Gå til innhold

Mannen vil at jeg skal sterilisere meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid for siste gang nå, noe vi er helt enige om. Barnet skal ut ved hjelp av keisersnitt pga omstendighetene, og mannen mener derfor at jeg like godt kan sterilisere meg i samme slengen. Han vil ikke bruke kondom etter at vi har fått de barna vi skal og mener nå at det er min tur til å sørge for prevensjonen.

Jeg kan ikke bruke hormoner pga fare for blodpropp, og kobberspiral bare blør jeg av. Samme med Cerazette.

Jeg vil ikke sterilisere meg, for jeg vil ikke miste muligheten til å kunne få flere barn og mener derfor mannen kan gjøre det hvis han ikke ønsker å bruke kondom.

Innspill?

Anonym poster: 402e88af759b12e0282277e680ec3d23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør det om du vil, ikke fordi han ikke vil. Må da vel være opp til sen som evt skulle gjøre det?

Skrevet

Du bestemmer over deg. Mannen over seg.

Anonym poster: d765980123e4caabae30eeb76eeb1570

Skrevet

Dersom han ikke vil ha flere barn kan HAN sterilisere seg.

Anonym poster: 5c393266723bf17a00550f018a7eb671

Skrevet

Han kan jo ikke forvente at du skal sterilisere deg fordi han ikke vil bruke kondom! Det hadde ikke kommet på tale her!

Her skal mannen sterilisere seg fordi han er en del år eldre enn meg, enda mer ferdig med å få barn enn meg og fordi det er et lettere og billigere inngrep. Det er jeg glad for, for da slipper jeg masse hormonstyr, vektoppgang og humørsvingninger :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Min samboer steriliserte seg fordi kona (nå ekskona) mente det var best at mannen tok inngrepet, siden det er et mindre og lettere inngrep for en mann.

De ble skilt under ett år etterpå, og med det samme hun fikk en ny mann, var det hun som la seg inn til sterilisering... Så han hun hadde vært sammen med før var sterilisert "uten grunn", på en måte, det var jo med den tanke at de skulle være sammen livet ut, men ikke ha flere barn SAMMEN.

Seinere har han jo angra på det... Men siden han hadde barn var det utelukket å få inngrepet omgjort. Jeg tror man må tenke: den som det er aller viktigst for, må gjøre inngrepet. Sånn unngår man at den som vil holde muligheten åpen, kommer til å angre på noe.

Når DET er sagt, så kan det hende sexlivet deres vil lide under at du ikke kan og han ikke vil mht prevensjonsmidler.

Skrevet

Jeg ville aldri sterilisert meg for at en mann ikke vil bruke kondom.

Det blir for dumt. Det er enkelt å sterilisere seg samtidig som et ks men du skal selvsagt ikke gjøre det om du ikke er sikker på at du har fått de barna du ønsker deg.

Når min ex mann sa at han kunne sterilisere seg for jeg ikke har helse til flere barn så sa jeg nei. Det blir for dumt å nekte han muligheten for flere barn om jeg dør eller vi går fra hverandre.

Noe han sikkert er enig i idag når han vi ikke er sammen lengre selv om han den gang ønsket å gjøre det nettopp for å vite at han ikke satte min helse i fare flere ganger.

Om mannen din er den som vil at noen skal steriliseres og du ikke ønsker at det skal være deg så får han gjøre det selv.

Akkurat som jeg ville sagt motsatt om det var du som følte deg ferdig med barn og ville at han skulle sterilisere seg.

Tenk hvordan du ville følt det om du ga opp drømmen om flere barn fordi han ikke ville ha så gikk dere fra hverandre og han ender opp med å få et barn til med ny kjæreste.

Anonym poster: 787e56b33d636e76c22223c18443d57e

Gjest ________
Skrevet

Da kan jo mannen din sterilisere seg og ikke du... Hans sterilisering er jo i værste fall gjenopprettelig om dere om 5,10 år vil ha et barn til. Hvis dette er så viktig for han burde han gjøre det, også en mye lettere operasjon på mannfolk enn kvinner (enda du allerede ska ha keisersnitt)

Skrevet

Prevensjon er eit delt ansvar og om du ikkje vil sterilisere deg saa kan du ta ansvar for aa ha kondomer tilgjengelig, og viss ikkje han vil bruke det eneste prevensjonsmiddelet du har mulighet til saa faar han heller sterilisere seg.

Det er din kropp og det aa sterilisere seg er varig og ikkje noko aa ta lett paa. Har ogsaa hoyrt at det er mindre "invasive" for menn enn kvinner og at for menn kan det omgjerast om ein mot all formodning skal ombestemme seg.

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert over at han mener du skal sterilisere deg.

Men bare så det er sagt, så blir jeg like provosert når det er motsatt.

Anonym poster: 2aab528d21bdecb788b44a83093fb191

Skrevet

Fader heller, jeg tok KS for litt over ett år siden.

Skulle sterilisere meg, for har så definitivt fått siste barnet mitt.

Men min mann fikk kalde føtter på mine vegne, og jeg ombestemte meg.

SOM jeg angrer! Har satt P-sprøyte, jeg som aldri mer skulle ha hormonbehandling. Den sitter lenge i, og jeg har lagt på meg 5 kg!

Han skal få betale for sterilisering så snart jeg har samlet mot nok...

Anonym poster: 29b9efd89f6e0feb75b5256523f775c8

Skrevet

Her mener jeg mannen bør sterilisere seg. Det er den avtalen vi har ihvertfall,-når vi har fått de barna vi vil ha, er det mannens tur...

Skrevet

Siden dere er enige om at det er siste barnet, så er jeg egentlig enig med mannen din... Det er veldig enkelt å få utført sterilisering når du likevel skal ha keisersnitt.

Skrevet

Jeg steriliserte meg da fjerde barnet vårt ble tatt med keisersnitt, vi var da helt enige om at vi ikke skulle ha flere barn og når jeg først lå under kniven var det naturlig at også ble sterilisert (gratis).

Men om du ikke er enig, om du ønsker deg flere barn så skal du selvfølgelig ikke sterilisere deg. Du må være helt sikker på at du er ferdig med svangerskap og fødsel.

Om du ønsker flere barn og ikke han så må jo han ta ansvar da, han må enten sterilisere seg selv eller bruke kondom.

Anonym poster: 1bc3033a971ff5d7d0119efd8d723f23

Skrevet
Her mener jeg mannen bør sterilisere seg. Det er den avtalen vi har ihvertfall,-når vi har fått de barna vi vil ha, er det mannens tur...

Slik er det her også. Jeg har hatt tøffe svangerskap, forferdelige fødsler og store problemer i barseltida. Kroppen har forfalt voldsomt og mitt gode sovehjerte er ødelagt. Det minste mannen min kan gjøre er å sterilisere seg slik at jeg slipper det. Han har jo sluppet unna alt annet ;)

Anonym poster: 287764b3e447bcdcb072267784152076

Skrevet

Vi er begge enige om at vi ikke skal ha flere barn, men jeg vil ikke miste muligheten uansett. Han vil ikke fordi han mener det er enklest at jeg gjør det.

HI

Anonym poster: 402e88af759b12e0282277e680ec3d23

Skrevet

Correct me if I'm wrong, men kommer ikke damer som steriliserer seg i overgangsalderen? Da er det jo rimelig at mannen steriliserer seg da han får mindre plager av det i ettertid og fordi han ikke vil bruke kondom.

Uansett du må aldri gjøre noe du ikke vil. Det er som det er sagt tidligere at man vet aldri hvilken vei livet tar senere og kanskje du står i en situasjon der du likevel vil ha barn.

Skrevet

Correct me if I'm wrong, men kommer ikke damer som steriliserer seg i overgangsalderen? Da er det jo rimelig at mannen steriliserer seg da han får mindre plager av det i ettertid og fordi han ikke vil bruke kondom.

Uansett du må aldri gjøre noe du ikke vil. Det er som det er sagt tidligere at man vet aldri hvilken vei livet tar senere og kanskje du står i en situasjon der du likevel vil ha barn.

kommer ikke i overgangsalderen når egglederne kuttes/snøres sammen. Har jo fortsatt eggstokkene og livmor
Skrevet

Nei, det gjør de ikke.

Du beholder både livmor og eggstokker så hormoner, mensen o.l. fungerer akkurat som før. De kutter bare over egglederne så eggene fra eggstokken finner aldri veien ned til livmoren og blir bare tatt opp i kroppen igjen.

Jeg ble sterilisert for 4 år siden og har mensen hver 28.dag akkurat som før, pms, kviser og alle andre hormonstyrte ting i en kvinne er akkurat som før ;)

Skrevet

Er litt enig med din mann, siden du allerede er under kniven. Skulle ikke du hatt keisersnitt, ville jeg sagt at du har bert frem og født barna. Da kan han bidra med sterilisering. Men du må ike presses til noe du ikke har lyst til. Hvis du går med på sterilisering og angrer tiden, så har du fortsatt mulighet til å prøve på flere barn, men da med prøverørs metoden.

Skrevet

Nei, det gjør de ikke.

Du beholder både livmor og eggstokker så hormoner, mensen o.l. fungerer akkurat som før. De kutter bare over egglederne så eggene fra eggstokken finner aldri veien ned til livmoren og blir bare tatt opp i kroppen igjen.

Jeg ble sterilisert for 4 år siden og har mensen hver 28.dag akkurat som før, pms, kviser og alle andre hormonstyrte ting i en kvinne er akkurat som før ;)

Ante meg at jeg ikke var helt velinformert ;) Men mener likevel at mannen bør under kniven om HI ikke vil.

Skrevet

Det er absolutt enklest for mannen å sterilisere seg. Synes også at når vi kvinner går igjennom både svangerskap og fødsel, er det det minste mannen kan gjøre! Dette er mannen min helt enig i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...