Gå til innhold

Det klør og klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herre... Vi brukte 3 (!) timer å legge lille i går. Nå ligger vi enda her i dag. Hun klarer ikke ligge i ro det klør sånn. Hun var tørr i huden for et par uker siden. Da klødde hun bare litt. Vi begynte med oljebad og smørning hver kveld. Hun ble fin i huden og klødde lite i en uke. Men nå er kløen verre enn noen gang. Hun er myk å fin i huden og ikke rød, men klør intenst. Smurningen er samme som vi brukte på vinteren i fjor uten parfyme og oljen er nøytral (brukt 1-2 ganger i uka) og ingen nye elementer i mat, vaskemiddel ol. Eneste er at vi driver med oppussing.

Uansett gode råd?? Både jeg og hun blir gaaaaal. Har så lyst å gi henne allergitbl, men hun er for liten til det uten å ha pratet med legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krystalfiolett i badevannet, og ikke bad for ofte, smør heller. Har ei venninn med 2 med kløe. Pass på at hun ikke får ull innpå kroppen, det kan forverre.

Skrevet

Lurt å snakke med legen uansett, kan jo hende hun får flytende syrtec.

Skrevet

Kan det være andre ting enn allergier? hadde absolutt sjekket hos legen, alt fra skabb til fuglelopper er andre alternativ...

Anonym poster: 48b78e3318c219b75da4e083aaa88be8

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Null ull, smør smør smør, bruk hydrokortison på utsatte områder. Bad henne i kaliumpermanganat, klipp neglene korte ( ;) ) og pass på at hun ikke blir varm på natten. Kan hende det er noe i forbindelse med oppussingen - jeg ville uansett tatt en tur til lege.

Skrevet (endret)

Har tenkt tanken om ull. Hun bruker jo det for det meste. Ska teste fra i morgen av med bomull.

Ja, vi må prate med legen dette går ikke. Har kaliumperganant hjemme, men da blir hun tørrere i huden så det må jeg prate med legen om. Det er jo på en måte et medisinsk bad, men godt forslag :)

Vi blir helt fortvilet begge to her hun er som en orm i senga.

Endret av geitemarken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...