Gå til innhold

permisjonpenger og lønnsøking


DaTuMa

Anbefalte innlegg

Har termin i juli. I oktober ville jeg gått opp 44000 i lønn pga ansiennitet. Går jeg glipp av disse pengene ettersom permisjonspengene blir beregnet av det jeg tjente før permisjon? Det utgjør jo mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin i juli. I oktober ville jeg gått opp 44000 i lønn pga ansiennitet. Går jeg glipp av disse pengene ettersom permisjonspengene blir beregnet av det jeg tjente før permisjon? Det utgjør jo mye....

Dersom du får penger fra nav vil du ikke få med lønnsøkningen nei...Om arbeidsgiver utbetaler lønn og får refusjon fra nav kan det være at du får med lønnsøkingen..

 

Anonym poster: cbcbe4b7a58f7c4d649988e090dddc2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal det stå noe om i tariffavtalen din. Om du fortsatt er ansatt på tidspunktet for lønnsøkningen skal du normalt ha rett på lønnsøkning ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i det private, og hos oss får du ikke virkning av lønnstillegget før etter avviklet permisjon - selv om det er jobben som utbetaler lønn og får refusjon fra NAV.

 

Derimot dekker de lønn utover 6 G selv om det er max refusjon fra NAV, så jeg taper ikke spesielt mye.

 

Anonym poster: 55117b164272e489118d6760f065a94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal det stå noe om i tariffavtalen din. Om du fortsatt er ansatt på tidspunktet for lønnsøkningen skal du normalt ha rett på lønnsøkning ja.

 

Dette gjelder ikke om man får permisjonspenger fra nav... Og det er det jo svært mange som får....

 

Anonym poster: cbcbe4b7a58f7c4d649988e090dddc2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig da. Er jo ganske mange penger det et snakk om. Spurte sjefen min igår og hun trodde heller ikke jeg fikk det før jeg kom tilbake :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo kjiipt for deg. Du får prøve å forhandle deg fram til kompensasjon ved neste lønnsoppgjør.

 

Jeg er av den heldige sorten som både får lønn utover 6G, full feriepengeopptjening, lønnsøkning blir tatt hensyn til.... og når jeg etter permisjon med førstemann fikk ekstra lønnsøkning, så kan jeg ikke si ett ondt ord om min arbeidsgiver :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...