Gå til innhold

Vikariat og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i august. Det er egentlig en fast jobb, men siden vi flyttet et stykke, å jeg ikke viste hva jeg gikk til så fikk jeg 1 års vikariat. Slik at jeg kunne trekke meg fra jobben om ett år, uten "å tenke på det". Samt at arbeidsgiver vet at han har meg der i ett år hvertfall.

Nå har jeg funnet ut at jeg liker jobben veldig godt, men veien til jobb er håpløs. Vi må ha to biler, å det koster så utrolig mye penger. Derfor tror jeg ikke jeg vil fortsette utover vikariatet. Vil finne en jobb i nærheten.

Så er det det at vi ønsker å starte prøvingen på barn nummer 2. Men jeg sliter med samvittigheten ovenfor arbeidsgiver.

Men tenker at det beste hadde vel vært å blitt gravid på nyåret en gang, å søkt ny jobb mens jeg er i permisjon. Vikariatet går jo da ut mens jeg er gravid allikevel. Samt at jeg da har jobbet meg opp rett til foreldrepenger.

Alternativet er jo å inngå ny fast kontrakt, for så å si opp i permisjonen allikevel.

Det er vel mer dårlig gjort?

"Brenner" jeg noen broer, eller gjør jeg noe dumt ved å planlegge å bli gravid nå, å så bare gå ut vikariatet mitt? Da gjør jeg jo jobben min. Så satser jeg også på å være like frisk i svangerskapet som med nummer 1 selvfølgelig :)

Noen tanker rundt ny jobb og svangerskap?

Anonym poster: a62079f6d9f970811a64d08579516ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ein ikkje treng å ta omsyn til arbeidsplassen i avgjerda om å prøve å få barn. Det er slettes ikkje sikkert du blir gravid så fort uansett.

Skrevet

Nei man skal kanskje ikke det? Men har en kjip erfaring fra første svangerskap...

Takk for svar! :)

Anonym poster: a62079f6d9f970811a64d08579516ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...