Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Jeg har ikke så mye erfaringer med øyeinfeksjoner. Hadde det da jeg var liten husker jeg, men det eneste jeg husker er at øynene var sammenklistra om morgenen. Jeg har hatt vondt i øyet/øyelokket i noen dager nå. En slags konstant trykkfølelse/smerte. Det er smertefult å åpne og lukke, samt bevege fra side til side. Også vondt dersom jeg trykker på øyenlokket. (på siden, mot tårekanalen). Det blir vondere for hver dag. Men jeg har ingen andre symptomer. Ikke noe puss, ikke røde øyner, ikke rennende øyner, ikke noe galt med synet. Hvordan kjennes det ut når man får øyeinfeksjon/katarr. Kan dette være begynnelsen på en slik infeksjon? Anonym poster: 46df13e7818bc1a1cb4ad9f203000542
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Det høres ikke ut som en øyekatarr. Da er det puss i øyet og ofte er det rødt i tillegg. Øyekatarr er sjeldent vondt, det er mer irriterende at det er mye puss og det kan bli sårt av at man tørker bort pusset. Det du beskriver kan være veldig mange andre ting. Det kan være alt fra en betennelse i øyelokket til betennelse i synsnerven. Det første helt uskyldig og det går stort sett over av seg selv, det siste veldig alvorlig og det kan selvfølgelig være veldig mange andre ting også. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med lege eller optiker i morgen, de kan vurdere hvor alvorlig det virker og om du bør videre til øyelege, evt hvor raskt du bør til øyelege. Både leger og optikere kan ta kontakt med øyelege direkte hvis de anser det som så alvorlig at det bør undersøkes av øyelege allerede i morgen. Anonym poster: 37a2662b257fbfa877929899cb9644ad
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Det høres ikke ut som en øyekatarr. Da er det puss i øyet og ofte er det rødt i tillegg. Øyekatarr er sjeldent vondt, det er mer irriterende at det er mye puss og det kan bli sårt av at man tørker bort pusset. Det du beskriver kan være veldig mange andre ting. Det kan være alt fra en betennelse i øyelokket til betennelse i synsnerven. Det første helt uskyldig og det går stort sett over av seg selv, det siste veldig alvorlig og det kan selvfølgelig være veldig mange andre ting også. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med lege eller optiker i morgen, de kan vurdere hvor alvorlig det virker og om du bør videre til øyelege, evt hvor raskt du bør til øyelege. Både leger og optikere kan ta kontakt med øyelege direkte hvis de anser det som så alvorlig at det bør undersøkes av øyelege allerede i morgen. Anonym poster: 37a2662b257fbfa877929899cb9644ad Takk for svar. Det er ikke fryktelig smertefult, så har egentlig ikke tenkt at lege er noe jeg bør oppsøke. Men må vel kanskje gjøre det om det ikke går over snart. Anonym poster: 46df13e7818bc1a1cb4ad9f203000542
Tingenes Herre Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Google regnbuehinnebetennelse. Bare for sikkerhets skyld. I så fall vil det være prekært å komme til rask behandling. En bekjent av meg hadde dette nylig. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå