjønner hva jeg mener . :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvisdere klarer dere med 60% intekt nå så blir jo ikke det værre når du er i premisjon. Da kan du jo til og med ha gutten hjemme hele tiden om du vil.

Hvilken jobb du bør ta er jo også avhengi av hvilke tilbud du har.

Anonym poster: 0d7f1bb170dd7d288b5d0b1e6c1f72d2

Skrevet

Jo, for da blir det jo 80 % av det igjen, når jeg skal ut i ny permisjon :) Var sykemeldt hele svangerskapet med gutten vår, å man vet jo aldri hvordan det neste blir. Men jeg tenker at hvis vi da søker 60% for han, så kan jeg også jobbe 60%, for da har jeg muligheten til å ta på meg mer, hvis det skulle være behov for det. Men fælt om jeg må jobbe kvelder de dagene han er i barnehagen, huff. For det er jo heller ikke lett å få til korte dager, når man jobber i dagligvare. Håper jeg kan ha mulighet til å jobbe litt forskjellig, men det har man jo som regel i dagligvare da.

Er det noen som har redusert barnehageplass her, og redusert stilling?

Skrevet

Jo, for da blir det jo 80 % av det igjen, når jeg skal ut i ny permisjon smile.png Var sykemeldt hele svangerskapet med gutten vår, å man vet jo aldri hvordan det neste blir. Men jeg tenker at hvis vi da søker 60% for han, så kan jeg også jobbe 60%, for da har jeg muligheten til å ta på meg mer, hvis det skulle være behov for det. Men fælt om jeg må jobbe kvelder de dagene han er i barnehagen, huff. For det er jo heller ikke lett å få til korte dager, når man jobber i dagligvare. Håper jeg kan ha mulighet til å jobbe litt forskjellig, men det har man jo som regel i dagligvare da.

Er det noen som har redusert barnehageplass her, og redusert stilling?

Det trenger jo ikke bli 80% av det igjen. Du kan velge 100% så slipper du det problemet, eller du kan ta gradert uttak og heller jobbe noen kvelds og helgevakter samtidig som du har permisjon.

Anonym poster: 0d7f1bb170dd7d288b5d0b1e6c1f72d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...