Gå til innhold

syns dere dette er en fin/god/bra utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsefagarbeider?

Anonym poster: a146314cc493d40e70112641e19c2fa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok utdannelse

Anonym poster: e6955ea7a3fa2f42d46a3d7ba65699fb

Skrevet

Det er kanskje ikke den med mest tyngde og har ikke noen høy status. Ikke er lønna og arbeidsforholdene så mye å skryte av heller. Men det er en god og bra utdannelse. Veldig fin samfunsmessig. Den burde absolutt vert bedre lønnet og hatt høyere status.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

En utdannelse er en utdannelse:-)

Skrevet

Ville ikkje tatt utdanninga sjølv, då arbeidsoppgavene er så begrensa. Men om ein av ein eller anna grunn ikkje vil/kan ta høgare utdanning er det jo fint at nokon vel dette, det kjem til å bli mangel på folk i helsevesenet etterkvart.

Skrevet

Helsefagarbeider?

Nei,men er veldig glad noen tar den!

Anonym poster: 2e7e63e84f61679bb1cddbe7403c0e68

Skrevet

Det er kanskje ikke den med mest tyngde og har ikke noen høy status. Ikke er lønna og arbeidsforholdene så mye å skryte av heller. Men det er en god og bra utdannelse. Veldig fin samfunsmessig. Den burde absolutt vert bedre lønnet og hatt høyere status.

Men det er det ikke umulig det blir etterhvert heller. Og hva mener du med status? Hvorfor mener du at mennesker som gjør en nødvendig jobb som det, ikke har høy status?

Skrevet

Jeg syns det er en bra utdannelse! Absolutt noe som trengs :) men jeg jobber i helsesektoren selv, og ville ikke valgt den retningen om jeg kunne gjort om på valget mitt pga turnusjobbinga.

Skrevet

Det er en viktig utdannelse, som vi trenger i samfunnet. Jeg har respekt for de som i en jobb, uansett hvilken, utfører den bra og har yrkesstolthet. Altså om en utdannelse/jobb er bra/god avhenger mest av den som har/utfører den

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ja, et lurt valg, du er og si garantert jobb! :-)

Skrevet

Synes det er bra at noen har lyst til å utdanne seg til det, for jeg kunne absolutt ikke tenkt meg en sånn jobb selv. Det er en utrolig viktig jobb.

Skrevet

Imponert over de som tar den utdannelsen. De burde fått høyere lønn og mange muligheter til videre- og etterutdanning.

Anonym poster: 931c8a0e114a1a57e54b6cc7a461bc20

Skrevet

Og hva mener du med status? Hvorfor mener du at mennesker som gjør en nødvendig jobb som det, ikke har høy status?

Det er vel en kjentsak at visse jobber ikke har høy status. Det er ikke noe bare Elsker livet mener, det er sånn det er. Både i forhold til arbeidsoppgaver, selve utdannelsesløpet/ -tyngden og lønnsmessig. Det betyr ikke at de som er helsefagarbeidere skal føle at de har en dårlig jobb, men det er ikke et yrke med høy status.

Skrevet
Men det er det ikke umulig det blir etterhvert heller. Og hva mener du med status? Hvorfor mener du at mennesker som gjør en nødvendig jobb som det, ikke har høy status? Anonym poster: a146314cc493d40e70112641e19c2fa1

Det er ikke jeg som har bestemt at det har relativ lav status, men det har nå det uansett. Lite jeg kan gjøre for å endre på det. Jeg sier nettopp det at det burde ha høyere status.

Skrevet

Det er vel kanskje en lettevekterutdanning innen helsesektoren i forhold til lege for eksempel... Slitsomme arbeidstider, lav lønn og tung jobbing. Men så er utdanningen jo ikke så lang heller, så det er fint at det forskjell synes jeg.

All respekt til helsearbeidere - dere gjør en kjempeviktig jobb :)

Skrevet

Ikke en utdanning for meg.

Er ikke dette en yrkesfagutdanning via vgs?? Jeg syns det er utrolig bra alternativ for mennesker som ikke orker eller vil ta en lang utdannelse. I tillegg er man så godt som sikret arbeid innen helsesektoren.

Til tross for det er utrolig viktig jobb for samfunnet blir det nok regnet som et "lav status yrke".

Anonym poster: cd2eecf4bb5f4b4819c18df8f913fa88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...