Gå til innhold

Mannen nekter å sterilisere seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to tette barn, begge unnfanget med prevensjon. Jeg er gravid igjen, også denne gangen på prevensjon. Jeg er kronisk syk, ikke vært i jobb på fem år pga sykdommen, og har vært sengeliggende i begge svangerskapene. Jeg ville sterilisere meg, men får ikke innvilget operasjonen pga sykdommen min.

Mannen har alltid sagt han vil ha tre barn, jeg vil egentlig ikke ha fler fordi helsa mi skranter noe så veldig og jeg går allerede på sterke smertestillende for å klare hverdagen. Jeg gråter ofte om nettene fordi jeg har så vondt, og jeg sover maks fire-fem timer i døgnet. Jeg orker ikke fler barn! Jeg har ikke sagt til mannen at jeg er gravid igjen... Jeg vet han kommer til å bli overlykkelig, men jeg vurderer abort. Vet ikke hvordan jeg skal klare å gjennomføre det, og jeg vet jeg ikke får hans velsignelse. Jeg kommer nok ikke til å takle en abort, og jeg vet jo at jeg kommer til å elske dette barnet like høyt som de to vi allerede har, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare et svangerskap til for ikke å snakke om tre barn i løpet 3,5 år!

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, må bare dele det med noen... Jeg vet jeg ikke kan tvinge noen til å sterilisere seg, men han begrunner det med at han er redd for at utstyret hans skal bli ødelagt og at vi ikke kan ha sex mer... Jeg har forsøkt å få han til å lese om operasjonen, men han nekter. Jeg får jo ikke sterilisere meg, og all prevensjon svikter jo!

Snart røsket jeg ut eggstokkene mine med en tang eller noe!!

Anonym poster: 2e05bca1b17a3ab74af13b75d8d9b5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å dra til en privatklinikk for å sterilisere deg? Nå vet ikke jeg om det er lov da... Men er jo kanskje værdt å sjekke opp

Skrevet

Det er ikke sant at utstyret går i stykker på en mann pga en sterilisering, men psyken kan faktisk det. De få mennene som får problemer med ereksjonen etterpå er de som tror manndommen er borte, de som føler seg kastrert, årsaken til at en mann ikke får den opp sitter ofte i psyken. Så jeg er enig i det du selv sier, en mann som vil føle seg avstumpet etter en sterilisering, som vil føle seg som en "halv mann" kan ikke tvinges til sterilisering...

Jeg har sterilisert meg selv og er veldig fornøyd med det, jeg er også kronisk syk og må si jeg ble litt nysgjerrig på hva som feiler deg siden du oppgir diagnosen din som årsak til avslaget...?

Hva slags prevensjon har dere prøvd da, en kombinasjon av to prevensjonsmidler kan kanskje være verdt et forsøk.

Skjønner godt at du ikke klarer tanken på abort, det hadde ikke jeg greid heller, selv om ikke jeg heller har helse og ork til et barn til. Sender deg en klem og ønsker deg lykke til.

Anonym poster: a94ba1d1462894c442fe41c49c80b94d

Skrevet

Hvis du velger å bære fram barnet så søk keisersnitt, da kan du søke om sterilisering samtidig. Koster ikke noe og er ikke noen større fare for deg om de gjør det samtidig.

Men skjønner ikke mannen din hva dette har å si for din helse.

Jeg er selv syk og har to harde svangerskap bak meg så jeg forstår godt at du ikke akkurat har lyst på et til. Spesielt ikke med to små barn allerede, det er jo å gamble med det livet dere har idag om du bli enda dårligere eller dør på grunn av svangerskap/fødsel så kan det hende barna dere har må vokse opp uten mor. Skjønner han ikke dette?

Redsel for å få utstyret ødelagt, be han finne fram info om så mye som en person som har fått penis og sexliv ødelagt av å sterilisere seg med dagens metoder.

Det er tross alt ikke snakk om kastrering her.

Anonym poster: c090adfd2ede17d99ab200767d1b6561

Skrevet

Utstyret funker helt FINT etter sterilisering, kan du hilse han å si!! Tetteste jeg hører fra menn.

Ex mann min fikset dette privat og den funker som JERNET ennå!! Hehehe

Men ang deg, så kan du ikke be om keisersnitt? Så tar de det i samme slengen. Selv gjorde jeg dette nå ved siste K.S :)

Skrevet

Ikkefor å virkestøtende. Men du kan faktsik ikke bestemme over han ang sterilisering, dukan nekte han sex, du kan gå fra han, du kan sjekke opp om det finnes en mulighet for degå sterilisere deg, men du kan ikke forlange at han steriliserer seg, det er noe som er ene og alene opp til han å bestemme.

Anonym poster: d2b7a464771a65ce330d77143747dd7c

Skrevet

Han kan jo velge mellom å risikere å bli ødelagt i operasjon eller ha sex i det hele tatt? så lenge du ikke har helse til å ta konsekvensen, og han ikke vilje til å gjøre noe med det så må dere heller klare dere på egenhånd begge to...

Skrevet

Mannen min vil heller ikke sterilisere seg. Han føler at han vil slite med potensen og ikke føle seg som mann lengre.

Hvilken sykdom har du der du ikke kan kutte over eggstokkene?

Anonym poster: a186cd7643759f7b4189cb217fc6fd2b

Skrevet

Kan jo være han ombestemmer seg nå når dere skal gå nr. 3...

Skrevet

Synes det er meget merkelig at du ikke får lov til å la deg sterilisere. Hva slags helseproblemer er det du har?

Anonym poster: 557250fa1de79e817aace1af8f9a6432

Skrevet

Du tåler en abort, du tåler et svangerskap, men du tåler ikke å sterilisere deg? Hva begrunner legen det med da?

Ellers kan du ikke tvinge mannen til å sterilisere seg, men om han ikke vil det må han også være villig til å ta konsekvensene av å ikke kunne ha sex.

Anonym poster: 48bdaf58186705ae50ce737f55345e7f

Gjest Antarctica
Skrevet

Er vel ikke så rart, det. Mange mennesker har tilstander som gjør at de ikke bør legges i narkose for eksempel.

Men om mannen er redd sexlivet får lide når han er sterilisert, tenker han ikke på hvor mye MER det vil lide om du skal nekte å ligge med ham pga frykt for graviditet?

(Min samboer er sterilisert, og sier at en del ting er blitt bedre, faktisk. Han plages ikke lenger av for tidlig ejakulasjon o.l.)

Skrevet

Jeg vil ikke si hva som feiler meg i frykt for å ikke være anonym lenger, men jeg spurte om å få sterilisere meg ved sist fødsel uten å få det innvilget. Men om jeg tar KS, så kan de altså gjøre det samtidig? Om de uansett skal inn der så er det vel ikke så store risikoen å sterilisere meg samtidig... Jeg skal undersøke den mulighten! Takk og takk! KS vet jeg at jeg får innvilget dersom jeg søker pga sykdommen min:)

Vet jeg ikke kan bestemme over mannen min, og hadde han sagt at det var fordi han ville ha fler barn ved et evt samlivsbrudd eller noe så hadde jeg forstått det, men hans frykt for dårlig sex synes jeg både er barnslig og teit! Hvertfall når han vet hvordan helsa mi er.

Men kanskje han er villig til sterilisering dersom (når) jeg bærer frem dette barnet her...

Anonym poster: 1a2e0c91674266cb2bca4ccaf3e1354f

Skrevet

Du tåler en abort, du tåler et svangerskap, men du tåler ikke å sterilisere deg? Hva begrunner legen det med da?

Ellers kan du ikke tvinge mannen til å sterilisere seg, men om han ikke vil det må han også være villig til å ta konsekvensene av å ikke kunne ha sex.

Anonym poster: 48bdaf58186705ae50ce737f55345e7f

Jeg vet ikke om jeg tåler en abort, har aldri hatt behov for å undersøke det tidligere. En sterilisering er vel et større inngrep enn en abort?

og nei, jeg tåler egentlig ikke et svangerskap. Det er en stor risiko for meg. Jeg kommer ikke til å dø, men jeg kan bli vesentlig værre, og kommer med sikkerhet til å være sengeliggende med sykehusbesøk en gang i uka frem til uke 24, og to ganger i uka frem til uke 30. Deretter sengeliggende på sykehus frem til fødsel. Iom at jeg er gravid og det er en risiko må jeg så snart som mulig komme meg til legen, og forelle mannen det også.

Skrevet

Ikkefor å virkestøtende. Men du kan faktsik ikke bestemme over han ang sterilisering, dukan nekte han sex, du kan gå fra han, du kan sjekke opp om det finnes en mulighet for degå sterilisere deg, men du kan ikke forlange at han steriliserer seg, det er noe som er ene og alene opp til han å bestemme.

Anonym poster: d2b7a464771a65ce330d77143747dd7c

Hvor tar du det fra at hi liksom tror hun kan tvinge mannen sin til å sterilisere seg? Hun skriver det jo selv i sittegen innlegg at hun ikke kan det, men at hun mener det er ego av mannen sin å ikke kunne gjøre det. Noe jeg er enig med henne i.

Er ikke risikofritt å bruke p piller heller, men dette forventes det nesten at kvinner gjør.

Hi er åpenbart syk, og risikerer mye med å gjennomføre dette svangerskapet. Synes det er fjollete av mannen hennes å nekte å sterilisere seg på det grunnlaget han gjør.

Anonym poster: 02e0a8506a5812813a5e4d99d8f35a10

Skrevet

Jeg ble også sterilisert samtidig som jeg tok keisersnitt, da er du allerede bedøvet og utstyret ditt ligger åpent, da er det bare å svi av egglederne i samme slengen...

Anonym poster: a94ba1d1462894c442fe41c49c80b94d

Skrevet

Tusen takk for støtten dere:)

Jeg ser litt lysere på ting nå. Jeg får vel bare klare ett svangerskap og tre barn og hele den greia der. Tre barn er mannens drøm, og jeg kunne ikke levd med en mann som tvunget meg til en abort, så å ta den avgjørelsen alene kan jeg bare ikke. Selvom jeg har gjort det jeg kunne for å unngå et svangerskap så klarer jeg ikke gjennomføre en abort så lenge mannen ønsker barnet. Jeg vet at jeg kommer til å elske det jeg også.

Jeg visste ikke om muligheten til sterilisering når man tar KS, og som sagt får jeg KS dersom jeg ønsker det, da ser jeg ikke hvorfor de ikke like gjerne kan kutte/svi av/røske ut noe der nede. Ved forrige fødsel sto det så og si et team klart til å kutte meg opp da jeg heller ikke får presse mer enn 20-25 minutter før det blir helseskadelig for meg.

Jeg gleder meg fremdeles ikke, men jeg så for meg utallige graviditeter i årene fremover fordi mannen er redd for å miste "spruten" sin.

HI

Skrevet

Det går helt fint å bli sterilisert samtidig som du tar KS, det er det mange som gjør. En kollega av meg gjorde det for et par mnd siden i fbm sitt KS. Men det høres jo helt forferdelig ut å måtte være sengeliggende i 30 uker og deretter sykehusinnliggende frem til fødsel, hvordan gjør dere det med barna dere allerede har?? Jeg hadde blitt kvalm av savn etter å få være der for barna mine...

Anonym poster: f7f502dccd8c0da007061f1ceddb6505

Skrevet

Husk at du må søke om sterilisering samtidig som keisersnittet ;)

Skrevet

Det går helt fint å bli sterilisert samtidig som du tar KS, det er det mange som gjør. En kollega av meg gjorde det for et par mnd siden i fbm sitt KS. Men det høres jo helt forferdelig ut å måtte være sengeliggende i 30 uker og deretter sykehusinnliggende frem til fødsel, hvordan gjør dere det med barna dere allerede har?? Jeg hadde blitt kvalm av savn etter å få være der for barna mine...

Ja, det er forferdelig å være sengeliggende, men sånn er det jo bare... Må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg vet ikke hvordan vi skal løse det denne gangen med to små... Forrige gang var mannen mye sykemeldt, og vi fikk masse og god hjelp av venner, familie og naboer. Sykehuset tilrettelegger også og er helt fantastiske. Får ha familie på besøk og overnatting når som helst, og får enerom jeg kan møblene som jeg selv vil.

Ellers blir det jo mye titting på tv/streaming av serier på nettet, lesing av bøker osv.

Jeg får fortelle det til mannen så snart som mulig og ringe sykehuset i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...