Gå til innhold

Hvordan vaske bæsj fra ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det ikke vekk :/ må jeg kaste, eller har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at gallesåpe skal gjøre underverker. Kjøpes på Clas Ohlson mener jeg. Tenker ofte på det selv, men aldri når jeg først er der :P

Skrevet

Hvordan gjør du det med gallesåpa da? Brukt det på mange flekker her, og det funker. Men må taes ganske kjapt. Skyller først flekken, og gnir den deretter inn med gallesåpa. Lar det funke i 20-30 min før jeg putter det i maskina. Har funket her ihvertfall da :)

Skrevet

Jeg har skylt plagget først i vann for å få vekk det meste, også har jeg gnidd inn litt håndsåpe i plagget og hevet det rett i maskinen og vasket med milo. Har funket helt greit :)

Skrevet

Har gjort som dere sier.. Hatt en litt dårlig maskin, kanskje det er grunnen! Satte opp ny i dag, får håpe på bedring! Takk :)

Skrevet

Hvis plagget er rent, men misfarget så bare legg det til bleking i sola. På sommeren forsvinner gule bæsjeflekker fra morsmelk på en time eller to, flekker fra "vanlig bæsj" forsvinner også, men tar litt mer tid.

Ikke så mye som nå for tida, men verdt et forsøk.

Ellers farger jeg flekkete ulltøy med farge fra herdins, det fungerer også bra, og tøyet blir "nytt":-)

Anonym poster: 009f76ecf893063b55cc07f9e967cb43

Skrevet

Skyll av så mye som mulg med kaldt vann først.

Bruk Sunlightsepe og ca 22grader vann; nesten kaldt. Gni flekken med såpe, skum opp skikkelig og gni godt. Kan godt la plagget ligge litt i vaskevannet før du kjører det i maskinen med milo.

Min erfaring er at sunlightsåpa tar bæsjflekkene og den er særlig egnet for nøstebarnklær. Såpa kjøper du i de fleste dagligvarebutikkene.

Den duger på alle slags flekker, men den må være først; dvs før plagget har vært en runde i maskinen

Anonym poster: 14141bf39b127872b3b029a42b06f32c

Skrevet

Nylon vask er genial. Jeg tømte peisen for aske og fikk en svær svart flekk på ermet. Vasket den med milo og gikk ikke vekk. Jaja tenkte jeg og har brukt og vasket den flere ganger etter det. Helt til jeg kom på at nylon vask kan hjelp. Smørte nylonvask på flekken og vasket og den forsvant, i tillegg ble genseren helt hvit igjen, var begynt å bli litt gulaktig.

Så har fjernet alle flekkene på ull klærne til ungene nå med den.!

Genialt;)

Skrevet

Hvor får man kjøpt nylonvask? Er det bedre enn gallesåpe?

Anonym poster: 98ec5e7a118eb6ef0fa097dd11fa71bc

Skrevet

Hvor får man kjøpt nylonvask? Er det bedre enn gallesåpe?

Anonym poster: 98ec5e7a118eb6ef0fa097dd11fa71bc

Nylonsåpe har de på dagligvarebutikkene. Blå eske med en blå tube i. Men har ingen erfaring med å bruke det på ull.

Skrevet

Jøss, så mye smart! Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...