Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Noen som har slanke tips? Anonym poster: eda89a3d627a2051fe032c28e6998a44
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 De vanlig tipsene som spis sunt, ofte og lite. Forbrenn mer kcal enn du inntar. Kutt ut sukker, usunt fett osv. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Jeg slanker meg nå, skal ned ca.20 kilo, og er på god vei mot målet mitt. Jeg spiser meg mett, men spiser mindre (selv om jeg har to mager og tre haker så kan jeg nøye meg med å spise kun for 1 ). Jeg har til og med kjøpt inn mindre middagstallerken så jeg ikke fyller så mye på. Spiser ikke snop, brus el. på ukedagene. I helgene lager jeg feks. gelè av Fun-Light, tar noen biter kokesjokolade el. Litt kos, men ikke så mye som før. Jeg lar biken stå oftere, jeg tar trappene istedenfor heisen, drikker et glass vann før hvert måltid, passer på å aldri være skrubbsulten, spiser MYE grønnsaker til middag, kuttet ut fint hvetemel og så skriver jeg opp hver fredag hva som er vektmål for neste uke og om målet er nådd. Har en liten konkurranse med meg selv og det hjelper på motivasjonen. Har lastet ned appen ShapeUp hvor jeg skriver inn alt hva jeg spiser. Den hjelper meg å spise balansert og å passe på kaloriene. Noe mer? Hmm... Ikke som jeg kan komme på. Lykke til og ikke gi opp !! Anonym poster: 1e7b03c14c474490b66eb10d8a9615fc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Tror ikke du skal ha 35 som mål, for det er så fjernt at du fort kommer til å miste motivasjonen. Ha et delmål på 5 først, så tar du 5 til etter det om du fortsatt er gira.. osv. Anonym poster: 5d5c9b6d85bdcdb671497dfc3da043ec
what a drittkjerring Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Har ikke vært i dine sko så jeg har nok ingenting nytt å komme med. Men ta det med ro, ikke sett mål som virker nærmest umulig å etterkomme, de er sannsynligvis det. Spis god, sunn mat, smil, le og gå på en sprekk innimellom. En sjokolade dreper deg ikke! Nye dager og uker venter. Vær aktiv, løp etter barna, gå lange, fine turer med hunden(om du har),meld deg inn på treningssenter eller annen aktivitet. Hyr en PT om du føler motivasjonen briste og la deg presses litt ekstra for en time Bare det at du har satt en dato for livsstilsendringen er det stort skritt i riktig retning. Og mange andre har klart det før deg, hvorfor skulle ikke du være en av dem? Lykke til!
Lilja77 Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Spis som en vektoperert blir tvunget til etter operasjonen! (Hvis du har viljestyrke). Som nevnt ovenfor; sunt; prioriter proteiner og grønnsaker, og skei ut med hva du vil iblant, men ikke i mengder. Altså, spis lite av gangen uansett og ofte! Kos deg med maten, så ofte og lite du klarer å huske på! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Er Bzz Hi? Anonym poster: d4991da141e53ae01b60ac91ef309484
Tigerpote Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 For å gjenta meg selv til det kjedsommelige; Grete Roede. Jeg klarer ikke å slanke meg selv, men raser ned når jeg går på kurs. Der lærer du å spise nok og riktig, du blir motivert, og gjør det sammen med andre.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Du bør legge en plan for slankinga, sette deg skikkelig inn i det, ikke bare tenke at "I morgen skal jeg begynne...". Bestem deg for hva du kan lykkes med, og hold deg til opplegget du velger. Ikke pulverkurer - da er du 45 kg tyngre igjen om et år. Ren, normal mat. Ikke blandingsprodukter (pølse, medisterkaker etc), kutt ned på ris, potet, spaghetti ol, erstatt disse med fargerike grønnsaker og salater. Maks 2 frukt pr dag. Masse vann. Grovest mulig brød hvis du må ha brød. Anonym poster: f03f3999f0b4f47ca4de22517966eaf7
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. november 2012 #10 Skrevet 19. november 2012 Du kan faktsik spise akurat hva du vil, men i små doser.. Klart, da går du sakte ned i vekt, men du lærer noe veldig fornuftig: Du trenger ikke kutte ut alt du synes er godt fra kostholdet, du må bare lære å moderere det, og øke aktiviteten Jeg har gått ned 45 kg på 5 år på det viset (det inkluderer da 2,5 svangerskap) og jeg kan fortsatt nyte en cheeseburger i ny og ne, eller kose meg på filmkveld med kjæresten, og spise godis. Alt må bare kuttes ned i greie str
Lilja77 Skrevet 19. november 2012 #11 Skrevet 19. november 2012 Er Bzz Hi? Anonym poster: d4991da141e53ae01b60ac91ef309484 Hi??? Mulig at jeg ikke kopler riktig. Har byttet nick en gang, fra Vilhabolle til Bzzz
Lykke26 Skrevet 19. november 2012 #12 Skrevet 19. november 2012 Jeg begynner kampen mot mine 10! Lavkarbo/lchf har gjort susen for mehren før, så satser på det denne gangen og:) Lykke til da:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. november 2012 #13 Skrevet 19. november 2012 Ønsker deg masse lykke til! Dette klarer du om du vil Ta deg god tid og husk at det kommer mange sprekker, det viktigste er bare at du henter deg kjapt inn igjen og ikke gir opp.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #14 Skrevet 19. november 2012 Ta et skritt av gangen er mitt råd, så blir det ikke så uoverkommelig. Sett deg et mål for uken og hold det, så kan du finne nye mål for hver uke. Første ukes mål kan f.eks være å ikke spise mellom måltidene, når du har klart en hel uke uten småspising finner du et nytt mål. Gå tur i et visst antall minutter hver dag f.eks. Sett deg delmål, ta f.eks 5 kg om gangen og unn deg en belønning når du når hvert delmål. En tur til frisøren, noen dyre kremer til huden, en bok, eller f.eks et visst antall kroner på en sparebøsse som er beregnet på ny garderobe når målet er nådd er fine premier til deg selv. Anonym poster: 5e3094c0d27d6d46684c7a0a7e1472dc
mrsrogaland. Skrevet 19. november 2012 #15 Skrevet 19. november 2012 Ikke gi om om du går på en smell. Det er det viktigste og beste rådet jeg har. Spiser du en sjokolade så er faktisk ikke HELE greia ødelagt. Fortsett. Da skal jeg faktisk garantere deg at du blir å gå ned i vekt. Ellers: Drikk mye vann. Jeg har straks gått ned 10 kg på et par-3 mnd. Det er vanskeligere å tenke på at man skal slanke seg enn å faktisk gjøre det. Når du ser resultater vil du få motivasjonen til å fortsette. Tror du at du har det bedre når du er overvektig eller slank? Der har du svaret ditt. Husk; forbrenn glere kalorier enn du inntat. Bytt ut smør med olivenolje, spis mest grønnsaker til middagen, reduser mengde av potet, saus, ris, pasta, brød osv. Jeg spiser fremdeles alt, men i mindre mengder. Lykke til.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. november 2012 #16 Skrevet 19. november 2012 Settet hovedmål, men før opp gode, og fornuftige delmål, gi deg selv 14 dager, så sjekker du vekta, så setter du delmål ut fra hvor mye du har gått ned. Og hold deg UNNA vektafor 14dager av gangen, er lett å bli besatt av vekta si når man skal ned i vekt, vet jeg alt om Så hold deg til hver 14 dag, sett delmål for 1 mnd av gangen eller mer. Når du ikke delmålet, så gi ikke opp, om det så bare er 0,5 kg mindre, så erdet hvertfall 0,5 kg mindre, desuten, om du trener, så må du huske at muskler har større vekt enn fett, men de tar mindre plass og hjelper både kropsformen og helsa En sjokolade, en cola, en burger.. Alt er OK, men begrenset, innser du at du ikke klarer å begrense det, så hold deg unna det for 6-12 mnd, da er suget på det borte, og du kan få et helt normalt forhold til maten, og kan faktisk ha det som en del av kostet, på normalt nivå Beste er nok å sette opp en liste, og da mener jeg skrive det ned. En liste på mat du vet du spiser alt for mye av, for du er såpass glad i det, og velg å holde deg unna det i 6 mnd, jeg lover deg det er verdt det
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #17 Skrevet 19. november 2012 Jeg føler jeg gjentar meg selv i det uendelige,- men en slankeKUR vil på sikt ikke funke..Alle kan gå ned i vekt, lett,- men få greier og holde den nede. Man må bruke LAANG tid på og finne hvor mye kan man putte inn, hvor mye må man bruke for og oppretteholde sin nye vekt.... NOEN greier og holde vekte nede etter en slankekur,- men fakta er at 5 år etter en slankeoperasjon er 70% overvektige igjen (dette var tall en bekjent av meg som fikk denne operasjonen fikk), det viser hvor vanskelig det er og finne balanse mellom hva man kan spise og hvor mye man må røre seg etter at man har nådd ønsket vekt. Men nå over til hvordan det KAN gjøres, som med tålmod VIL vikre på alle. Men du må beregne ÅR på og gå ned disse kiloene...Vil anta alt fra 2 til 5 år på og gå ned det du vil.. Hvordan,- jo, gjør små endringer i hverdagen som du føler du kan leve med resten av livet. Har du aldri trent, legg inn to MÅ-treningsdager i uka. For to dager i uke ER det overkommelig og få til, resen av livet....Noe annet jeg gjorde istarten av min livsstilendring var og ikke spise mat etter kveldsmat sammen med barna. ANtall kcal inn er vikitgere ikke NÅR man spiser, men jeg fant ut at om jeg spiser kveldsmat når barna er seng, og roen endelig har senket seg, så var det kjempevanskelig og begrense matinntak, og suget etter "Noe godt" kom også ofte på disse kveldsmåltid..Siden barnas kvelds i tillegg er veldig nært opp til middagen, er jeg heller ikke særlig sulten, -altså blir mengden også mindre av den grunn. Disse to små endringene i seg selv kan gi et vekttap pga inntak/forbruk av kcal på 2 til 5 kilo. Og opprettholder du disse vil disse kilo forsvinne og BLI borte uten at du gjør annet.....Så må man gå veien videre, legge inn flere små endringer...Jeg la inn nullsnop og brus før fredag etter tacon...Da er "alt lov";- samt lørdag etter middagen...Utenom disse kveldene, etter disse tidspunkt, er det "ikke lov" og drikke brus, spise kaker, sjokolade osv.....Med unntak av når man ER på bursdag eller noe spesielt skjer..I begynnelsen holdt jeg meg unna kakefat på bursdager også, såfremt det ikke var på lørdag/søndag....FOr "spesielle anlednigner" blir det fort mange av..... Etterhvert så er to treningsøkter så "Normalt" at man kan legge in ei tredje økt,- som oppnåelig og gjennomføre, resten av livet...Man endrer på måltidene litt etter litt og plutselig sitte rman der med en veldig sunn livsstil uten at man har merket noe til det. Kiloene forsvinner litt etter litt med hver lille livsstilsendring man legger inn,- og man slanker seg ALDRI.. Igjen, det tar tid..LANG tid, men det funker. Jeg gikk ned 20 kilo på 3 år, de har holdt seg vekk, og jeg har hele tiden følt jeg kans spise hva jeg vil, og aldri trent mer enn hva jeg føler jeg har ork og tid til..Nå trener jeg litt hver dag forresten Det vanskelige er tålmodet,- et årfor ikke snakke om 5 år virkeer som alt for lang tid og bruke, men hva er vel fem år mot resten av livet? Igjen, lykke til. Dette var "min" måte og gå ned i vekt på, og jeg sier ikke at det vil funkte på deg. Det krever tålmod som sagt, da VIL det funke.... Anonym poster: f5ad13213f067712437f5ad112d4623c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå