Gå til innhold

Dere som har småbarn i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker dem i barnehagen gi ditt barn middag/middagsglass? Jeg lurer svært på om jeg skal be dem å gi datteren min middag i bhg. Hun er der 2-3 dager i uken og snart begynner hun 5 dager i uken. Når jeg henter henne kl 15.30 og vi kommer hjem og jeg lager middag, vil hun aldri ha noe.. hvordan gjør dere det?

Anonym poster: cb2f9b96d3541b2b1062a5b88a6150d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi gjør det, jeg jobber i barnehage,og vi kjøper det inn selv.

Skrevet

De får lunsj i 11-tiden og frukt rundt kl.14. Etter frukt er de ute til barna blir hentet.

Anonym poster: d59ee5842dd88e07b7b4dbc5cff17bce

Skrevet

I vår barnahage får de hjemmelaget middag hver dag og så en medbrakt matpakke senere. Vi har gjerne et middagsglass og en yoghurt i matpakken, fungerer helt supert siden gutten vår ikke er så veldig glad i brød enda.

Skrevet

Ja sånn er det i vår barnehage også :) men jeg synes hun burde spise litt middag. Hun er ikke sulten når vi er hjemme og jeg vil gi henne middag.

Snartmamma2013, mente du at du jobber i bhg og bhg kjøper inn maten?

Skrevet

I bhg der ungen min går, så har de lunsje klokka 11, frukt klokka 14, og om ungene har med seg noe mat hjemme ifra, så får de mat etter klokka 15:30

Anonym poster: 47d9b76125b4164da7f756439a5fe182

Skrevet

Ja sånn er det i vår barnehage også :) men jeg synes hun burde spise litt middag. Hun er ikke sulten når vi er hjemme og jeg vil gi henne middag.

Ja det stemmer :) Middags glass,er på småbarns avd

Skrevet

Ja det stemmer :) Middags glass,er på småbarns avd

Ok :) og er det hos dere også at dere gir middagsglass etter 15.30 som regel? Hi

Skrevet

Jeg sendte med middagsglass da storebror begynte i bhg, men da fordi de skulle gi ham det til lunch - han spiste ikke brød da han begynte der.

Å gi middag synes jeg kanskje høres litt merkelig ut, og jeg tror jeg ville tilskrebet å få henne til å spise middag hjemme med dere. Hvorfor tror du det er lettere å få det i henne i barnehagen?

Jeg tenker også at det vil kreve at en av de ansatte er fullt opptatt med å mate ditt barn den tiden det tar, og når klokken er halv fire har vel gjerne tidligvakta gått hjem og de er færre ansatte i den tiden da de fleste barna skal hentes. Men for all del, det skader ikke spørre.

Skrevet

Barnehagene kan gi middagsglass til lunsj måltidet eller frukten. Her er det vanlig at foreldrene tar med. Du kan ikke forvente at det gis mat utenom måltidene, så sant barnet ikke sover når det er spise tid.

Skrevet

Jeg vet om flere unger som nesten ikke spiser middag i ukedagene. Om barnet spiser middagsglass så hadde jeg gitt det til lunch og gitt brød hjemme.

Skrevet

Jeg sendte av og til med middagsglass til Vesla da hun var liten ja. Men ikke noen fast greie. Ordentlig middag spiser vi uansett hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...