Gå til innhold

Livet med en 1.klassing.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebarnet har nå hatt sin uke hos oss og det store for tiden er jo selvfølgelig lesing. Ikke lesing på rommet,men HØYT lesning av alt mellom himmel og jord i stua ;-)

Ggggg eit, ja geit ja. Så fornøyd. Aannd. And? Det heter jo ''ann''. Ja men du hører ikke bokstaven d skjønner du. Aaan Dddunger an dunger???? Hehe ja andunger ja. Sånn går nu dagan :-)

Jeg ble egentlig veldig imponert over hvor fort hun løste lesekoden,selv om hun selvfølgelig har litt igjen;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kom 6åringen hjem fra skolen en dag og proklamerte at nå var det på høytid :) at hun utvidet lesehorisontalen :)

 

Hun trengte bibliotekmedlemskap så hun fikk mere bøker. Så sagt som gjort og nå spør hun hver dag om det er nå de skal leveres tilbake. For man må ikke glemme å levere de tilbake for andre skal jo også utvide lesehorisontalen :D

 

 

Skrevet

Hehe ja det er gøy med førsteklassinger! Her i huset leser guttungen guinness rekordbok på biblioteket om dagen, og kan stolt fortelle om verdens lengste negler eller en som hadde nåler i hele ansiktet.

 

Ellers blir jeg veldig imponert over den stadig voksende samlingen av gråstein han har på rommet. Det er nemlig diamanter inne i steinene og han må samle mange slik at han kan kjøpe et tomannsfly når han blir ti år.... Tok en stund før jeg skjønte hvorfor skolesekken var så tung på hjemveien.

Gjest amandine
Skrevet

Hehe ja det er gøy med førsteklassinger! Her i huset leser guttungen guinness rekordbok på biblioteket om dagen, og kan stolt fortelle om verdens lengste negler eller en som hadde nåler i hele ansiktet.

 

Ellers blir jeg veldig imponert over den stadig voksende samlingen av gråstein han har på rommet. Det er nemlig diamanter inne i steinene og han må samle mange slik at han kan kjøpe et tomannsfly når han blir ti år.... Tok en stund før jeg skjønte hvorfor skolesekken var så tung på hjemveien.

Kan jeg få anbefale utendørs settekasse? Hvis du har mulighet til å henge noe slikt på en utevegg er det toppen av lykke for barnet og mammaen. Barnet får et fint sted å putte alle skatter, mammaen slipper å vasse i de samme skattene(les:vaskemaskinen,under en fot etc)
Skrevet

Det var en god idé! Men mulig han kommer til å kreve lås på den, slik at ingen stjeler skattene. Det vondeste jeg har tråkket på var forøvrig legoversjonen av R2D2. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...