Gå til innhold

Vekta på stedet hvil i uke 25.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg mon tro? Jeg er i uke 25 og er fremdeles på startvekten. Ikke gått opp noe i vekt i det hele tatt. Hvor vanlig er det?? Jordmor begynner å bli _litt_ bekymret ang vekten. Men i følge ul er babyen stor og flott.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, du er vel kanskje bare heldig? Tror ikke d er så mange som ikke har gått opp i vekt når de er kommet så langt. Jeg er snart 24 uker og er gått opp ca 10 kg. Det er litt mye i gjen, men var veldig tynn før jeg ble gravid. Er ca 64 kg nå :)

Skrevet

Jeg er 24 uker og vekta står fremdeles på nøyaktig det samme. Spiser mye og ofte, men vekta har ikke gått opp her. Syns jeg ikke gjør noe annet enn å spise om dagen, men enda merker jeg på ringene mine at fingrene blir tynnere. Pluss at jeg ser det på resten av kroppen. Forklaringen er jo at den lille tar til seg næringen først, så tar råmelka næring og til slutt får jeg restelageret. Så lillegullet går opp i vekt i takt med at jeg går ned i vekt. I følge jordmor var dette grunnen til at vekten min står stille i allefall.

Er normalvektig fra før.

Skrevet

Må legge til at vesla i magen er hakket større enn gjennomsnittet, så ingen tvil om at hun får det hun trenger ;)

Skrevet

Jeg har ikke gått opp ennå, er 22 uker på mandag.. I alle fall har jeg ikke passert startvekta mi, men gikk ned ca. 4 kg i starten.. Er straks tilbake på startvekta.. Men så hadde jeg en bmi på nesten 26 da jeg ble gravid, så hadde tenkt å forsøke å begrense oppgangen litt.. (Sier jeg med verdens største skål smågodt i fanget :-/ )

Men hvis vi teller oppgang fra den laveste vekta jeg hadde, så har jeg gått opp!

Skrevet

Jeg er 23+0 og har gått litt opp og ned. Nå er jeg 2 kg tyngre enn ved start. Har vært under startvekt pga kvalme.

Skrevet

Godt det ikke bare er meg :) Jeg har bmi på 23, så jeg er vel under kategorien normalvektig. I de to andre svangerskapene gikk jeg opp over 20 kg med begge :o Så derfor blir dette så rart for meg.

Skrevet

har bare gått ned 10kg,men gjør ingenting,mer enn nok fra før. Babyen gutten har det veldig fint :)

Skrevet

Å kjære vene :P jeg veide 63 når jeg ble gravid er nå 26+5 og veier 72-73 kilo :0 men har skjerpa meg litt nå asså, men har ikke tørt å veie meg igjen :P

Skrevet

har bare gått ned 10kg,men gjør ingenting,mer enn nok fra før. Babyen gutten har det veldig fint :)

Hvordan har du klart det..??!! Vil du dele hemmeligheten med en som gjerne gjør det samme? Jeg fikk beskjed av jordmor at jeg ikke burde gå opp mer enn 6 kilo i løpet av svangerskapet. Er på i uke 13, og allerede gått opp 3-4 kg... angst!!

Skrevet

mye kvalm,er over det nå da, og har ikke hatt matlyst og har det ikke enda,men spiser en del frukt,bare for og få noe i magen, og viktigste er jo sønnen min i magen har det fint :)

Skrevet

Er på øyeblikket i uke 30, startet på 63 nå veier jeg 65 :P

Skrevet

er i uke 28 nå, og vekten har de siste 10 ukene vært stabil på 79kg. Jeg veide 87 da jeg ble gravid, så raste jeg ned i vekt til 76kg de første 8 ukene før jeg sakte gikk opp til 79kg igjen.

Har ikke hatt en dag med kvalme eller andre slike ekle ting, men har sluttet å drikke brus, begynt å spise litt mer grønnsaker (fra 0 i uka til kanskje 3) og sluttet å spise godteri.

Godteri og brus setter mini selv stopper for, jeg blir skjelven og uggen av å spise for søte ting, så da er det jo bare å la være. Basert på ultralyd så vokser han normalt og ble på siste UL (forrige uke) estimert til å bli ca 3100gr ved fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...