Gå til innhold

Vendingsforsøk i morgen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært med på dette før? Gruer meg så innmari.. Har ikke fått så veldig mye info, men har jo hørt at en del sier at dette er skikkelig vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ALDRI gjort! Er en grunn til at nesten alle andre land i verden har gått bort fra dette

Anonym poster: 99bd83491f1b754de30a89fb06baca08

Skrevet

Jeg har snudd og det var ikke vondt.

Det er flere faktorer som spiller inn her. Hvor masse fostervann du har og hvor stor babyen er bla.

Jeg hadde stor baby, men hadde også stooor mage med masse fostervann. Babyen kunne snu seg inni magen min frem til jeg fødte, 13 dager etter termin, uten at jeg merket det. Og han var over 4,6 kilo og 53 cm.

Jeg fikk tilbud, eller ble oppfordret til å få en slik sprøyte som skulle gjøre at livmora slappet av, men det kunne i noen tilfeller føre til fødsel. Så jeg nektet! Så da satt de i gang. Sjekket med ul at han lå i sete (for jeg hadde vært inne tidligere for å snu, men da hadde han snudd seg selv før de rakk det :P). Så tok de tak i magen og snudde han rolig og hele tiden kjente hvor baken hans var. Men siden han hadde så god plass så for han rundt 360 grader og var tilbake i seteleie før de fikk sukk for seg der inne. Så da var det bare til å kjøre på en gang til. Denne gangen 2 stk med ul aparatet på magen hele tiden for å se hvordan han lå. De fikk han rundt med hodet ned og "gravde" plass slik at han skulle trives bedre med baken opp :)

Hadde ikke vondt før litt senere da kjente jeg det skikkelig godt der som bekkenløsnings smertene sitter. Mellom bena og under magen. Da kunne jeg knapt gå. Men så slet jeg enormt med bekkenløsning også da.

Jeg hadde nok gjort det igjen. Hos meg var alternativet ks pga str til baby. Men når det er sagt så var han tilbake i seteleie før jeg kom hjem igjen den dagen. Det var sånn at de måtte ta ul når jeg kom inn til fødsel for å finne ut om det ble fødsel eller ks. For jeg nektet å kjøre 2 timer hver vei for å snu han hver gang han lå i seteleie som overlegen foreslo..

Han la seg i hodeleie noen dager før fødselen og ble født på vanlig vis :)

Skrevet

Jeg har gjort det, og jeg synesdet var veldig vondt. Ikke meningen å skremme deg altså. Det var vellykket og alt gikk bra med babyen. Når det er sagt, så hadde jeg aldri gjort det igjen. Jeg visste ikke da hvor stor risiko det er ved vebding. Det er bare to sykehus i hele norge som fortsatt gjør det. Det er mye som kan skje, så tenk deg godt om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...