Gå til innhold

Synes dere disse er en god utdanning da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min og mannens.

1.Han: Sivil ingeniør fra NTNU

2.Jeg: Sosionom med videreutdanning i psykisk helse

Anonym poster: 3a937f630baa09020199967591f13888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må dere nesten avgjøre selv for en tar utdanning for egen del ikke for fremmende på et forum.

Men er dette seriøst? Er det noe du drømmer om eller har du tatt den utdanningen?

Anonym poster: edc51079f362b05a4e4c275e79f1c6c4

Skrevet

Jeg er utdannet blomsterdekoratør, og gartner. Jeg valgte det fordi jeg ville det og interesserer meg for blomster og planter etc. Også fordi jeg ikke egner meg til en kontor/sittestilleinneheledagen jobb.

Hva andre måtte mene er meg revnende likegyldig.

Syns du har en bra utdanning jeg, hvis du har valgt det fordi det er noe du brenner for, og ikke bere for status.

Men alle yrker har sin sjarm, og all utdanning er utdanning, samme om du bruker to år eller ti år.

Skrevet

Ville bare se om enkelte mente det var en bedre utdanning enn tidligere innlegg. For ved min jobb, når vi er i miljø, gjør vi samme jobben både helsefagarbeidere og høgskoleutdannede.

HI

Skrevet

Nei, egentlig ikke.

Ikke for oss, for ingen av delene passer oss.

Egentlig er spørsmålet kanskje mer "spennende" dersom du i stedet for yrkesretning forteller antallet studiepoeng?

Jeg vet at jeg lar meg fasinere litt av mennesker med en sånn 400-900 studiepoeng egentlig, uansett hva de har utdannet seg som. Slitsomt å skulle pløye gjennom så mange poeng a gitt;)

Skrevet

Hvis det gir dere mulighet til å jobbe med noe samfunnsnyttig som dere trives med er det gode utdanninger. Hvis ikke vil jeg si de er ganske bortkastede.

Anonym poster: e97ea18ff24bf3e2abe7a80abb7a9380

Skrevet

Hvis det gir dere mulighet til å jobbe med noe samfunnsnyttig som dere trives med er det gode utdanninger. Hvis ikke vil jeg si de er ganske bortkastede.

Anonym poster: e97ea18ff24bf3e2abe7a80abb7a9380

Vi jobber innen forskning og i barne og familiearbeid.

Ville bare få frem at man ikke nødvendigvis trenger den beste utdannelsen for å gjøre en god jobb. Hos oss gjør alle en god jobb.

Skrevet (endret)

En bra utdanning gir deg mulighet for å jobbe med det du har lyst til og sørger forhåpentlig for at du kan leve et liv du har lyst til i form av materielle goder.

Om du da velger å være politi, frisør, ingeniør eller økonom er vel likegyldig så lenge du trives med det du driver med.

Skjønner forresten heller ikke helt poenget med innlegget ditt?

Endret av peacock

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...