Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Jeg har et par venninner som sier at de ikke vil ha barn. Hun ene tror jeg virkelig mener det, pga ulike årsaker bl.a. livsstil. Hun andre er 30 år, singel og sier hun ikke vil ha barn. Jeg har inntrykk av at de fleste som sier de ikke vil ha barn, ombestemmer seg før eller senere. Og jeg tror at hun ene venninnen min sier det for å beskytte seg selv på en måte. Da fremstår hun mindre sårbar enn hvis hun sier hun vil ha barn, og det aldri skjer. Er det noen som kan komme med innspill? Anonym poster: 53fb8a8fd3db0f31c2a0018d993eb4a5
Februargullet2013 Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Svogeren min skal ikke ha,og det tror jeg på,men det er pga han sliter Sykisk,så han vil ikke la det gå over sønnen/datteren sin. Så har jeg en fetter og kusine,som ikke vil ha barn,begge 2 er godt over 35,de har alltid sagt de ikke ønsker barn
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Hvorfor trenger du innspill? Er det så farlig om hun ombestemmer seg senere? Kan du ikke respektere at det sier hun nå i hvert fall? Synes det er skikkelig ufint og respektløst å drive og bitche om at de fleste ombestemmer seg. Hva så? Ikke alle gjør det. La venninnen din være i fred, hvis du er noen venninne i det hele tatt. Anonym poster: 94240cbe92f99ea82a673b3916f5330c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Jeg kjenner mange kvinner og menn som ikke vil ha barn. Noen av disse har sterilisert seg. Barn er jo ikke for alle. Anonym poster: 86bb6c2066aac4781a0c2a1a1f1ce45b
Miamimom Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Jeg har mange venner som ikke vil ha barn, flere har sterilisert seg.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Kjenner kun ei som ikke ønsker seg barn. Hun vil ha karriere og jeg synes det står respekt av at hun ikke får barn fordi liksom samfunnet forventer det. Anonym poster: 772f2b8c977c969ab254c8837be9db65
Gjest Antarctica Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Kjenner noen få. Og kjenner noen som har ett, men som ikke vil ha flere. Syns det blir litt spekulasjon å tillegge folk meninger de selv ikke sier de har, f eks at de vil få lyst før eller senere. Det er slett ikke sikkert. Som en av dem sa, "hvorfor skal folk mene noe om VÅRT valg?"
Gjest ________ Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Har også et par venninner som sier dette, tenker det samme som deg at når de finner den rette at de skifter mening.. Men samtidig kan jeg forstå og respektere at noen faktisk ikke vil ha barn av forskjellige grunner så jeg sitter ikke der å gnir inn hvor rart, hvor mye de går glipp av, så trist livet må bli osv - for de trenger ikke å høre det... Man velger jo selv
DotM Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Kjenner noen få som sier at de aldri vil ha barn. Kanskje ombestemmer de seg, kanskje ikke
Gjest Antarctica Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Faktisk så tror jeg det har veldig ulike grunner. Noen er rett og slett livredde for svangerskap og fødsel! Så redde at det grenser til dødsangst. Den blir ikke bedre av at andre er bedreviterske og sier " Å jo da, du endrer nok mening når du finner en mann" osv.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Har et vennepar som har vært sammen i 15 år, de har sagt fra starten at de ikke vil ha barn, jeg vet hun har vært gravid med uhell en gang og de tok abort så ja de er nok veldig klar på dette. Så har jeg ei venninne som sier hun regner med at hun ikke kommer til å få barn. Vi er nå i midten av 30 åra så det er nok en mulighet at det aldri kommer noen der. Hun er ikke veldig satt på at hun ikke ønsker barn men at hun kun ønsker barn om alle forutsetninger er riktige og det har aldri klaffet for henne. Barn er ikke noe stort savn for henne heller. Ikke alle ønsker seg barn og noen forandrer mening når de blir eldre eller velger å beholde om de blir gravide med uhell selv om de ikke ønsket barn. Er det noe vi som foreldre vet så er det at barn bringer med seg mye ansvar og mye jobb (i tillegg til glede) Så jeg syntes det er helt og holdent opp til hver person å velge om og eventuelt når man skal bli foreldre. Anonym poster: f46568b738826709fc1ddb7bedd49739
Gjest sug lut Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Ja, flere som jeg har kjent i flere tiår, både folk i langvarige parforhold og single, og for dem alle er strengt tatt toget gått rent aldersmessig, så der blir det ingen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #13 Skrevet 18. november 2012 Hvorfor trenger du innspill? Er det så farlig om hun ombestemmer seg senere? Kan du ikke respektere at det sier hun nå i hvert fall? Synes det er skikkelig ufint og respektløst å drive og bitche om at de fleste ombestemmer seg. Hva så? Ikke alle gjør det. La venninnen din være i fred, hvis du er noen venninne i det hele tatt. Anonym poster: 94240cbe92f99ea82a673b3916f5330c Så du tar på vei og angriper meg! Jeg skrev et høflig innlegg, og skrev heller ikke noe "dritt" om venninna mi. Jeg respekterer alle som ikke vil ha barn 100 %, uansett grunn. Jeg er bare nyskjerrig. Du bør ta litt selvkritikk her, for dette er ikke vanlig folkeskikk. Anonym poster: 53fb8a8fd3db0f31c2a0018d993eb4a5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Nr 13 var HI. Anonym poster: 53fb8a8fd3db0f31c2a0018d993eb4a5
Catlady Skrevet 18. november 2012 #15 Skrevet 18. november 2012 Synes igrunn det er et av de aller mest personlige valgene, og ingen andre enn de det gjelder har noe med det å gjøre. Mange som ikke tør å si sannheten heller, de kan ikke få, de mister. Veldig mye lettere å feie det bort med å si at de ikke vil ha.... Vet at ikke folk tenker over det alltid, men å spørre om folk ikke skal ha barn snart er noe av det mest personlige, innvanderende og frekkeste en kan spørre om.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Synes igrunn det er et av de aller mest personlige valgene, og ingen andre enn de det gjelder har noe med det å gjøre. Mange som ikke tør å si sannheten heller, de kan ikke få, de mister. Veldig mye lettere å feie det bort med å si at de ikke vil ha.... Vet at ikke folk tenker over det alltid, men å spørre om folk ikke skal ha barn snart er noe av det mest personlige, innvanderende og frekkeste en kan spørre om. Anonym poster: 53fb8a8fd3db0f31c2a0018d993eb4a5
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #17 Skrevet 18. november 2012 Synes igrunn det er et av de aller mest personlige valgene, og ingen andre enn de det gjelder har noe med det å gjøre. Mange som ikke tør å si sannheten heller, de kan ikke få, de mister. Veldig mye lettere å feie det bort med å si at de ikke vil ha.... Vet at ikke folk tenker over det alltid, men å spørre om folk ikke skal ha barn snart er noe av det mest personlige, innvanderende og frekkeste en kan spørre om. Jeg spør aldi om folk ikke skal ha barn snart... Jeg spør om de ønsker seg barn. Det er forskjell på de to. Og dessuten, hvis en ikke kan spørre vennene sine om de ønsker seg barn eller ikke, ja da er man ikke gode venner. Jeg mener at man spør så klart ikke hvem som helst, men vennene sine kan en spør. Anonym poster: 53fb8a8fd3db0f31c2a0018d993eb4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå