Gå til innhold

Kontanter- har dere det mer, eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i ei bygd hvor det månedlig er loddsalg, loppemarked, salg av kaker og diverse greier. Nå har ikke økonomien vært på topp i høst, men både før og nå, har jeg rett og slett nesten alltid måttet beklage fordi jeg ikke har kontanter i huset. Tror snart både avgangsele ene, fotballklubben og handballklubben begynner å bare gå forbi huset vårt.

Det er jo en digital hverdag og vi bruker bare kort. Er det bare meg, eller? Er det vanlig å ha kontanter i pengboka når man ikke vet at man trenger det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har alltid kontanter liggende nettopp pga det du sier her :)

Skrevet

Har aldri kontanter nesten,kanskje noen småpenger i blant.men går jo i kort hele tiden.så syntes ikke det er unormalt å ikke ha kontanter.

Skrevet

Prøver å ha litt tilgjengelig. Men jeg har sjelden kontanter til å kjøpe noe av selgere som henger rundt butikken o.l.

Skrevet

Prøver også å ha litt kontanter, men det er aldri mye. Veldig greit dersom ungene plutselig skal være med noen på kino, i svømmehall ol. Eller nettopp til loddselgere.

Skrevet

Jeg pleier ofte å ha litt kontanter. Syns det er veldig greit når de nærmeste naboene kommer for å selge lodd eller kaker. Hvis det kommer barn jeg ikke kjenner for å selge, så bruker jeg ofte det som unnskyldning hvis de selger noe jeg ikke har lyst på..

Anonym poster: 7febe4aa3483f235ea2a604aa6b2a5a5

Skrevet

Jeg har nesten aldri kontanter. Myntene jeg evt har i lommeboka går i sparebøssene her hjemme :)

Skrevet

Jeg liker egentlig å ha iallefall en 100-lapp, men er ikke alltid jeg har det :)

Skrevet

Sparegrisen er glupsk her også. Skulle det komme småpenger i hus, er det der de havner. "Mmmmm øff øff." ;)

Skrevet

Har altid litt kontanter tilgjenglig. Det er det greieste om jeg skal sende ungene i butikken en snartur, som reserve når jeg er ute og løper, hvis det kommer loddselgere eller ingene blir invitert med på kino eller noe annet. Sjeldent jeg har under 500,- i huset.

Anonym poster: 43e2547e7afa530a866939fa2b276f09

Skrevet

Har ofte noen 10- og 20-kroninger liggende i yttergangen, men ikke mer enn det.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Eneste kontanter som er her, er i sparetraktoren til guttungen og spare bussen til jentungen..

Hender seg vi har noen kroner i lommeboka, men det er ikke ofte.

Skrevet

Har som regel litt for busspenger. Men så kjøper jeg også ofte bussbillett med telefon, så egentlig ikke nødvendig. Så tar jeg ofte ut litt penger om jeg vet at det går bøssebærere for saker jeg vil støtte. Har som regel litt kontanter liggende rundt omkring, men mest mynter. Uten at jeg helt skjønner hvor de kommer fra. Tar ut når det er marknader o.l. i byen slik at man får handlet kontant, og det som blir igjen slenger rundt omkring.

Skrevet

Dessverre så er det blitt sann i dagens samfunn med kun kort. Sjeldent jeg har cash i lommeboka, og kommer det noen på døra å selger noe som jeg absolutt vil ha, så ber jeg de komme tilbake dagen etter :D

Skrevet

Har nesten aldri kontanter på meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...