meg tjohei Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Har baby 6 mnd. Hun begynte å ha tørre bleier og var utilfreds. Prøvde derfor å gi henne mme og hun slukte dette. Derfor tydelig at jeg ikke har nok melk lenger. Har gitt mme tre dager i tillegg til mm, men på dagtid er hun ikke særlig interessert i mm lenger. Drikker mm ca tre ganger på natta. Hun spiser litt grøt på morgen og kveld, men ikke en hel porsjon.... Hun liker ikke fruktmos eller mostegrønnsaker. Spørsmålet mitt er; Skal hun ha morsmelkerstatning eller kan hun få Småfolks tilskuddsblanding? Det er Småfolks tilskuddsblanding jeg har gitt hittil. Hun drikker alt fra 50 ml til 120 ml. Aldri mer. Er dette normalt eller for lite? Koker dere flasker og sugetuten, mellom hver gang? Kan man blande det kokte vannet med kaldt vann fra springen? Må jeg blande pulveret i det kokte vannet før jeg tar i det kalde? Kjenner jeg stresser fælt med dette, hun er så litta fra før. Takker for alle svar!
Miltus Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Småfolk tilskuddsblanding er en variant av morsmelkeratning Ellers, så lenge babyen er over 6 mnd trenger man ikke koke flaskene mellom hver gang.. Jeg pleier koke de av og til, men ikke hver gang. Man trenger heller ikke koke vannet når babyen er over 6 mnd, så du kan helt fint bruke kaldt vann
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Heisann! Jeg har ei lita tulle som mistet interessen for pupp (det gikk for sakte) når hun var rundt 4 mnd. Prøvde i det lengste å holde oppe melkeproduksjonen for å kunne amme om natta (litt enklere enn å stå opp og lage til mme) Dette er mine erfaringer/tips: - Kjøp destillator til å putte i micro'n fra Avent. Uunnværlig for flaskeforeldre - jeg brukte/bruker Nan. - Kok opp masse vann og hell på rene flasker, ta gjerne oppi maltekstrakt (virker stabiliserende for magen da mme er hardere for små mager enn mm) sett i kjøleskapet. - disse ferdige flaskene kan varmes i microen, for så å blandes pulver i når vannet har riktig temperatur. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Hm..jeg tenker at du må bestemm deg for om du vil slutte helt å amme eller ikke.Hun er jo allerede 6 mnd så du har jo uansett ammet lenge.Tilskuddsblanding vet jeg ikke noe om,hadde gått for MME.De blir mette og legger på seg mer+sover lengre av det.Det står bak på esken hvor mye de skal drikke sånn ca tilsammn i døgnet. Jeg hadde 8 flasker og vasket de 1 gang hver morgen,hadde i tillegg avent sterilastor for micro. Jeg kokte vann,helte litt i hver flaske og satte de i kjøleskap.Da har man alltid rene flasker med sterilt kaldt vann klart. Så kokte jeg vann på en termos som alltid stod på kjøkkenbenken. Du må først blande kaldt og varmt vann,pulveret skal ikke røres i kokende vann.. en annen lur dings er avent sin måltidsboks hvor du kan ha pulver målt opp til 3 måltider.. så hvis du skal utvpå tur er det bare å ta en flaske fra kjøleskapet,måltidsboksen og termos. Masse lykke til:) Anonym poster: 339e1d94a14cd29b761470419a65406e
Alle gode ting er tre:) Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Barnet mitt er 6 mnd nå, og får nok mere mat. Når jeg lager flaske nå lager jeg alltid 210 eller 240 ml, samt at jeg ammer før han får flaske. I tillegg spiser han grøt til lunsj og kvelds. Han har ikke trengt mat på natta siden han var tre måneder:) Et lite tips er å blande ca et halvt beger med fruktpure i grøten, da går det ned på høykant her:)
Major HotLips Houlihan Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Du må gi henne morsmelkerstatning. Tilskuddsmelk er noe som skal gies i tillegg til et måltid når barnet har begynt å spise mer fast føde enn din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå