Gjest Mentha Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Junior er ikke to år engang, men han kravler over kanten på sprinkelsenga som den rene Houdini. Er småengstelig for at han skal gå på hodet i gulvet, men så langt har han reflekser som en katt og lander alltid på beina. Ser for meg at en juniorseng ikke akkurat stopper de små kveldsturene hans, men sjansen for knall og fall blir nok betraktelig redusert, og det er selvsagt et stort pluss. Når er det egentlig "vanlig" å bytte til juniorseng? Jeg mener å ha hørt at det er rundt 3-års alderen, men her vurderer vi det jo allerede, to måneder før han fyller 2. Vil gjerne høre andres erfaringer rundt dette, og hvordan det gikk da dere byttet!
Februargullet2013 Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Nevøen min fikk det når han var 2 og halvt
Gulosten™ Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143991467-2aringen-falt-ned-hodet-f%c3%b8rst-ut-av-sprinkelsengen/#entry144742890
BellaSuz Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 (endret) Ville byttet allerede nå jeg! Sønnen til venninna mi drev og klatret ut av sprinkelsenga til en dag så gikk det galt. Han brakk kragebeinet:-( Vi byttet da barnet var 2 år, fin alder det:-) Overgangen gikk strålende, han fikk streng beskjed om at når han lå i senga var det natta, og da gikk han aldri ut av den... Måtte komme inn og hente bamsen hvis den hadde falt på gulvet slik at han ikke nådde den, så her var det respekt for sengeregelen altså, hehe! Endret 18. november 2012 av BellaSuz
Gjest Mentha Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Ja det er noe sånt jeg er redd for - plutselig en dag så sier det pang. Eller om han våkner på natta og finner ut at han vil gå seg en tur og jeg ikke våkner før det er for sent. Tja, kanskje det blir seng under juletreet i år da? Eller.. som førjulsgave Regner med det finnes sengehester til sånne fortsatt?
Gjest Mentha Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Ah.. linken til Gulosten svarte på spørsmålet mitt
Gjest Mentha Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Greit, nytt spørsmål da: Hvor kjøper man en god, men billig, juniorseng? Ikea?
Gjest Utradisjonelt Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Byttet rett før 2-årsdagen, på grunn av det samme du nevner. Ikke noe morsomt når man hører et brak fra barnerommet.
Gjest Utradisjonelt Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Greit, nytt spørsmål da: Hvor kjøper man en god, men billig, juniorseng? Ikea? Vi er veldig fornøyde med denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39887442/ Har også sengehest man kan ta av og på etter ønske.
Gjest Mentha Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Greit, nytt spørsmål da: Hvor kjøper man en god, men billig, juniorseng? Ikea? Vi er veldig fornøyde med denne: http://www.ikea.com/...ucts/S39887442/ Har også sengehest man kan ta av og på etter ønske. Akkurat den jeg satt og så på nå Tror vi lander på den, den så super ut, og ikke for stor overgang fra sprinkelseng, tross alt. Han liker nemlig å ligge og flette fingrene imellom sprinklene, og det har han fortsatt muligheten til her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå