Gå til innhold

Graviditet og diverse prøver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man alltid blir testet for f.eks klamydia når man er gravid? Og er dette noe som nå blir testet via blodprøver eller urinprøve?

Jeg vet at jeg ikke tok gynekologisk undersøkelse når jeg var gravid for 3 år siden, men mener på at jeg husker et resultat av noen andre prøver hvor det stod at jeg ikke hadde klamydia.. kan det stemme at det blir testet utenom gu?

Anonym poster: eb00e2e007ba0d94de23ba059e34fc31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir testet for klamydia ja. Men jeg er sannelig ikke sikker på om det er via blodprøve eller urin. Via underlivsundersøkelse er det ikke hvertfall, for det har ikke jeg hatt i noen av mine graviditeter, men er allikevel testet for klamydia.

Anonym poster: 94442ef1795c51ed1d02c232771fc9db

Skrevet

Det er på blodprøvene man blir testet for klamydia (og hiv). Men jeg mener man kan nekte, om man vil. (uten at jeg klatrer å se en god grunn til det.)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Klamydia kan testes i urin, blod og ved gu. Der jeg jobbet var det hvertfall standard å sjekke alle gravide, enten via blod eller gu. Om man kan nekte vet jeg sannelig ikke, tror ikke det var et tema noengang

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på å nekte å ta sånne prøver altså, hehe.

Får se om jeg finner igjen de gamle resultatene mine, men mener å ha hørt at alle blir testet.. men da blir de visst ikke det overalt da.

Anonym poster: eb00e2e007ba0d94de23ba059e34fc31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...