Gå til innhold

Pokker så kjip mannen min er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sittet og shoppet julegaver online, eller puttet varene i handlekurver men ikke utført kjøpet ennå. Føler at jeg har gjort masse gode kjøp. Fant fine gaver til mine venners barn til rundt 100 lappen (det er 5 av de). Funnet fine og billige gaver fra barna våre til hverandre (altså, barna gir gaver til hverandre) de er 3 og 5 år og det er stas å kunne gi gave til søster eller bror.

Superfornøyd viser jeg ham varpene som jeg har brukt et par timer på å finne...også blir han sur!!

Begynner å snakke om at det er så mye snakk om gaver (Ja, det er JUL snart) og at han føler at barna ikke blir glade for det de får og at de får aaaalt for mye. jeg skjønner ikke hva han snakker om for de blir glade når de får nye sokker til og med.

Han fikk nemlig kun en gave på julaften når han var liten og det var det eneste han fikk hele året ((ikke rart han satte helt utrolig pris på gaven da liksom).

Ble helt satt ut jeg, det er gaver til 7 personer til godt under 1000 lappen og barna det er snakk om er barna til mine to nærmeste venninner, våre barn får garantert noe av de, og to små gaver som våre barn kan gi til hverandre som søster og bror.

Er ikke snakk om at vi har dårlig råd heller, økonomien er helt ok, vi er ikke rike men vi har til mer enn til kun salt i maten. Siste uka har det vært litt skralt med penger, men det er fordi vi har betalt en ferie til 20 000 kroner. Ikke noe synd på oss.

Dust!

Anonym poster: 2f58418faf7275ef06c75bc5577a9443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil han gi i gaver da? Nillegodis?Be han holde tåta.

Anonym poster: c902982b2a256a99c77d76fff542aaa6

Skrevet

Ja, eller kanskje jeg kan brenne litt mandler eller noe?

(neida, kjøper det jeg vil jeg...men nå blir det kanskje litt dyrere likevel..heh!!)

hi

Skrevet

Ja, eller kanskje jeg kan brenne litt mandler eller noe?

(neida, kjøper det jeg vil jeg...men nå blir det kanskje litt dyrere likevel..heh!!)

hi

Om du kjøper det du vil sendte du vel bestillingen?

Anonym poster: 7f34659c8890c440d9e4350a9f7c9059

Skrevet

For en kjiping. Jeg gidder ikke en gang vise min mann hva jeg har kjøpt, ikke til hans familie en gang. Jeg kjøper det jeg vil, han er bare glad for å slippe å ha noe med det å gjøre.

Skrevet

Nå har jeg sittet og shoppet julegaver online, eller puttet varene i handlekurver men ikke utført kjøpet ennå. Føler at jeg har gjort masse gode kjøp. Fant fine gaver til mine venners barn til rundt 100 lappen (det er 5 av de). Funnet fine og billige gaver fra barna våre til hverandre (altså, barna gir gaver til hverandre) de er 3 og 5 år og det er stas å kunne gi gave til søster eller bror.

Superfornøyd viser jeg ham varpene som jeg har brukt et par timer på å finne...også blir han sur!!

Begynner å snakke om at det er så mye snakk om gaver (Ja, det er JUL snart) og at han føler at barna ikke blir glade for det de får og at de får aaaalt for mye. jeg skjønner ikke hva han snakker om for de blir glade når de får nye sokker til og med.

Han fikk nemlig kun en gave på julaften når han var liten og det var det eneste han fikk hele året ((ikke rart han satte helt utrolig pris på gaven da liksom).

Ble helt satt ut jeg, det er gaver til 7 personer til godt under 1000 lappen og barna det er snakk om er barna til mine to nærmeste venninner, våre barn får garantert noe av de, og to små gaver som våre barn kan gi til hverandre som søster og bror.

Er ikke snakk om at vi har dårlig råd heller, økonomien er helt ok, vi er ikke rike men vi har til mer enn til kun salt i maten. Siste uka har det vært litt skralt med penger, men det er fordi vi har betalt en ferie til 20 000 kroner. Ikke noe synd på oss.

Dust!

Kan på en måte skjønne mannen din. Man får altfor mange gaver til å kunne virkelig sette pris på de. Dessuten er mye ganske ubrukelig (eller langt fra det man trenger og ønsker seg).

Jeg håper vi ikke får mange gaver i år, skal heller ikke gi til mange. Vil dessuten kun gi bruksting også, som ullundertøy til barn.

Anonym poster: 89a395080172dee8bb7a69448c79c577

Skrevet

Er det virkelig verdt og gå inn i en krangel for julegaver,e lr bli sint for det. sikkert noe annet som har plagd han den dagen bare ;) hvis jeg kjøper noe til noen som helst i vår familie sier ikke mannen min noe på det og blir fornøyd med at jeg har fått unna noen gaver uten å måtte lete lenge... Har aldri tenkt over hva han syns, men selvfølgelig liker å ha han innvolvert da :D

Skrevet

Jeg er poenget til mannen din jeg, blir kvalm av alle gavene barn får nå til dags. Handler ikke om pengene (for min del), men at man virkelig oppmuntrer til bruk og kast mentalitet når man pøser på med så masse småræl hele tiden. Skjønner ikke hvorfor man trenger å kjøpe gaver til venners barn heller.

Anonym poster: a1b5b5819084b034a3166352f6693291

Skrevet

Tror jeg hadde tatt en samtale med moren hans for jeg tviler på at mannen din i hele sin barndom fikk kun en gave per år og den var til jul.

Mange som liker å overdrive for å få fram sine synspunkter :)

Og jeg hadde tatt en samtale med mannen om at det er greit han ikke bryr seg om gaver og slikt styr men han får ikke ødelegge moroa og den gode stemningen for deg og barna for det.

Anonym poster: eb73eeafcbfa506409c31b4236fafcda

Skrevet

Jeg gleder meg på barnas vegne på julaften og syns det er moro at de får masse nye ting de har ønsket seg.Det DE har ønsket seg ,ikke hva jeg ønsker de skal få......

Og jada de får endel klær også, men ærlig talt så blir vel ungene litt skuffa når det bare er ull,sokker og dresser i pakkene.

Nå får ikke mine noe spesielt med gaver gjennom året,det hender de får en ting eller kjøper seg noe for ukepenger.

Men julaften er en spesiell dag vi gleder oss til gjennom hele desember og hva er bedre enn å starte det nye året med påfyll i hobbyskapet,Bieber-effekter og prinsesse laptop;)

Skrevet

Hvor shopper du julegaver, HI? :) Fikk lyst til å gjøre det jeg også!

Julegaver "må" man jo kjøpe eller lage selv, uansett om man liker det eller ikke. Når man får gaver følger det med en rekke plikter, og du skrev jo at dere garantert kom til å få gaver fra disse du har nettshoppet til. Litt inspirert av Pierre Bourdieu nå. De grunnleggende ideene med gaver jo forsåvidt enkel. En gave må møtes med en gjenytelse, med mindre mottakeren skal havne i en skamfull og uverdig posisjon vis-à-vis giveren. Når han ikke gir gjenytelsen umiddelbart (og det er ofte obligatorisk å vente med gjenytelsen), stifter man en diffus gjeld til giveren, som før eller siden må innfris. Utveksling av gaver skaper på denne og andre måter sosiale forpliktelser og varige bånd mellom partene. Det finnes ingen gratis gaver. Det vet alle i vår type samfunn som har mottatt en litt for flott julegave fra en onkel de liker dårlig. :P Man må gjengjelde gaven, og den bør ligge i samme prisklasse. Dersom man gir en for dyr gave signaliserer man ovenfor mottakeren at man er overlegen, og blir den for billig er man kjip.

Nei, det er ikke så lett dette med gaver - men jeg syns mannen din har noen gode poeng. Uansett, jeg tror det er best om han trekker seg litt tilabake i diskusjonen så får du gjøre deg ferdig med shoppingen i fred ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...