Gå til innhold

Orker ikke flere TING! Gruer meg til jul..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, jeg gleder meg veldig til jul, men hver gang er det samme greia, alle får massevis av TING de overhodet ikke trenger, og JEG får oppgaven med å finne et sted å ha alle disse tingene. Det gjelder jo spesielt ungene, men også vi voksne får ting vi/jeg ikke har plass til, rett og slett.

Vil gjerne ha tips til gaver jeg kan hinte om at de ønsker seg, som går mer i opplevelser eller er små ting som bøker o.l., ikke svære ting vi (JEG) ikke klarer å plassere.

Og ja, større hus står på ønskelisten, men jeg vil fortsatt ikke ha flere ting i det enn det vi har i det lille huset vi har nå.

*luksusproblem*

Anonym poster: a80d184362d6fb326a3f5ed3ebe9b8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må du jo si hva du ønsker deg da:)

Skrevet

Gavekort på kino, god saft/syltetøy/konfekt, klær, håndklær, billeter til konsert osv.

Anonym poster: 11c097981e6ec06f8e03d01282626900

Skrevet

Skriv lange ønskelister og del ut emdere pleier å få gaver av.

Er du foresten sikker på at ungene ikke ønsker seg "ting"? Ta heller en skikklig oppryddning nå før jul. Kvitt dere med ting dere ikke bruker.

Anonym poster: 9a9082e1c15deb1426b93299540ae40f

Skrevet

Såper, hudpleie produkter, mat, gavekort osv kan du jo ønske deg.

Eller oppbevarings-kasser ;)

Anonym poster: 19f94e39c65b724cfd1691ed47333e60

Skrevet

Ønsk deg forbruksting som vin, sjokolade, gavekort på spa, abonnement på blader, te, kaffe, kremer ol :)

Skrevet

bøker, smykker, parfyme, sokker, TV-abonemang, reiser, kino/teaterbiletter, opptenningsbrikker, skikurs, ridetimer, frisørtime, barnevakt

Anonym poster: 9a9082e1c15deb1426b93299540ae40f

Skrevet

Hadde ønsker meg frisørtime, forpleie, spa m.m som ikke tar opp plass vedr meg :)

Til barna hadde jeg faktisk sagt gavekort og konkludert med at det SÅÅÅ mye på salg over jul og får dermed mere for pengen :)

Skrevet

Her skriver vi (og får) ønskelister og har gitt beskjed om at julen er for barna.. Så vi voksne verken får gaver eller gir til andre voksne dersom de har barn. De eneste voksne jeg kjøper til, og får fra, er foreldre og svigers.

Skrevet

Joda, jeg selv ønsker meg 'ting' jeg kan bruke opp eller spise, eller gjerne en ting jeg har veldig lyst på, det er mann og barn jeg sikter til, egentlig.

Spesielt ungene krysser av i vilden sky på disse ringo-bladene vi får i posten, og besteforeldre løper avgårde og kjøper allslags ubrukelige ting fra toys r us..

Vi pleier også å ha en skikkelig opprydning der vi sorterer, kaster og gir bort, men vet ikke om jeg får tid før jul i år, for det er jo JEG som gjør det også..

Anonym poster: a80d184362d6fb326a3f5ed3ebe9b8bb

Skrevet

Teaterbilletter for både voksne og barn, hud- og fotpleie, konsertbilletter, kinobilletter, frisørtime, restaurantbesøk fin venninne- eller kjæreestegave) årskort i en eller annen fornøyelsespark, abonnement på blad eller avis... Jeg liker også å få eksklusive matvarer.

Skrevet

Vi har kutta ut gaver oss søsken i mellom. Og jeg har bare en venninne jeg fremdeles kjøper til. Hos foreldrene våre ønsker vi oss noe nyttig. Barna ønsker vi litt for enda siden de er så små, de har rikelig med leker og har bursdag i desember. Vi sender også leker og klær til et barnehjem i bulgaria som skolen her har innsamling til nå før jul. Pakker alt fint inn som gaver før vi leverer dem til innsamlingen. Ungene syns det er gøy å gi sine gamle til de.som ikke har så mange leker. Noe vi som foreldre er stolte av at de liker ;)

Skrevet

Henger meg på forslagene om gavekort. Ellers så pleier jeg alltid å ta en ryddeøkt sammen med ungene før jul der vi sorterer bort de lekene de ikke bruker lenger og enten gir dem bort (om de er fine) eller kaster. På den måten slipper vi det verste problemet med at det blir overfylt av ting :)

Skrevet

Vi sparer på servise, så det ønsker vi oss hver jul. Deler til serviset.

Når det gjelder barna har vi en avtale om at for hver ting som kommer inn i huset, skal en annen ut. Vi pleier å levere leker til kommunenes asylmottak på nyåret, der en venninne av meg jobber. Bøker, brettspill og uteleker er unntatt fra regelen, så mine kloke barn pleier å tenke seg godt om før de krysser av som villmenn i lekebrosjyrene ;-).

Anonym poster: a31718ef8c6e30f17bda0f77d2daf35a

Skrevet

Julen er for barna og jeg synes de selv skal få ønske seg det de vil. Synes ikke det er riktig at du ønsker gavekort på vegne av barna, er vel ingen barn som synes det er stas å sitte igjen med en bunke gavekort på julaften.

Anonym poster: 5701ddac17cb75be6d345ea69ca3310b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...