Gå til innhold

hva er utroskap for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en grense for penetrering. Alt utenom det anser jeg ikke for å være utroskap. Ikke engang oralsex.

Anonym poster: cc82482252b0eb3219dfdce68d533839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt han gjør med en annen,er utroskap for min del, Kyssing, kosing,oralsex og sex. Når man er i et forhold skal man ikke ha lyst på andre mener jeg.

Skrevet

Øøøø, spesielt..

Jeg ser utroskap fra man begynner og oppsøke den man er betatt av til man har sex. Jeg ville kanskje ikke gått fra ham viss han "bare" sendte mld o.l, men hadde han kysset eller hatt sex med henne tror jeg jeg ville kastet ham ut. Min ex var utro, jeg gikk ifra ham.

Skrevet

For meg går grensen ved det intime vi deler, og som jeg ikke deler med andre enn mannen min.

Kyss

Alt som har med sex å gjøre

Følelser

Alle andre ting kan jeg dele med venninner.

Anonym poster: d3183bec682b45ae26df2481daf7dd30

Skrevet

Alt som jeg ikke ville kunne gjøre med samboeren min tilstede.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Samme som peacock. Alt jeg ikke tør gjøre med mannen tilstede, eller alt jeg ikke vil fortelle han. Og omvendt.

Skrevet

Alt som jeg ikke ville kunne gjøre med samboeren min tilstede.

Det var en enkel og grei måte å si det på! :)

Skrevet

Utroskap starter iallefall leeeeenge før penetreringen finner sted, for min del. Den kan også foregå følelsesmessig.

Men greia er at det ikke finnes en fasit på dette som passer alle.

Utroskap handler om svik, løgn, det å gå bak ryggen på den andre, det å tråkke over de grenser og bryte de regler man har satt seg imellom når det gjelder hva som er akseptabelt innenfor det enkelte forholdet.

Noen vil ikke at den andre skal kline med andre, noen mener sexchat er å gå for langt, mens andre setter grensen ved samleie osv. Så lenge man holder seg innenfor det man har blitt enige om er grensene for dette i forholdet, så er man jo ikke utro.

Hvis noen har blitt enige om at det er greit å pule på andre, kline med andre, ha oralsex med andre etc, så er man jo ikke utro så lenge man holder seg til dette, for da har man den andres samtykke.

Cluet er vel helst å finne seg en som har samme grenser som en selv, og bli enige om hvor de grensene skal gå før man involverer seg for dypt.

Skrevet

Jeg definerer det på samme måte som HI. Det betyr ikke at jeg anser alt annetsom greit å gjøre, men jeg ville ikke kalt det utroskap.

Anonym poster: 01116d316ae05e57aa0a5cae91624e1c

Skrevet

"Utroskap handler om svik, løgn, det å gå bak ryggen på den andre, det å tråkke over de grenser og bryte de regler man har satt seg imellom når det gjelder hva som er akseptabelt innenfor det enkelte forholdet."

Veldig godt sagt. For meg er utroskap bla å innlede ett forhold til en annen.

Skrevet

For meg starter utroskap i hjertet. Gjør man ikke det man kan for å fjerne følelsene og distansere seg både fysisk og psykisk er man utro.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Alt man ikke kan gjøre med partneren tilstede, eller kan fortelle åpent om alle detaljer.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg har en grense for penetrering. Alt utenom det anser jeg ikke for å være utroskap. Ikke engang oralsex.

Alt som man prøver å skjule for partneren sin, og meldinger etc.

Skrevet

Med den defenisjonen kan jeg tilgi mye utroskap, som at mannen min skjuler at han spiser sjokolade når jeg slanker meg eller at jeg ikke får gå gjennom loggen på PCen hans før jul.

Skrevet

Med den defenisjonen kan jeg tilgi mye utroskap, som at mannen min skjuler at han spiser sjokolade når jeg slanker meg eller at jeg ikke får gå gjennom loggen på PCen hans før jul.

Her er det da snakk om hva man kan/ikke kan gjøre med et annet menneske, ikke gjenstander.. Ang pc/mobil, så handler det jo om HVEM man skriver med, ikke hva.

Anonym poster: 062648c1b3aad5038140bcab4bca0ad5

Skrevet

Jeg tenker som deg. Hvertfall for min egen del. Er jeg ikke blitt penetrert har jeg ikke vært utro.

Anonym poster: f8ce7ba62310782e3e4e41a17a6ec3ce

Skrevet

Hva med finger da, det kan jo ogsaa vere penetrering, eller teller det bare viss det er penis? og bolwjob er vel en slags penetrering det ogsaa? Er det bare lov aa motta og ikke gi oral isaafall? Maa bare spoer om de med denne holdningen har faatt det godkjendt av den andre part. En tanke slo meg, om lespiske hadde hatt den holdningen hadde jo ikkje utroskap vert mulig ein gang....

Hos oss gaar grensa med hva den andre er komfortabel med. Klemmer er lov, florting er ikke lov, kyss er iallefall ikke lov, det kommer ogsaa an paa kva som ligger bak handlingene.

Skrevet

Å ha følelser for en annen er ikke utroskap - fordi det er menneskelig, selv i et forhold, å kunne få følelser for en annen. Spørsmålet er man begynner å leke med ilden, eller holder følelsene for seg selv. Strengt tatt er det her grensen går, eller burde gå...

Sex eller penetrering, det er samme greia. også et lite kyss, eller en klem du tar initiativet til og som er mer for deg enn bare et vennskap. Å VISE dine følelser for en annen, er utroskap... Det er der grensen går, eller moralsk burde gå, uavhengig av hva du faktisk gjør....

Anonym poster: 36afc91a0efab99fde73a0e9ded51ba3

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

For meg går grensen ved fysisk kontakt som er mer enn vennskap. Men jeg kunne nok lettere å tilgitt kyss og småklining enn sex, alle form for berøring av intimsoner er for meg utroskap.

Småflørting, vennskapelig berøring, følelser for andre, kaller jeg ikke utroskap. Det er lov å få følelser for andre, det kan skje hvem som helst i et forhold, men utroskap er det ikke før følelsene omformes til fysisk kontakt.

Skrevet

Jeg tenker som deg. Hvertfall for min egen del. Er jeg ikke blitt penetrert har jeg ikke vært utro.

Anonym poster: f8ce7ba62310782e3e4e41a17a6ec3ce

Det er DIN definisjon og mening. Kanskje samboer/mannen din mener noe helt annet. Hvis vi skulle satt grenser alene for hva som er utroskap, så ville det vært enda mye mer av det i verden, og utallige par som gikk fra hverandre...

Kyssing og intim fysisk kontakt er grensen for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...