Gå til innhold

Å bli kalt feit av sin beste venn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke mye gøy. Viste bestevennina mi et bilde av meg selv. Hun brøt ut. Å så feit du er på det bildet mens hun lo. Blei sjokka. Og kjempesåra. Så gikk faktisk ut av rommet med en kommentar om at det var ikke engang morsomt.

Anonym poster: 846939abc093914c2f75d06ba06b7c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun her da? Det er selvsagt å gå langt over streken.

Skrevet

What?? Det der går ikke an! Er det virkelig ei venninne, sier du?

Skrevet

Men er DU feit da?

HVis ikke hadde jeg jaggu tatt igjen med henne. Og feit, da er du ikke 5 kg overvektig liksom. Er selv ingen lettvekter og har sett bilder av meg fra i sommer. Sier bare FREE WILLY!

Skrevet

Jeg er ikke verdens minste. Men jeg mener uansett at man aldri skal kalle andre feit. Og i alle fall ikke le av de rett oppi trynet på de.

Hun er 22 og jeg 25.

Anonym poster: f0b01c5b3757a66d2a6b0887a7d2527e

Skrevet

Det var dårlig gjort altså! Si til henne at du ble lei deg av kommentaren hennes, hun blir sikkert å forstå at det var dumt sakt å får sikkert mere dårlig samvittighet enn du er lei deg ;)

Skrevet

Men ER du feit?

Venner skal være ærlige, så i utgangspunktet ser jeg ikke det helt store problemet med at en venn sier til deg at du er feit, men det er klart at det skal gjøres på en hyggelig måte!

Jeg ER feit, og ei venninne av meg har gjort det til sin livsmisjon å slanke meg. Type smekker meg på fingrene og sier "du må særiøst slutte å småspise sånn!".

DET reagerer jeg på!

MIN kropp, MITT valg!

Men jeg trøster meg med at jeg er vellykket på de fleste andre områder av livet, mens hun sliter mye med psyken, klarer aldri å holde på en kjæreste, klarer ikke å holde orden i økonomien sinn o.l.

Det viktigste i livet er ikke å se ut som en fotomodell ;)

Anonym poster: f4c2ef55b0af9a2f530e401ebc765800

Skrevet

Som sagt jeg er ikke verdens minste. Og har nok godt av å gå ned noen kilo. Det er jeg helt enig i. Men det er for meg stor forskjell på å være en ærlig venn med ønske om å hjelpe og det å faktisk le meg rett opp i trynet og kalle meg feit.

Jeg ville nok ha blitt takknemmelig om hun tilbød seg å trene sammen eller kanse noe annen aktivitet. Men dette var utrolig nedberdigende og sårende.

Ikke fulgte hun etter meg da jeg gikk heller. Ingen unnskyld eller noe slikt.

Hun bare lo og forstod ikke hvorfor jeg blei lei meg.

Anonym poster: f0b01c5b3757a66d2a6b0887a7d2527e

Skrevet

Hvis du er tjukk ser jeg ikke noe galt i at bestevenninner kommenterer det, men hun kunne kanskje tatt det på en penere måte.. Jeg har selv blitt kaldt tjukk av mine venninner etter jeg har vært gravid og sånn, men tar ikke meg selv så høytidelig så det har jeg bare ledd av. Er naturlig slank så visste med meg selv at det var kortvarig. Jeg setter i alle fall stor pris på at mine venninner er ærlige

Skrevet

Bestevenn eller ei, man sier da vel aldri til folk at de er feite!? Her jeg kommer fra, er dette uakseptabelt, og jeg er til og med nordlending.

Hun har ikke antenner.

Skrevet

Synes man kan si ifra om man er gode venner, men da bør det komme som svar på et spørsmål eller uttrykk for bekymring. Å uoppfordret le av et bilde og kalle venninnen sin for feit er bare frekt. Hadde blitt sur, jeg.

Skrevet

Hvorfor mener folk at man skal si fra om at noen er feit?

Tror dere virkelig ikke de vet det selv da??

Skrevet

det er forskjell paa aa vere erlig aa sei at ein kjole ikkje er flatterende, at en har matrester i ansiktet eller at toppen har sklidd litt ned og viser litt for masse og aa vere direkte frekk!!! desse eksemplene paa snille ting som kan fiksest paa kort tid og som er til vennens beste. Men aa paapeike ting ein person kan ha komplekser for og som ikkje kan fikses med ein gang er berre stykt gjordt, uten noko som helst formaal og sansynligvis berre for aa fole seg betre sjolv. Om eg har ei kvise i ansiktet saa veit eg veldig godt om det, treng eg aa slanke meg er det mitt valg og min sak, og har eg hatt eit uhell med oyenbryn napping eller vippetang er det ikkje noko som treng paapeikast, eg har auge og speil som eg sjekker foer eg gaar ut dora. Hadde eg vore deg HI hadde eg nok tatt dette opp med denne saakaldte vennen og om ho ikkje beklaga seg hadde eg nok revurdert det vennskapet...

Det ho sa var ikkje erlig, det var respektlaust. Hadde ho tatt opp helsa di med deg fordi ho var bekymra hadde det vore ein anna sak (men da og skal ein god venn troe varsomt), men dette var overfladisk og egoistisk sakt. Og det syntes eg du boer ta opp med ho

Skrevet

Det hørtes utrolig frekt ut!!! Makan til "venninne"!

Ikke for å være vrang altså... Men hvorfor i all verden er ikke "anonymkoden" lik på hovedinnlegget og de to andre der HI har svart på alder ++ under?

Skrevet

Men ER du feit?

Venner skal være ærlige, så i utgangspunktet ser jeg ikke det helt store problemet med at en venn sier til deg at du er feit, men det er klart at det skal gjøres på en hyggelig måte!

Anonym poster: f4c2ef55b0af9a2f530e401ebc765800

Nå spurte vel ikke HI hva venninnen syntes om henne, hun viste henne bare bildet.

Tror de fleste som er store vet det selv, og det er ikke noe de fleste har behov for å få gnidd inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...