Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Hei!Er det noen som har erfaring med stell av baby i rom der det ikke er tilgang på vann.Vi har et fryktelig lite bad, og vurderer å ha stellebord på soverommet.Dette er vårt første barn og ingen av oss har mye erfaring med bleieskift og stell. Jeg skjønner jo at man bruker vann til å skifte, men går det an å ha vann på en spruteflaske e.l. evt bruke våtservietter? Hvis vi må stelle på badet så har vi i alle fall ikke plass til klær osv i samme rom, da må vi liksom forflytte oss under stellet... og det føler jeg blir slitsomt...Håper noen har noen erfaringer/råd å komme med... Anonym poster: 572918674498f231676f663edc2bf9e6
løvebrøl Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Bare å bruke gode våtservietter det:-) Har d selv på badet men bruker i grunn bare våtservietter altså :-)
Gjest Antarctica Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Våtserviettene har vært min beste venn i mange, mange år... Hvis ungen har sprutebæsjdiare holder de ikke, men det må man ta høyde for innimellom, og ta vandringen inn på et bad eller vaskerom og få stellet gjort, om ikke annet så på et teppe på gulvet.
TPK Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Vi bruker nesten kun våtservietter, selv om vi har stellebord på badet. Hvis det er skikkelig ille får han seg kanskje et dykk i vasken, men det er sjelden.
Lucia27 Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Ta med en liten balje med vann og bruk kluter som våtservietter... Gjorde vi... Funka superfint...
rytme Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Kan du ikke bare kjøpe noen kurver med sugekopper og ha på badet til litt tøy? Evt hente tøy før stellet? Jeg ville ikke brukt våtservietter hjemme i allefall. Det er kun en kriseløsning ute på tur. Jeg kan nok hente tøy og annet uststyr før stellet, men det går ikke an å ha noe i kurver for det blir så vått når vi dusjer. Vi har ikke engang håndklær på badet nå... Dessuten må i såfal stellebordet ryddes bort for hver gang vi selv skal dusje eller lignende... Så det virker for mye mye mer praktisk hvis vi kan ha det på soverommet for der er det god plass.... men så var det vannet da
rytme Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Kan du ikke bare kjøpe noen kurver med sugekopper og ha på badet til litt tøy? Evt hente tøy før stellet? Jeg ville ikke brukt våtservietter hjemme i allefall. Det er kun en kriseløsning ute på tur. Jeg kan nok hente tøy og annet uststyr før stellet, men det går ikke an å ha noe i kurver for det blir så vått når vi dusjer. Vi har ikke engang håndklær på badet nå... Dessuten må i såfal stellebordet ryddes bort for hver gang vi selv skal dusje eller lignende... Så det virker for mye mye mer praktisk hvis vi kan ha det på soverommet for der er det god plass.... men så var det vannet da Nå var jeg visst anonym i det første innlegget, er HI altså..
Cruella De Vil Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Hei, jeg ville ikke brukt våtservietter på fast basis som noen anbefaler her, det beste mot huden er å bruke en fuktig klut. Vi bruker sånne engangstørkepapir fra Libero hjemme til daglig, når vi er ute bruker vi våtservietter. Men til saken. Søsteren min hadde stelleplassen utenfor badet (ikke plass på badet), og de pleide å ta litt vann i en gammel isboks (eller bruk hva du ønsker, men de er jo greie å bytte ut og kaste med jevne mellomrom) med seg til stelleplassen før skift. Etter skift kastet de ut vannet i do. Enkelt og greit, litt mere klønete enn å være på badet, men det fungerte helt fint.
Nettie+jentungen Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Vi har lite bad, har valgt å legge stellematta oppå vaskemaskinen. Har ikke klær der, kun to knagger til pysj osv. Og en boks med sugekopper hvor vi har bleier
Gjest SHOC Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Jeg hadde stellebordet på soverommet med førstemann, hadde heller ikke plass på badet. Tok bare med en bolle varmt vann til å dyppe kluter eller papirservietter i. Ikke noe problem.
valkyrien Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Kan du ikke bare kjøpe noen kurver med sugekopper og ha på badet til litt tøy? Evt hente tøy før stellet? Jeg ville ikke brukt våtservietter hjemme i allefall. Det er kun en kriseløsning ute på tur. Jeg kan nok hente tøy og annet uststyr før stellet, men det går ikke an å ha noe i kurver for det blir så vått når vi dusjer. Vi har ikke engang håndklær på badet nå... Dessuten må i såfal stellebordet ryddes bort for hver gang vi selv skal dusje eller lignende... Så det virker for mye mye mer praktisk hvis vi kan ha det på soverommet for der er det god plass.... men så var det vannet da Vegghengt stellebord fra IKEA, som vippes opp langs veggen når man er ferdig Det var løsningen for oss, for vi har også veldig lite bad. Jeg synes det er skikkelig knot å ikke ha tilgang på vann ved stelling.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Vi har stellebord på badet, men ikke sånn at vi når vasken når vi skal skifte, så vi har, som flere andre foreslår, hatt en liten boks med vann som vi har brukt. Det er bare å få det som en vane å fylle vann i boksen før man legger babyen på stellebordet, så fungerer det helt fint. Evt så kan dere ha våtservietter liggende til de gangene dere glemmer det. Anonym poster: d0d7cc1c92498bd25b1bf1a97d726314
BellaSuz Skrevet 18. november 2012 #13 Skrevet 18. november 2012 Har hatt stellebord på soverommet, og vi hadde vaskefat i plast som vi hektet på kanten av stellebordet. Satte bare en beholder med vann i oppi holderen (dårlig forklart..:-(). Søppelbøtte har vi også, alt fra IKEA. Råsmart! Brukte kun mesoft ved normal vask, ved skikkelig utbæsjing satte jeg stompen under vasken. Våtservietter kun ved nødstilfelle der jeg ikke hadde noe som helst tilgang på vann.
rytme Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Kan du ikke bare kjøpe noen kurver med sugekopper og ha på badet til litt tøy? Evt hente tøy før stellet? Jeg ville ikke brukt våtservietter hjemme i allefall. Det er kun en kriseløsning ute på tur. Dessuten må i såfal stellebordet ryddes bort for hver gang vi selv skal dusje eller lignende... Så det virker for mye mye mer praktisk hvis vi kan ha det på soverommet for der er det god plass.... men så var det vannet da Vegghengt stellebord fra IKEA, som vippes opp langs veggen når man er ferdig Det var løsningen for oss, for vi har også veldig lite bad. Jeg synes det er skikkelig knot å ikke ha tilgang på vann ved stelling. Vi har faktisk tenkt å kjøpe et sånt.Men vi leier leilighet og de vi leier av ønsker ikke at vi skal henge med skruer på veggene på badet slik jeg har forstått det :)Men vi har veldig lyst å fortsette å bo her, for vi trives veldig godt og leiligheten i seg selv er mye for pengene, bare badet er litt lite...
rytme Skrevet 18. november 2012 #15 Skrevet 18. november 2012 Tusen takk for svar, alle sammen! Jeg ble litt mer sikker nå, på at det går fint å ha alt på soverommet der vi faktisk har plass til å ha alt i nærheten! Det hadde vært det beste! Så får jeg bare hente vann før vi setter i gang... Ja... tror det
Rediken Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Vi har også knøttlite bade. Hadde aldri vært plass til et stellebord. Løsningen ble et vegghengt stellebord over toalettet som slåes sammen når det ikke er i bruk. Genialt! går sikkert fint å ha det på soverommet også, men litt upraktisk når babyen virkelig har bæsjet på seg!
Hybelkanina Skrevet 18. november 2012 #17 Skrevet 18. november 2012 Vi har det på badet men oppbevarer ikke klærne der. Blir bare en vanesak å ta med tøyet. Men på samme måte blir det vel også bare en vanesak å hente vann til soverommet når det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå