CarmaCameleon Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Jeg har aldri vært gravid, og heller ikke har jeg den helt store erfaringen med barn, så da kommer det litt spørsmål - best å forberede seg selv om man ikke er gravid ennå! 1. Dersom man hører mye på høy musikk når man går gravid (tenker da på i slutten av svangerskapet), vil dette kunne gjøre at babyen sover dypere og ikke våkne like godt av lyder som dersom vi har et stille svangerskap? 2. Når i svangerskapet anbefales det å ta ut navlepiercing, og er det noen som har erfaring med "gravidpiercing"? 3. Å trene bekkenmuskulaturen før og under graviditet, vil dette ha noe for seg under evt. fødsel? (Vet at man skal trene denne etter fødsel, men tenker på om det kan hjelpe før også?).
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Nr en kan jeg ikke svare på.. Nr to, jeg tok ut piercingen sist ganske tidlig, best å ikke utsette hullet for ekstra strekkbelastning slik at det blir slapt og rart etterpå. Nr tre, å trene bekkenbunnmusklaturen under svangerskapet tror jeg er lurt. Og selvfølgelig etter. Ser ikke for meg at det er noe gøy om man begynner å lekke, og på slutten av svangerskapet er jo trykket på blæra større enn når man ikke er det.. Spark inne ifra er heller ikke særlig godt mot blæra, så her trimmes de ja. :-)
cindy85 Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 2.Jeg gikk med min piercing helt til det begynte å bli veldig trangt og jeg var redd for at den vil bli " rivd" ut av huden av seg selv..husker ikke hvor langt jeg var..men jeg hadde beholdt den jeg om det ikke var for det.nå er det definitivt ikke plass til den,er i uke 38:) Har ikke noe svar på dine to andre spm.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Nr 1 aner ikke Nr 2: Med førstemann tok jeg den ut etter at en litt sur jordmor kommenterte det da jeg var på ordinær ul i uke 17. Ble litt paff jeg, men tok den ut etterpå. Med nr 2 husker jeg ikke helt, men da var det tidligere, for magen kom så fort, uke 10 kanskje. Nr 3, ja - knip knip knip!
bamby Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 1. usikker på den du, hvem vet..? 2. tok ut min i uke 38, altså nettopp, lege og jordmor har kommentert, men ikke sagt noe så lenge huden har "fulgt" med 3. Småkniper når jeg husker det, er definitivt viktig etterpå
Junimage Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Tror barn som er vant til lyder rundt seg "tåler" mer lyd når de kommer ut oxo. Barn nr 2 og oppover er vant til å sovne mens søsknene leker. Jeg prøvde å ikke ha det for stille for min første, pga hvis jeg fikk besøk mens han sov så ville jeg kunne snakke normalt og ikke hviske. De barna som har hørt hard rock og lignende i magen, og som nyfødt sovner lettere til det, enn rolig klassisk musikk. De forbinder kanskje rocken med noe trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå